אחרי ההפסד הכואב לנבחרת סקוטלנד שלשום (חמישי) בפלייאוף העלייה ליורו, נבחרת ישראל מתכוננת למפגש מול נבחרת צ'כיה במסגרת ליגת האומות, שייערך מחר באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור השלישי של בית 6 (ראשון, 21:45).
"התחושות היו קשות מאוד, היו דמעות, היה כאב גדול", אמר הקפטן ביברס נאתכו. "זה היה צ'אנס יחיד וראשון לפחות בתקופה שלי בנבחרת, היינו מאוד קרובים. פנדלים תמיד מוכרעים על בעיטה אחת וזה היה קרוב".
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
"היינו מאוד קרובים" ביברס נאתכו
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
הנבחרת מתאמנת
הנבחרת מתאמנת
הנבחרת מתאמנת
(צילום: שרון צור)
לגבי משך זמן ההתאוששות מההפסד, נאתכו הודה שהמקרה הזה היה קצת אחר: "אני יכול להגיד שזה נמשך קצת יותר מהרגיל כי זה כאב לנו מאוד, אבל ננסה לעשות את הסוויץ' כדי להגיע למשחק מחר במקסימום מוטיבציה ורצינות, אנחנו יודעים כמה זה חשוב".
באשר לעובדה שהצ'כים עומדים להחסיר מספר שחקנים הוסיף: "בתקופה הזאת של החיים והכדורגל אנחנו לא נדע עד שנשחק איתם אם זה טוב או לא, גם במשחק האחרון היו חסרים שחקנים, זו עובדה קיימת ונתמודד איתה. נבוא דרוכים ומוכנים קודם כל למה שאנחנו רוצים. אנחנו לא צריכים להתעסק במי שיגיע או לא יגיע מחר, נשחק מול מי שיבוא. גם בהרכב מאוד חסר מול סקטולנד הסקוטים התקשו מולם, אני בטוח שיהיה קשה אבל נצטרך לעשות את העבודה שלנו. אנחנו תמיד אומרים שמשחק נבחרת, גם אם זה אימון, בשבילנו זה עולם שלם".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי באימון
ערן זהבי באימון
ערן זהבי באימון
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
יעזוב בדצמבר. רוטנשטיינר
(צילום: שרון צור)
המאמן וילי רוטנשטיינר, שהוחלט שיסיים את תפקידו בדצמבר, ניסה להשכיח מהשחקנים את האנרגיות של יום חמישי: "הייתי מאוד מאוכזב ממה שקרה. מהצד השני זה מעבר מיידי למשחק אחר, יעד חדש. אני מנסה להחדיר בהם מוטיביציה לקראת המטרה הבאה שלנו. כולם ממוקדים להופיע בצורה המיטבית מחר".
"אני מדבר עם כל השחקנים שלי, זה דבר חשוב בין מאמן לשחקנים", המשיך והתייחס למצבו של מחטיא הפנדל, ערן זהבי. "ראיתם את הסיטואציה שהיה בה. זה קשה. אבל הוא אלוף אמיתי, והוא יגדל מזה".
מי שזכה למחמאות גדולות מרוטנשטיינר, היה ניר ביטון ששיחק ביום חמישי במשך 120 דקות, כשהוא סוחב פציעה: "ניר ביטון עשה עבודה נהדרת ואני רוצה להדגיש את זה. ראיתי את הקרסול שלו, זה היה בלתי יאומן. שאלתי אותו בבוקר אם הוא בטוח שהוא יכול לשחק, זה נראה לי בלתי אפשרי, אבל הוא עשה עבודה מצוינת. זה היה מדהים עבור המדינה, עבור הנבחרת". המאמן הוסיף כי ייעשו שינויים במספר עמדות בעקבות העומסים והמשחק הארוך שחוו השחקנים, אך הדגיש כי הם חזקים פיזית והוא מאמין שיצליחו להתמודד עם העומס.

סלטיק הודיעה: ניר ביטון נדבק בקורונה

בלם הנבחרת, ששוחרר מהסגל לאחר ההדחה מול סקוטלנד, נמצא חיובי בבדיקת הקורונה שעבר, כך הודיעה הערב קבוצתו. ביטון שוחרר מהסגל לאחר שהשלים 120 דקות מול הסקוטים מאחר שהוא סוחב פציעה, וכדי לא להחמיר את המצב הוחלט לתת לו לנוח.
5 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
האם יתגלו עוד שחקנים שנדבקו? ניר ביטון
(צילום: AP)
מהקבוצה נמסר: "אנו רוצים לשלוח איחולי החלמה לניר וכל השחקנים או הצוות המקצועי במחנה הישראלי שנדבק. אנו בקשר מתמיד עם ניר ומצפים שהוא ישוב לסגל במהרה. כמובן שההתפרצויות האחרונות של המגפה בפגרה הבינלאומית מאוד מדאיגות ומתסכלות. עבדנו ימים ולילות כדי להבטיח סביבה בטוחה".
בסלטיק גם טענו שביצעו מעל 2,000 בדיקות מאז שהחלה המגפה וכולן היו שליליות: "המצב הנוכחי הציב בפנינו אתגרי ענק ואי אפשר להקל בהם ראש".