הפועל חולון הייתה אמש (חמישי) במרחק נגיעה מהעפלה שנייה תוך שלוש שנים לגמר גביע המדינה. החבורה של סטפנוס דדאס כבר הוליכה 50:67 על מכבי תל אביב כשנותרו שש דקות לשחק, אבל איכשהו הצליחה להפסיד 87:85 לאחר הארכה.
הצהובים רצו 5:22 עד לסיום הזמן החוקי כדי לקבוע שוויון 72:72 ולשלוח את חצי הגמר השני של הערב בהיכל קבוצת שלמה לחמש דקות נוספות. בחולון טוענים שלהפסד שלהם אין כל קשר לשינויים שעשתה מכבי במאני טיים, אלא דווקא לשלישיית השיפוט שכללה את ספי שמש, עומר אסתרון ונועם גורדון.
4 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס, ספי שמש
סטפנוס דדאס, ספי שמש
דדאס ושמש. אין שם אהבה גדולה
(צילום: ראובן שוורץ)
לטענת חולון, השופטים לא שרקו להם עבירה אחת במהלך כל הקאמבק, ודדאס אף הדגיש זאת בסיום כשהשתגע על הפרקט ולאחר מכן בחניה מחוץ להיכל במשך כחצי שעה עד שנרגע והסכים להיכנס למסיבת העיתונאים. "איך אפשר להביא למשחק כזה שופט כמו גורדון", אמר דדאס לסובבים אותו. גם עם שמש יש למאמן היסטוריה, כאשר פעם אחת הרחיק אותו מול הפועל חיפה, ושני משחקים העונה בליגה הקבוצה הפסידה כשהוא שפט אותה (גלבוע/גליל ונס ציונה).
אפשר להבין את התסכול הגדול של חולון. במצב של 50:66 לטובתם, יאניס ספרופולוס לקח את פסק הזמן האחרון שלו במשחק כשעל לוח השעונים נותרו עוד שבע דקות. המאמן היווני עבר להרכב של חמישה קלעים, כאשר הוא מושיב בחוץ את שני הגבוהים היחידים שלו, אנטה ז'יז'יץ' ואותלו האנטר, ומשחק למעשה בדיוק כמו חולון רק עם לחץ על כל המגרש.
4 צפייה בגלריה
מגי מול בראיינט
מגי מול בראיינט
מגי עובר את בראיינט. חולון לא קיבלה שריקות במאני טיים
(צילום: אורן אהרוני)
כריס ג'ונסון וסי.ג'יי האריס עוד הצליחו לסחוט שתי עבירות, אבל ב-4:30 הדקות האחרונות, למרות הגנה סופר אגרסיבית של הצהובים, המשרוקית של השופטים נדמה בכל מה שקשור לעבירות על השחקנים הסגולים. הפעם הבאה שנשרקה עבירה לטובת חולון הייתה דקה בתוך הארכה.
"השופטים נתנו למכבי תל אביב את המשחק, הם העלו אותם לגמר, פשוט גועל נפש", אמרו אנשי הקבוצה מחוץ להיכל. דדאס, שבסופו של דבר נכנס כאמור להתראיין, התקשה להסתיר את אכזבתו: "האריס ומגי שברו פעם אחר פעם את הלחץ של מכבי, ואם השופטים היו שורקים לנו עבירה אחת היינו מגיעים לקו והלחץ היה יורד. השופטים אפשרו הרבה מגע בלי עבירות. זה מתסכל, אני גאה באיך ששיחקנו. מכבי לא יכלו לעשות כלום נגדנו, אבל עדיין ניצחו. נפגוש אותם שוב, ונצטרך להיות מוכנים".
4 צפייה בגלריה
דדאס על הקווים
דדאס על הקווים
דדאס. "גאה באיך ששיחקנו"
(צילום: אורן אהרוני)
ואחרי התלונות על השופטים אי אפשר לקחת את האשמה גם מדדאס, שהודה כי החליט שלא לשנות כלום במשחקה של קבוצתו למרות הקאמבק של היריבה וההתאמות שהיא עשתה. להוביל 17 הפרש שש דקות לסיום, ועדיין להפסד משחק, זה משהו שגם היווני צריך לתת עליו את הדעת ולא רק להתחבא מאחורי תלונות על השיפוט.
על המשחק עצמו, אמר דדאס: "אני גאה באיך ששיחקנו, זה המשחק השלישי הרשמי שלנו נגד מכבי וזה מראה הרבה בשבילי, שלטנו במשחק, במיוחד במחצית השנייה נגד קבוצת יורוליג עם תקציב גבוה, הם מכירים אותנו ועדיין הצלחנו לשלוט במשחק דרך הכדורסל שלנו עד הדקה ה-33". לגבי העתיד, הוסיף: "מכבי היא היריבה הכי גדולה שלנו. אנחנו בכיוון טוב, יש לנו עונה מוצלחת, הגענו לגמר גביע ווינר, הפסדנו להם בשנייה האחרונה, העפלנו שלב באירופה, פספסנו כמה משחקים בליגה וזה שומר אותנו במקום נמוך יותר ממה שמגיע לנו להיות. אנחנו בצמרת הליגה".
גיא פניני, שהיה מצוין עם 17 נקודות (5 מ-11) דווקא לא האשים את השופטים: "מכבי התחילה ללחוץ, מאותו רגע עשינו את כל הטעויות האפשרויות, הם הפתיעו אותנו. כדור השלג התחיל וקשה לעצור אותו, מול קבוצה כמו מכבי אתה משלם במזומן".
4 צפייה בגלריה
פניני מופתע
פניני מופתע
פניני. "עשינו את כל הטעויות האפשריות"
(צילום: אורן אהרוני)
עוד אמר פניני: "חשבתי שהמשחק שלנו, לא ראיתי כוח שיכול לקחת את המשחק מאיתנו, היינו באנרגיות מדהימות, הכל שטף וזרם, קלענו באחוזים גבוהים. זה היופי שבספורט, משום מקום קיבלנו הלם. לצערי אני היום בצד המפסיד".
לסיכום אמר הפורוורד: "אנחנו אחרי הפסד כואב, הלוואי ויכולתי לשלוף כבר עכשיו לקחים מהמשחק. הפסדנו תואר עם הזדמנות אדירה לעלות לגמר, משהו ענק למועדון הזה".