אירוע מכוער בארנה: מצית נזרק מכיוון יציע אוהדי הפועל ירושלים ופגע בראשו של השופט עמית בלק, במשחק בו הובסה המארחת על ידי הפועל ת"א 86:55, בפתיחת סדרת חצי גמר הפלייאוף. השופט לא נזקק לטיפול רפואי. במהלך המשחק עצמו נרשמו גם חילופי דברים בין אוהדי ירושלים לספסל הפועל ת"א, שהופסקו רק בהתערבות המאבטחים באולם.
הנהלת מחזיקת הגביע מיהרה לפרסם התנצלות: "הפועל 'בנק יהב' ירושלים מתנצלת מעומק ליבה בפני השופט עמית בלק שנפגע מחפץ שנזרק לכיוונו. הנהלת הקבוצה הנחתה את כוחות האבטחה לאתר את האוהד שהשליך את החפץ דרך מצלמות האבטחה. האוהד ייתפס ויורחק ממשחקי הקבוצה לצמיתות. אין מקום לאלימות בארנה".
2 צפייה בגלריה
השופט בלק, שנפגע מהמצית
השופט בלק, שנפגע מהמצית
השופט בלק, שנפגע מהמצית
(אורן בן חקון, one)
עוד לפני המשחק התעמתו עשרות אוהדי הפועל ת"א עם כוח השיטור בארנה, ושניים נעצרו. אחד השוטרים אמר לראשי האוהדים כי "אם תודלק אבוקה אחת ביציע, תהיה פה מלחמת עולם".
והיה כמובן גם משחק, במהלכו נרשמה תוצאה שאף אחד מהשחקנים על הפרקט לא היה מהמר עליה לפני הבאזר הראשון. "דיברנו בחדר ההלבשה ואמרנו שיש לנו קבוצה טובה, שלא רוצה לעצור עכשיו את כל מה שעשינו העונה", אמר דני פרנקו לאחר שקבוצתו לקחה את יתרון הביתיות ממחזיקת הגביע. "ההפרש לא מייצג את הפרשי הכוחות אבל בסדרה כמו בסדרה, יש לירושלים את הזכות להגיב. אף נקודה מההפרש הזה לא תעזור לנו במשחק הבא".
2 צפייה בגלריה
קטטה בין מאבטחים ל אוהדי הפועל ת"א
קטטה בין מאבטחים ל אוהדי הפועל ת"א
המהומות בין המאבטחים לאוהדי הפועל ת"א
(צילום: אפרת עמורבן)
גו'רדן מקיי אמר בסיום המשחק: "שיחקנו חזק וכל עוד שיחקנו כך, עשינו זריקות טובות. כולם היו מפוקסים, בצורה הכי גבוהה, אבל ככל שהיינו טובים לא עשינו כלום עדיין. אנחנו מכוונים למשחק הבא".
על האווירה בארנה אמר השחקן: "אני משחק כדורסל מקצועני כבר עשור ולא ראיתי כזאת אווירה כמו שנתנו פה אוהדי הפועל ת"א. אני מקווה שנמשיך במומנטום הזה גם במוצ"ש ושנמשיך לעשות היסטוריה".
החל מעונת 78/79 התקיימו בישראל 77 סדרות של הטוב משלושה משחקים במסגרת הפלייאוף העליון: 46 מהסדרות הסתיימו בסוויפ 0:2 (60%) ו-31 מהסדרות הגיעו למשחק שלישי מכריע (40%). ב-62 מסדרות הטוב משלושה עד היום ניצחה הקבוצה בעלת יתרון הביתיות (80.5%), לעומת 15 ניצחונות בלבד של הקבוצה ללא יתרון הביתיות (19.5%).