התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
לא חשוב באיזו שפה ישדרו אותו, השער של דור תורג'מן שהעניק לנבחרת עד גיל 20 את הניצחון 2:3 על ברזיל והעלה אותה לחצי גמר הגביע העולמי, מציג כישרון ענק – שמשום מה לא ידעו לנצל בעונה החולפת במכבי ת"א.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
ליורו שנערך בשנה שעברה בסלובקיה הגיע תורג'מן (19) כחלוץ המוביל של אופיר חיים, אחרי שירד לליגה א' עם בית"ר ת"א/בת־ים, שם שיחק בהשאלה. עם זאת, תוך כדי הטורניר המניות שלו צנחו באופן משמעותי, והוא ראה כיצד עידן טוקלומטי ואחמד סלמן תופסים את מקומו. הוא פתח רק בשניים מחמשת המשחקים באליפות המופלאה ההיא, שהסתיימה בסגנות אליפות אירופה.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל דור תורג'מן
שחקן נבחרת הנוער של ישראל דור תורג'מן
מציג כישרון ענק. תורג'מן
(Tim Nwachukwu/Getty Images)
את העונה הנוכחית פתח תורג'מן, שמתגורר באשדוד ומוכר כאוהד שרוף של בית"ר ירושלים (עבר למועדון הצהוב ממ.ס אשדוד כשהיה בן 15), בקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א. הוא נכלל בסגל הבכיר על אף שבעמדה שלו הגיע ערן זהבי, בנוסף לגורג'ה יובאנוביץ'. אחרי ההברזה של סטיפה פריצה, שעבר לליגה הבלגית ברגע האחרון, ציפה החלוץ הצעיר לקבל את הצ'אנס שלו בליגת העל, אך שיחק בה רק 221 דקות בעונה שעברה. מי שמפרפר בימים אלה הגנות במונדיאליטו בארגנטינה, פתח רק פעם אחת ב־11 של הקבוצה, ולא כבש אפילו שער אחד.
בינואר כבר היה נעול תורג'מן כמושאל בקבוצתו האהודה, בית"ר ירושלים, אלא שאז עזב אוסקר גלוך והתוכניות השתנו. במכבי לא הצליחו להחתים חלוץ בחלון ההעברות, וברגע האחרון הוחלט להשאירו, אך המאמן אייטור קראנקה לא נתן לו צ'אנס. בדיוק כמו קודמו, ולדימיר איביץ'.

