הוועדה להעברת זכויות אישרה ארכה של 21 יום לבית"ר ירושלים בהעברת המסמכים הנותרים להשלמת עסקת הבעלות, שכרגע לא מאושרת על-ידי ההתאחדות.
המשמעות: לשייח נותר פחות מחודש להמציא את המסמכים שנדרשו על ידי ההתאחדות, אשר מעידים על איתנות פיננסית וכן להציג תעודת יושר. הוא פועל כרגע במישור המשפטי בכדי להציג לוועדה חוות דעת לפיה הוא אינו יכול להציג תעודת יושר משום שהוא חלק ממשפחת המלוכה. בכל מקרה, בהתאחדות הבהירו כבר שמדובר בתנאי מקדמי שלא יוסר.
2 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
חוגג. שבוע גורלי לעסקה
(צילום: ראובן שוורץ)
בן חליפה לא סיפק תשובות גם לתמיהות נוספות שהעלתה חברת המודיעין העסקי ששכרה ההתאחדות כדי לבדוק את חוסנו הפיננסי, ושממצאיה נחשפו לראשונה ב-ynet. בעוד בן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת החברה הדליקה נורות אדומות: פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח כולל אג"חים לא סחירים של ונצואלה, שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו.
בבית"ר ממתינים כרגע לראות אילו מסמכים יגיש השייח ובמקביל כבר עובדים על מתווה אחר לעסקה. במועדון שוקלים גם לפנות לערכאה משפטית אזרחית ובקשה לפיה חוגג יישאר אחראי על הזכויות הניהוליות והשייח יקבל את הזכויות הכלכליות. אם לא תחול תפנית של הרגע האחרון, חוגג יצטרך להתמודד עם קריסת העסקה ואובדן החזר ההשקעה העצום שעליו התחייב השייח (100 מיליון שקל לכיסו של חוגג מתוך 300 מיליון שקל – סכום העסקה כולה).
2 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
העסקה תיפול? שייח חמד בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
נכון לעכשיו הקיפאון משפיע באופן ישיר על החיזוק בחלון ההעברות הנוכחי. חוגג הצהיר שבית"ר תתחזק בהסתמך על הכספים שאמורים היו להגיע כבר בינואר, אבל כרגע זה לא קורה ולכן גם לא מגיעים שחקנים אותם דורשים בצוות המקצועי. גם ההכנות לקיץ יושפעו מההחלטות שיתקבלו בוועדה בשבוע הקרוב, שכן עוד לפני העסקה חוגג דיבר על צמצום התקציב אחרי השקעה של למעלה מ-100 מיליון שקל בשנתיים האחרונות.
פורסם לראשונה: 07:18, 17.01.21