לאחר שלא שיחקה במשך כמעט שבועיים, מכבי ת"א צפויה לחזור מחר (רביעי, 20:30) לפרקט לראשונה מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל". הצהובים יתארחו אצל ולנסיה, במשחק אותו היו אמורים לארח, אך החליפו ביתיות עם הקבוצה הספרדית לאור המצב הביטחוני. גם בספרד נערכים להתמודדות הזו, אותה כינו ב"מארקה" כ"רגישה ביותר בתולדות ולנסיה".
על-פי האתר הספרדי, יותר מ-700 מאבטחים צפויים ללוות את מכבי ת"א למשחק מחר, כאשר חלקם יהיו סמויים. עדיין לא ברור מתי הקבוצה תנחת, לאור העובדה שהיא אמורה לנחות בטיסה פרטית וחשאית. "אנחנו נערכים לקראת זה כבר מספר ימים", צוטט גורם בעיריית ולנסיה. עוד צוין, כי פיגוע הירי אמש בבריסל, בו נרצחו שני אוהדי נבחרת שבדיה בכדורגל, רק הגבירו את תחושת הדחיפות סביב המשחק.
2 צפייה בגלריה
משחק רגיש? שחקני מכבי ת"א
משחק רגיש? שחקני מכבי ת"א
משחק רגיש? שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
עוד דווח, כי היו אפילו מחשבות לא לקיים את המשחק כלל, אך על פי הטענות זו שמועה שהחלה בעקבות הבקשות של מכבי חיפה לדחות את משחק הליגה האירופית בכדורגל נגד ויאריאל, שאמור להתקיים גם הוא בספרד. "לא קיבלנו שום מידע שגורם לנו לחשוב שאי אפשר לקיים את המשחק", נמסר מהיורוליג.
ב"מארקה" ציינו כי ולנסיה חוששת מאוד מהמשחק. ישנו חוסר ודאות גדול, וכולם מקווים שהמשחק יעבור בשלום, כולל האוהדים שככל הנראה יגיעו במספרים נמוכים יותר. "למרבה הצער, מורכבות המשחק לא קשורה בספורט", נכתב. "הטיסה של מכבי ת"א חשאית, מעט מאוד אנשים יודעים מתי היא תנחת ובאיזה מלון תישן הקבוצה. שר הפנים הכריז על המשחק כבעל סיכון גבוה, בטח לאור מה שקרה אתמול בבריסל".
2 צפייה בגלריה
דגל ישראל בהיכל מנורה מבטחים
דגל ישראל בהיכל מנורה מבטחים
אוהדי מכבי ת"א. יגיעו לספרד?
(צילום: אורן אהרוני)
כזכור, אתמול טען עיתונאי "באסקטניוז", דונאטס אורבונאס, כי יש גורמים ביורוליג שטוענים כי מכבי ת"א צריכה להיות מורחקת מהמפעל - כפי שהקבוצות הרוסיות הורחקו בפתיחת המלחמה באוקראינה. "לא קלטתי את חומרת המצב בכל הקשור לעתידה של מכבי ת"א ביורוליג העונה", אמר אורבונאס, "יש סימני שאלה גדולה סביב זה. יש גורמים הטוענים כי יש להשעות את מכבי ת"א מהיורוליג כמו שצסק"א מוסקבה הושעתה ממנו. כי הם משתתפים במלחמה וזה מדליק נורות אדומות".