חשבתם שיעבור שבוע בלי שערוריה חדשה מבית היוצר של קיירי ארווינג? כנראה שטעיתם. שלושה ימים לאחר שנייקי הודיעה רשמית על התרת החוזה שלה עם כוכב ברוקלין, הגיעה "תגובת הנגד".
סערת קיירי ארווינג:
הלילה (בין רביעי לחמישי), במהלך ה-116:122 של הנטס על שארלוט, עלה ארווינג לפרקט עם נעלי כדורסל די מוזרות. הסיבה: השחקן הדביק סרט דבק על הלוגו של נייקי וכתב בטוש זהב: "אני חופשי, תודה אלוהים". צוחק מי שצוחק אחרון? כך לפחות חושב ארווינג.
3 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
תגובת נגד? קיירי
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
הנעליים והכיתוב
(צילום: רויטרס)
כזכור, כבר בחודש שעבר הודיעה נייקי שלא תשיק את המהדורה האחרונה של הנעליים הממותגות שלו, "קיירי 8", זאת בעקבות הציוץ שלו שקידם סרט אנטישמי והסערה שהגיעה לאחר מכן.
בהצהרה של "נייקי" נכתב אז: "אנחנו מאמינים שאין מקום לדברי שטנה ואנחנו מגנים כל צורה של אנטישמיות. אנחנו עצובים ומאוכזבים מאוד מהמצב וההשפעה שלו על כולם".
מאז הספיק קיירי להתנצל על דבריו. "אני לא אנטישמי ולא קרוב לזה", הוא אמר לתקשורת בארה"ב. "אין לי שנאה בלב לעם היהודי או לכל אחד שמזדהה כיהודי. היה קשה לשבת בבית עם המשפחה, לראות את כל זה קורה ולענות על שאלות. אני יודע מי אני ומה אני מייצג. אני לא מודל לחיקוי של אף אחד, אבל אני בן אדם אנושי. אני רוצה לעשות שינוי. אני מצטער, ולא רק בפני העם היהודי - אלא גם בפני משפחתי".

הציוץ והסרט האנטישמי שעוררו סערה

הסערה המדוברת של ארווינג פרצה בתחילת החודש שעבר. זמן קצר לפני ההפסד של ברוקלין לדאלאס, הגארד פרסם בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, כולל כתבה ב-Rolling Stone בה נכתב שהסרט נחשב לאנטישמי.
3 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
חופשי ומאושר? קיירי
(צילום: AP)
לפי התיאור שלו באמאזון, הסרט - המבוסס על ספר בעל אותו שם שיצא ב-2015 - "חושף את זהותם האמיתית של בני ישראל על ידי הצגת מוצאם האתני של אברהם, ישמעאל, יצחק, יעקב, בני חם, שם ויפת. גלו מה האיסלאם, היהדות והנצרות הסתירו במשך מאות שנים בנוגע לזהות התנ"כית האמיתית של אלה המכונים שחורים בסרט המכיל מחקרים רבים"
בתחילה בברוקלין לא ביצעו פעולות משמעותיות נוספות, מעבר להודעה כי המועדון והשחקן יתרמו כל אחד חצי מיליון דולר ל"מטרות וארגונים שפועלים למיגור שנאה וחוסר סובלנות". השחקן עצמו אמנם מחק את הציוץ, אך סירב להתנצל. רק אחרי שבוע שבו ספגה ברוקלין ביקורת רבה - כולל מחאות מצד אוהדים יהודים שישבו בסמוך לפרקט באחד ממשחקי הקבוצה - החליטו בקבוצה להשעות את השחקן.
לפרקט חזר קיירי לפני קצת פחות משלושה שבועות. זה קרה לאחר שהרכז נפגש עם קומישינר ה-NBA אדם סילבר, הבעלים של ברוקלין נטס ועם אנשים מהקהילה היהודית לשיחת הבהרה. "הוא עבר תהליך משמעותי ואנחנו מרוצים ממנו", נמסר אז מהנהלת ברוקלין.