הכניסה של הקשר המוסלמי של בית"ר ירושלים, יוסוף קמאסו מארה, במחצית השנייה מול הפועל תל אביב, הובילה למפגן אלימות ביציע אוהדי הקבוצה, כשאוהדים שהעזו לעודד את הקשר החדש שהגיע מהליגה הצ'כית ספגו מכות.
לפחות שני אוהדי בית"ר הוכו בצורה קיצונית ונזקקו לטיפול רפואי, אחת מהאוהדות אף פונתה לבית החולים אחרי שהותקפה ביציע של הקהל האורח. בעקבות האירוע האלים, המשטרה פתחה בחקירה. עד עתה טרם הוגשה כל תלונה במשטרה, אולם בתום בחינת החומר הוויזואלי הוחלט באופן יזום לפתוח בחקירה ולאתר את המעורבים, לרבות הנפגעת בכדי לגבות עדותה בהתאם.
3 צפייה בגלריה
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
אחד האוהדים כתב פוסט בקבוצת הפייסבוק של אוהדי בית"ר: "מה שקרה הערב ביציע הוא הבושה הכי גדולה שהמועדון הזה ידע. 21 שנים שאני נמצא ביציע, בית וחוץ, ו'אוהדים של בית"ר' מפוצצים אותי במכות כי אני מעודד? צועקים 'אנחנו בעלי הבית'. מי אתם בכלל? אין ביניכם לבין המנורה כל קשר. שברו לחייל קרבי את הפנים ושלחו את אחותי, בחורה בת 23, לבית חולים כי החליטו לעודד בניגוד להוראה שלהם. אני מתבייש וזועם. אפשר להוריד את השאלטר על המועדון הזה כל עוד הם ימשיכו לשלוט ביציע".
משיחות עם אוהדים אחרים שנכחו ביציע אוהדי בית"ר, עולות עדויות של אלימות קשה מצד אוהדים שהזדהו מארגון לה פמיליה. "מי שאפילו רק עודד את מארה מהרגע שהוא נכנס קיבל מכות מייד", אמר אחד מהאוהדים.
אוהד אחר הוסיף: "זה היה כמו טבח ביציע של אוהדי בית"ר, אנשים קיבלו מכות בלי הפסקה, אנחנו לא מגיעים יותר למשחקים של בית"ר, לה פמיליה גרמו לנו להפסיק להגיע למקום שבעבר היה לנו בית חם ועכשיו פוצצו אותנו מכות, אנשים חזרו הביתה פצועים, זו הייתה תופת".
3 צפייה בגלריה
לה פמיליה
לה פמיליה
לה פמיליה
(צילום: טל שחר)
ב-2:00 בלילה בית"ר הוציאה הודעה רשמית וחריגה בעניין: "ביתר ירושלים מגנה כל אלימות ופועלת בשנים האחרונות על מנת להילחם בנגע הרע שמכתים את שם המועדון והקהל הרב שלנו. האלימות היום היא הוכחה קשה לכך, עם חציית עוד קו אדום לאחר תקיפת אוהדי הקבוצה ביציע. המועדון משקיע כספים ומשאבים רבים במאבק, שכולל בין השאר צוותי צילום ביציעים, מאבטחים, הרחקות אוהדים מהמגרשים, תביעות אישיות ועוד מגוון פעולות מניעה. אבל אנחנו לא יכולים לנהל את המאבק לבד. אנו מקווים שדבריו של שר הספורט הערב והפעולות עליהן הכריז יהפכו למעשים במהרה. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים, והמועדון יתמוך בהם לאורך הליך ההחלמה".
מצלמות האבטחה של צוותי הצילום של בית"ר תיעדו את האירועים הקשים, מה שעשוי להוביל למעצרים ותביעות אזרחיות, כשלפחות שני אוהדי בית"ר נעצרו בשל השלכת אבוקות.
הבוקר הוציאו בבית"ר הודעה נוספת: "לפני מספר שבועות נקבעה פגישת גישור בין עורכי דינו של בעלי הקבוצה, משה חוגג, לעורך דינם של אנשי ארגון לה פמיליה. הפגישה, שהייתה אמורה להתקיים היום, לבקשתם של הנתבעים, הייתה מתוך מטרה לנסות להימנע מהתביעה באמצעות פשרה. לאחר ההתנהגות הבזויה של אנשי הארגון במהלך המשחק אמש, החליט משה חוגג לבטל את פגישת הגישור, להמשיך בהליכי התביעות ואף להרחיב אותם".
בלה פמיליה מסרו: "הארגון מגנה בכל תוקף אלימות ביציע בין האחים. הוא פועל ופעל תמיד לאחדות בקהל למרות כל מיני מכשולים ברורים מבית ומחוץ שפילגו את הקהל, והארגון ימשיך לפעול לאחדות הקהל. מאידך, לא ייתכן שבגלל אוהד אחד או שניים שכבר אחרים קבעו שהוא מהארגון יכתימו ארגון שלם. עד לפני יום כולם היו מאוחדים מאחורי הארגון ובין רגע שוכחים את כל הטוב שהארגון עשה".
"אנחנו לעולם לא נסכים למכות בין האחים ביציע ומחוצה לו, אבל לא ייתכן שכל דבר רע שקורה ביציע מיד האחריות מוטלת על הארגון מבלי לבדוק בכלל, וכל דבר טוב שהארגון מתכנן זה ‘אוהדי בית"ר’. הארגון עצמו יעשה חשבון נפש פנימי וינסה להוציא את המסקנות הנכונות כדי לחזק את האחדות ביציע".

אוחנה לא יפטר את קומאן

המנהל המקצועי של בית"ר, אלי אוחנה, אפילו לא שוקל לפטר את ארווין קומאן, גם אחרי התצוגה החלשה של הקבוצה בהפסד להפועל ת"א, זאת בצל האמירה של ההולנדי בסיום המשחק "לחץ על הכתפיים שלי? כל עוד אני פה אני עושה את הטוב ביותר שלי לאנשים של בית"ר. אם הבעלים חושב שהוא יכול למצוא תחליף טוב יותר, אז זה נורמלי. מי הבעלים? אתם יודעים יותר טובים ממני".
3 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
ארווין קומאן
(צילום: עוז מועלם)
יחד עם זאת, ישנה ביקורת של שחקנים כלפי המאמן: "אנחנו הכל חוץ מקבוצת כדורגל, רואים שאין פה תלכיד מאומן, המזל הגדול שלנו העונה זה שיש את הפועל ירושלים, היחידה שהצלחנו לנצח". במועדון עצמו גיבו את המאמן: "אנחנו משחקים בלי בלמים, זרגרי רק חזר, מארה הצטרף, ינקוביץ' איננו, ועוד בלי רוטמן ואחרים, זו לא בית"ר האמיתית".
במקביל, המגעים עם משפחה מניו יורק שהניעה מהלך לרכישת בית"ר עולים מדרגה. משה חוגג עדיין מתעקש לקבל 14 מיליון דולר, כמעט פי שניים לעומת סכום הרכישה ששילם לאלי טביב, אולם ההערכה היא כי בסופו של דבר הוא יתפשר על סכומים נמוכים יותר. בבית"ר בלחץ לקראת ינואר, מאחר שהם יודעים כי אם המועדון לא יעבור לבעלים אחרים, יצטרכו לבצע מהלכים כמו קיצוץ שכר לשחקנים או מכירתם, כמו במקרה של זרגרי, זאת מכיוון שחוגג אינו מוכן להשקיע כספים בינואר.