התקציר באדיבות תאגיד כאן 11

כמעט לא יצא לטורניר

שני הטורנירים המוצלחים של הנבחרת עד גיל 20 צריכים לשמש כשעון מעורר עבור המערכת המקצועית במכבי ת"א. אלמלא המאמן מלאדן קרסטאיץ', שהחליט לתת לאוסקר גלוך את הצ'אנס בליגה לפני שנה וחודשיים, ספק אם הכוכב הצעיר היה עושה את הפריצה הגדולה שהביאה אותו לאוסטריה. מה שקורה עם תורג'מן די דומה למה שעבר על רוי רביבו, ששייך אף הוא למועדון. הצעירים המוכשרים שמככבים במונדיאליטו לא זוכים למספיק הערכה בקריית שלום.
תורג'מן כמעט לא יצא לטורניר בארגנטינה. במכבי ת"א החליטו כי הוא יהיה חלק מהסגל למשחק גמר גביע המדינה, ומכיוון שבטורניר גילים כזה אין חובה לשחרר שחקנים לנבחרות, נקבע כי לא יצורף להכנות הנבחרת. ההדחה מהגביע בחצי הגמר מול בית"ר ירושלים היא זו שסידרה למעשה לנבחרת של אופיר חיים את שחקן ההתקפה המשמעותי ביותר שלה במונדיאליטו. אילו מכבי ת"א הייתה עולה לגמר, הוא לא היה מגיע.
"להיות הסוכן של דור זה הדבר הכי קל בעולם היום", אומר סוכנו עידן בן־אבו. "אני רק צריך להיות זמין, ההצעות זורמות, ונצטרך לקבל החלטה"
תורג'מן היה זה שכבש את השער לזכות הנבחרת במשחק הפתיחה מול קולומביה, בפנדל. בהיעדרו של טוקלומטי, וכששאר החלוצים בסגל בכושר פחות טוב (כמו למשל אחמד סלמן), הוא זה שלקח על גבו את משחק ההתקפה. מנער פוסטר בליגה המקומית שמעמדו התערער גם במדים הלאומיים, הפך פתאום החלוץ שיחגוג באוקטובר את יום הולדתו ה־20, למוציא לפועל של הנבחרת. בתוך שלושה שבועות הוא השיג יותר ממה שתרם במכבי ת"א בכל העונה, ולא ממש באשמתו.
תורג'מן טוען שעצם השתתפותו באימונים במועדון של מיץ' גולדהאר שיפרה את היכולות שלו, בטח אחרי העונה בלאומית שהסתיימה בירידת ליגה. אבל לקראת העונה הבאה, עם נחיתתו בארץ בשבוע הבא, הוא כבר יגיע בעמדה שונה לגמרי מול הקבוצה שלא האמינה בו. גם במקרה שלו, המועדון שוב מגיע למצב של כוכב צעיר בשנת החוזה האחרונה שלו, מבלי שדאגו להאריך אותו.
3 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקוה, מכבי תל אביב, תומר לוי, דור תורג'מן, דני עמוס
מכבי פתח תקוה, מכבי תל אביב, תומר לוי, דור תורג'מן, דני עמוס
"לא אשאר במכבי ת"א בכל מחיר". תורג'מן מול מכבי פ"ת
(צילום: עוז מועלם)

"ההצעות זורמות"

עוד לפני האליפות בדרום אמריקה, חרף העובדה שלא שיחק, הייתה התעניינות מחו"ל. מי שהוזכרה כמעוניינת בשירותיו היא בנפיקה, שמייעדת לו מקום בקבוצת המילואים לצד אימונים עם סגל הקבוצה הבוגרת. זה היה המצב עוד לפני הפריצה הגדולה במונדיאליטו. "להיות הסוכן של דור זה הדבר הכי קל בעולם היום", אומר סוכנו עידן בן־אבו. "אני רק צריך להיות זמין, ההצעות זורמות, ונצטרך לקבל החלטה".
לפי אחת האופציות שמועלות, תורג'מן יחתום על הארכת חוזה עם סעיף שיאפשר לו לצאת לעונת השאלה לקבוצה בחו"ל. כל זאת בהתחשב בכך שבעוד חצי שנה יוכל החלוץ לנהל מגעים עם כל מי שירצה, כשחקן חופשי.
"לא אשאר במכבי ת"א בכל מחיר", הדגיש תורג'מן, שמתוכנן להגיע למחנה האימונים של הקבוצה, אלא אם ימצא קבוצה בחו"ל. דמי ההשבחה לא יהיו גבוהים במיוחד, מאחר שהוא הגיע למועדון לפני ארבע שנים בלבד. "אני רוצה לשחק בעונה הבאה", הוא הוסיף. "הראיתי מה שאני יודע לעשות בנבחרת, ובבמה הגדולה ביותר בעולם".
3 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
הקדיש את שער הניצחון על ברזיל לחיילים שנרצחו. תורג'מן
(AP Photo/Ricardo Mazalan)
את שער הניצחון על ברזיל החליט תורג'מן להקדיש לחיילים שנרצחו בשבת, סמוך לגבול עם מצרים. הוא בחר לכתוב על החבישה שעל פרק ידו: "לזכר נרצחי הפיגוע" - ואחרי שכבש נישק את התחבושת הזו. "אני מתרגש מאוד ממה שאנחנו עושים עד עכשיו", הוא הסביר בסיום. "שמענו על האירוע הקשה לפני המשחק ורצינו לשמח את המדינה. אני יודע כמה זה קשה למשפחות. הכל מתגמד ברגעים כאלה, וגם הכדורגל מן הסתם".