החתמה שביעית למכבי תל אביב לקראת עונת 2021/22. הצהובים הודיעו על צירופו של קינן אוואנס (24, 1.91 מ') ששיחק בעונה החולפת בהפועל חיפה. החוזה של אוואנס הוא לעונה אחת עם אופציה לשתיים נוספות.
"אני ממש נרגש וחש כבוד לשחק עבור אחד ממועדוני הספורט הכי מעוטרים בעולם", אמר אוואנס לאחר החתימה. "גם לשחק ביורוליג העונה זה יהיה צעד גדול קדימה מבחינתי, ככה שאני מוכן להתעלות ולעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית בכך שאמלא את חלקי".
2 צפייה בגלריה
קינן אוואנס
קינן אוואנס
אוואנס. החתמה מסקרנת
(צילום: ראובן שוורץ)
יאניס ספרופולוס הוסיף: "אוואנס הוא שחקן שאנחנו מאמינים שיוכל לעזור לקבוצה להילחם על המטרות שהצבנו. יש לו את הכישורים ואת המנטליות הנכונה להיות חלק מהארגון שלנו".
אוואנס היה לאחד השחקנים המצטיינים בליגה, וסיים במקום הראשון במדד האיכות (25.8), שני בחטיפות (2.1), שלישי באסיסטים (6.4), רביעי באחוזים מקו העונשין (84.7) וחמישי במלכות הסלים (18.5 נקודות).
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. החתמה נוספת
(צילום: ראובן שוורץ)
עבור האמריקני בן ה-24, שהגיע לישראל אחרי שמאמן הפועל חיפה, אלעד חסין, שם עליו את העין, זאת תהיה קפיצת מדרגה משמעותית. את הקריירה האירופית שלו החל ב-2019 במדי איגוקאה הבוסנית איתה זכה באליפות המקומית. קודם לכן שיחק במכללת טקסס טק ונבחר בין השאר לחמישיית העונה (2017/18). כמו כן, יש לו עבר קצר בליגת הפיתוח.
עם צירופם של אוואנס ויפתח זיו, כריס ג'ונס ישלם את המחיר והאופציה עליו לא תמומש. אוואנס הוא ההחתמה השביעית של הצהובים בקיץ האחרון אחרי ג'יילן ריינולדס, ג'יימס נאנלי, דרק וויליאמס, קמרון טיילור, ג'ייק כהן וזיו. כעת נותר למכבי ת"א להשלים את הסגל הישראלי שלה. מי שחתום על חוזה הוא ג'ון דיברתולומאו, אבל לאור צירופם של זיו ואוואנס נראה כי ירד בהיררכיה. כמו כן, עתידם של יובל זוסמן, שמחזיק בהצעות נוספות, ועומרי כספי, ששוקל פרישה, לא ברור.