חלון ההעברות של חודש ינואר ננעל שלשום (שני) - והביא איתו הכל מהכל. עסקאות מעניינות, מרגשות, מבריקות וגם כאלה שהיו מתבקשות לפי מצב העניינים של כמה מהקבוצות הגדולות ביבשת. רגע אחרי צלצול הגונג, החלטנו לדרג את 10 ההעברות שלדעתנו היו המשמעותיות ביותר.

10. ברונו גימראייש (מליון לניוקאסל)

לא תופתעו לדעת שניוקאסל ובעליה הסעודים בזבזו הכי הרבה בחלון ההעברות הנוכחי. השם הנוצץ ברשימה הוא הקשר הברזילאי של ליון, שהצטרף תמורת 41 מיליון ליש"ט. הוא מגיע לקבוצה שמדורגת במקום ה-18 בפרמייר-ליג עם שני ניצחונות בלבד ב-21 מחזורים וילבש את החולצה 39. הסיבה: זהו מספר המונית של אביו, שגידל וליווה אותו עד שהפך למי שכבר מכונה "המושיע של המגפייז".

9. דוני ואן דה בייק (ממנצ'סטר יונייטד לאברטון)

השחקן שכבר כונה ביציעי אולד טראפורד "המוקצה" ו"דוני ואן דה בנץ' (משחק מילים, אתם יודעים) עוזב את אולד טראפורד אחרי שנתיים מסיוטות (עבר בהשאלה עד לסיום העונה). ב-2021/22, כמעט ולא ראה מגרש: 529 דקות בסך הכל. אחד משני שעריו במדים האדומים-לבנים, כמה אירוני, היה בתבוסה 4:1 לווטפורד העונה, שהובילו לפיטוריו של אולה גונאר סולשיאר, המנג'ר שהביא אותו ולא ממש השתמש בו.
6 צפייה בגלריה
דוני ואן דה ביק
דוני ואן דה ביק
עוזב את יונייטד אחרי שנתיים מסויטות. ואן דה בייק
(צילום: gettyimages)

8. דיאן קולוסבסקי (מיונטוס לטוטנהאם)

יובנטוס ביצעה בחלון הזה סוג של מכירת חיסול ושלחה את החלוץ השבדי, יחד עם רודריגו בנטאקור, לטוטנהאם. אנטוניו קונטה היה נואש לחיזוק והוא מקבל שחקן שלא ממש קיבל הזדמנויות ביובנטוס. מה שכן, קולוסבסקי (שמצטרף בהשאלה לעונה וחצי) רצה מאז שהיה ילד לשחק בליגה האנגלית ואפילו המספר שבחר - 44 - היא בעקבות הערצתו לעדנאן ינוזאי ששיחק עם אותה חולצה במנצ'סטר יונייטד.
6 צפייה בגלריה
דז'אן קולוסבסקי חוגג
דז'אן קולוסבסקי חוגג
לא ממש מצא את עצמו ביובנטוס. קולוסבסקי
(צילום: AFP)

7. פראן טורס (ממנצ'סטר סיטי לברצלונה)

אולי זה האיש שיחזיר את בארסה לצמרת? בעונה שעברה כבש טורס 13 שערים ב-36 משחקים בכל המסגרות, וזכה עם סיטי באליפות אנגליה. ביורו האחרון שותף בכל ששת משחקיה של נבחרת ספרד. עכשיו הוא חוזר הביתה - לקבוצה שזקוקה לו נואשות.
6 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
חוזר הביתה. טורס
(צילום: AP)

6. דלה עלי (מטוטנהאם לאברטון)

ביום אחד הודיעו הטופיס על מינויו של פרנק למפארד כמאמן וצירופם של ואן דה ביק ודלה עלי. האחרון רכש מסקרן. כולם יודעים למה הוא מסוגל, אבל מאז הקדנציה של ז'וזה מוריניו בספרס - הוא לא ממש רואה מגרש. וחבל. 40 מיליון ליש"ט שילמה אברטון עליו, וכנראה יש לכך סיבה טובה.

5. כריסטיאן אריקסן (שחקן חופשי לברנטפורד)

ההעברה המרגשת של החלון. רק לפני חצי שנה הכוכב הכי גדול של נבחרת דנמרק בעצם כבר לא היה בחיים. זה קרה בדקה ה-43 של המשחק בין דנמרק לפינלנד ביורו, כשאריקסן התמוטט על כר הדשא בשל דום לב. זו הייתה אחת הדרמות הגדולות ביותר שידע הכדורגל העולמי. ולמען האמת היה מזל גדול שחייו של השחקן ניצלו. אינטר שחררה אותו, אבל הוא רצה לרשום קאמבק - ויעשה זאת בקבוצה הכי פחות מתוקשרת בפרמייר-ליג.

4. לואיס דיאס (מפורטו לליברפול)

קונטה חשב שהוא כבר ישים את ידו על הכישרון הקולומביאני של פורטו, אבל יורגן קלופ הקדים אותו. השאלה הגדולה: איך יצליח הקיצוני בן ה-25 להשתלב באנפילד? המייטי רדס כבר מחזיקים בחלק קדמי משופע בשחקנים - ביניהם סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו, דיוגו ז'וטה וכמובן מוחמד סאלח. בקיצור, יהיה מעניין.

3. חוליאן אלבארס (מריבר פלייט למנצ'סטר סיטי)

עוד לפני שחתם באיתיחאד, אוהדי סיטי כינו אותו "היורש של קון אגוארו" - וזו חתיכת מחמאה. אחד החלוצים המבוקשים ביותר בעולם נוחת באנגליה תמורת סכום די מצחיק: 14 מיליון אירו. אין כמעט קבוצה שלא גיששה בקשר אליו בחודשים האחרונים, אבל בסופו של דבר הסופרסטאר בן ה-22 של ריבר פלייט העדיף את פפ גווארדיולה. העסקה די מסובכת ואלבארס ימשיך לשחק בארגנטינה עד יוני לפני מהעבר הצפוי לממלכה.
6 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס
חוליאן אלבארס
היורש של אגוארו. אלבארס
(צילום: AFP)

2. דושאן ולאחוביץ' (מפיורנטינה ליובנטוס)

אחד החלוצים החמים ביבשת בחודשים האחרונים החליט להישאר בארץ המגף, רק לעשות את הסוויץ' לאימפריה מטורינו. יובנטוס שילמה לפיורנטינה 70 מיליון אירו פלוס 5 מיליון בבונוסים. ולאחוביץ' ויקווה להמשיך ביובה מהמקום בו נעצר אצל הוויולות, עם 17 שערי ליגה ב-21 הופעות.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
יפציץ רשתות גם ביובה? ולאחוביץ'
(צילום: רויטרס)

1. פייר אמריק אובמיאנג (מארסנל לברצלונה)

האמת, מדובר בעיקר בהעברה המפתיעה של החלון. החלוץ מגאבון, מכונת שערים בכל מקום בו שיחק, הסתכסך עם מיקל ארטטה, לא נספר בארסנל וכעת יגיע ללא תמורה לבארסה, שרוצה להתרומם ממצבה הנורא בספרד. החלוץ הרוויח בארסנל 350 אלף ליש"ט בשבוע והסכים לקצץ בשכרו על מנת להגיע לספרד. זה לא נורא, כי ארסנל פיצתה אותו ב-8 מיליון ליש"ט כדי שיוותר את החוזה שלו.
6 צפייה בגלריה
אובמיאנג עם הגביע בעונה שעברה
אובמיאנג עם הגביע בעונה שעברה
נדד עד קטאלוניה. אובמיאנג
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 07:31, 02.02.22