בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, יחד עם אלי אוחנה והמנכ"ל מוני ברוש ימריאו מחר (שלישי) לדובאי על מנת לחתום רשמית על עסקת השותפות מול השייח חאתם בן-ח'ליפה, שעל פי גורמים המעורים בפרטים היא סוכמה ומחכה לאישור בדיקת הנאותות בין הצדדים.
ההערכות מדברות על עסקה שבה יתחייב בן-ח'ליפה להשקיע מיידית במועדון ב-100 מיליון שקל, סכום דומה לזה שהשקיע חוגג בשנתיים וחצי שלו במועדון, כשבכל מקרה חוגג יישאר בעל השליטה במועדון ואילו השייח האמירתי שמכיר אותו מעולם המטבעות הווירטואליים יקבל 49 אחוז מהבעלות על המועדון.
2 צפייה בגלריה
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
(צילום: עוז מועלם ופרטי)
על פי התוכניות, אחרי שהמסמכים הכלכליים של בית"ר כבר הועברו לדובאי על מנת לבצע בדיקת נאותות, הפמליה של בית"ר אמורה לשהות באיחוד האמירויות עד חמישי, לסכם את העסקה ולקיים מסיבת עיתונאים בדובאי, בה יוצג, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, ח'ליפה כשותף בבעלות על הקבוצה.
העסקה המתגבשת, שתכלול גם שדרוג של תנאי מגרש האימון בבית וגן ובמחלקת הנוער במועדון, מייצרת ביקורת בעולם הערבי בשל שיתוף הפעולה בין נציג מבית המלוכה האמירתי למי שמכונה בתקשורת המקומית "הקבוצה הגזענית ביותר בישראל".
2 צפייה בגלריה
עלי מוחמד
עלי מוחמד
עלי מוחמד
(צילום: ראובן שוורץ)
חוגג הציג בפני השייח מצגות רבות בנוגע לבית"ר, כולל החתמת שחקן מוסלמי, עלי מוחמד, ואת המלחמה שלו בגזענות. ייתכן כי אחד המתווכים בעסקה, סולימאן פהימי, יהיה אחד מאלו שיזרימו גם כן כספים למועדון.
על רקע הפסטיבל, הקבוצה שהחלה את העונה בצורה חלשה לגמרי, עם שמונה נקודות בלבד אחרי שישה משחקים, תשחק הערב (שני, 20:45) בסמי עופר מול מכבי חיפה. מי שצפוי לחזור להרכב על חשבון טל בן חיים הוא אנטואן קונט, ייתכן כי גם שי קונסטנטין יפתח במקום סנטיאגו אוקמפוס. ירדן שועה, שיפגוש את האקסית, צפוי לקבל קרדיט בהרכב, אולם ייתכן כי פתיחת העונה הכושלת של דראפיץ' תוביל לשינוי במערך ובית"ר תפתח עם חלוץ אחד בלבד.