אתה יכול להציב מטרה בתחילת הדרך ולעמוד בה, אבל אם תבחר לראות אותה עם העיניים שחוו את הדרך לשם, אולי לא תוכל להתגאות בתוצאה. אפילו לא לזכור אותה לטובה ביחס למטרות אחרות שהצלחת להשיג. כך אפשר לסכם את עונת 2022/2023 של הפועל חולון, האלופה היוצאת שאיבדה את התואר אחרי שנוצחה אתמול 112:85 על-ידי מכבי ת"א והודחה עם 2:0 בסדרת חצי גמר הפלייאוף.
למרות שמתחילת העונה חולוניה סימנה מטרה להגיע לחצי גמר הפלייאוף בשל הסגל הקצר שלה, היו לא מעט דברים העונה ששימשו כתמרור עצור למועדון, ולפני נסיעה אל עבר העונה הבאה על הקבוצה לבדוק שקודם שטח הראייה גדול בהרבה מזו החולפת.
3 צפייה בגלריה
גודס
גודס
יישאר? גודס
(צילום: יאיר שגיא)
שישה הפסדים למכבי ת"א היו השנה (האלופה הראשונה שמפסידה בסוויפ), האחרון אתמול שנעל את העונה הזו בצורה הכי עגומה שיש. חולון חטפה 18 שלשות במשחק הזה. שלשות חופשיות, ממצבים פנויים - בלי תגובה של ממש - קשורים כנראה לאווירת סוף העונה שהורגשה ביום חמישי באימון המסכם. אחרי שהייתה הקבוצה הטוב ביותר מבין הארבע בחצי השני של הבית העליון ורבע גמר הפלייאוף - חולון נראתה מחויכת ורגועה ולא דרוכה לקראת הרגע החשוב של העונה, כאילו השלימה עם ההגעה למטרה.
זו לא פעם ראשונה העונה שהקבוצה לא מתמודדת עם הגעה לשיא דווקא כשהיא צריכה להיות במיטבה. בחודש ינואר מצאה את עצמה עם שני אירועי שיא חשובים - רבע גמר גביע המדינה ושלב הפלייאין בליגת האלופות של פיב"א (אחרי ששמטה את האופציה לסיים ראשונה בשלב הבתים) ובמקום להגיע בשיא המוכנות לשניהם - היא הופיעה רק לאחרון. בקבוצה מיד הגיבו ואמרו שיצטרכו לעבוד טוב יותר על רגעים כאלה בהמשך, אולם כפי שנראה אתמול - העונה זה כבר לא יקרה. "נצטרך לבדוק למה נכשלנו. לא שזה לא יכול לקרות, אבל התצוגה לא הייתה מה שציפינו", אמרו בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
ג'ונסון רודף אחרי בולדווין. לקפטן חוזה לעוד עונה
(צילום: עוז מועלם)
"נחזור בעונה הבאה מחוזקים יותר", סיכם הכרוז ודובר הקבוצה גדי רבינוביץ' את סיפורה של העונה עם שריקת הסיום בפני הקהל המאוכזב. במועדון מספרים שהפיקו לקחים היטב מהקיץ שעבר עוד במהלך העונה, בה צפו בצער בשלבים מסוימים בסגל של שישה שחקנים בלבד בתקופת פציעות. חיזוק הקבוצה עם דגש על הסגל הישראלי הוא המטרה הראשית של התקופה הקרובה ואמור לקרות "מהר מהצפוי". שחקנים מקומיים יוחתמו עוד לפני שגיא גודס וההנהלה יחליטו אם המאמן ממשיך על הקווים עונה נוספת או לא. כל זאת במטרה שמה שקרה בעונה החולפת, בה שון דאוסון היה הישראלי הבכיר היחיד שהגיע לא תקרה עוד.
המתווה של שר הספורט מיקי זוהר מתווסף ללחץ שקיים על כתפי האלופה היוצאת, משום שתחל תחרות בין הקבוצות בארץ על הצטרפות השחקן המקומי - והסגולים לא מוכנים הפעם להישאר מחוץ לתמונה. אם כבר דאוסון, ישנו רצון להשאיר את הגארד-פורוורד שהצטיין בסדרת רבע הגמר נגד גליל עליון ומאמצים גדולים יעשו כדי לממש את האופציה שיש לקבוצה לשנה נוספת עליו. כמו כן מקווים שנתנאל ארצי, שהגיע לקבוצה לפני פחות מחודש וחצי יישאר גם הוא. פרדריק בורדיון, שחר עמיר וניב בלול מתנדנדים, והישארותם תלויה בהחתמות העתידיות של ישראלים אחרים, במידה והקבוצה תצליח לשים את ידה על כמה כאלה. ניב משגב, לו יש חוזה, ממשיך לשנה רביעית בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
שון דאוסון
שון דאוסון
מבוקש. דאוסון
(צילום: עוז מועלם)
הסגל הזר של חולון צפוי לעבור מהפך, כאשר בראש נמצא כוכב הקבוצה - ג'ו רגלנד. הרכז, שבכה אתמול ולא הסתיר את דמעותיו על תום העונה הזו בעודו חולף על פני התקשורת אל חדרי ההלבשה, אמנם חתום לשנה נוספת, אך קיימת אופציה שלו לצאת מהחוזה. במידה ורגלנד יישאר שנה שלישית במועדון הוא עשוי לרצות לקבל שדרוג - משהו שלא בטוח שחולון תוכל לעמוד בו, להתחשב בעובדה שבקיץ שעבר איבדה את הספונסר הראשי שלה שלמה אייזק. כמובן שגם מרחפת מעל ראש הנהלת הקבוצה הדו"ח של רשם העמותות, כך שבמידה והכוכב הסגול, שהביע רצון להישאר בחולון ומרגיש בבית בקבוצה, יבקש יותר כסף ולא יקבל - הוא יכול למצוא לעצמו קבוצה אחרת שתעמוד בדרישותיו.
גם כריס ג'ונסון חתום לחוזה לעונה הבאה, אך יש לשני הצדדים אופציה להשתחרר ממנו. למרות הרצון של הקבוצה לשמור על השלד מהעונה החולפת, זהות המאמן החדש אם וכאשר היא זו שעשויה לקבוע אם קפטן הסגולים, שזוכה להערכה רבה במועדון, ימשיך לעונה רביעית. מי שבטוח יישאר הוא סי.ג'יי האריס, שחתם על חוזה לשנתיים אשתקד עם שובו לישראל אחרי שנה הפסקה. היידן דלטון, שהגיע באמצע עונת 2021/2022 והיה בקיץ האחרון ההחתמה האחרונה של הקבוצה, יצטרך שוב להמתין להתפתחות בסגל על פי ההחתמות ואז תינתן ההחלטה לגביו.
עבור ג'אבין דלורייה חצי השנה בישראל הייתה העונה הראשונה מחוץ לארצות הברית והוא לא ימשיך לעונה נוספת. הפורוורד הגיע מלכתחילה כשחקן שישי בסגל ולמרות ההתלהבות בקבוצה עם הצטרפותו מכך שהגיע ממכללת דיוק היוקרתית - השחקן לא הצליח להשתלב בסגל. מי שעוד לא ימשיך בקו הקדמי של חולון הוא מרווין ג'ונס. הפורוורד/סנטר פתח את העונה חזק והרשים, אך לא הצליח לשחזר את הישגיו בהמשך העונה ואכזב לא מעט אנשים במועדון, למרות שהמשיך לקבל קרדיט מגודס בשלבים המכריעים.