התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
המאמן אופיר חיים הוא אמנם הפנים של הצלחת נבחרת ישראל עד גיל 20, שהפכה ליחידה מגובשת ולוחמת, אך בהיעדרם של שני כוכבי הסגל מהמונדיאליטו - אוסקר גלוך ועידן טוקלומטי - הצליחו ארבעה שחקנים להפוך לברגים המשמעותיים ביותר בהרכב, לקראת שמינית הגמר הלילה בחצות מול אוזבקיסטן.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
כדי להמשיך במסע המופלא שלה בארגנטינה ולהימנות עם שמונה נבחרות הנוער הטובות בעולם, תזדקק ישראל גם לתרומה משחקנים נוספים שטרם נכנסו לעניינים - כמו למשל תאי עבד מאיינדהובן – אך לפי שלב הבתים נראה שהיא תלויה בעיקר ברביעיית האסים החדשים של אופיר חיים.
5 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
תמשיך במסע הקסם? נבחרת ישראל חוגגת
(Andres Larrovere / AFP)

מוכיח בשער | תומר צרפתי

צרפתי (19) הגיע ליורו אשתקד כשוער המשנה, אחרי ליאור גליקליך מהפועל ת"א, אבל מהר מאוד הצליח לפלס דרך להרכב ונשאר בו עד תום הטורניר בסלובקיה.
בתחילה דובר על האפשרות שצרפתי יהיה שוער המשנה של איתמר ניצן בקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה, אך במועדון התקבלה החלטה להשאירו בקבוצת הנוער כחריג גיל, במקביל להיותו שוער שלישי של הבוגרים. צרפתי היה חלק מקבוצת הנוער המפתיעה של נתניה, שהתמודדה העונה מול מכבי חיפה על תואר האליפות. הוא חתם על חוזה עד 2026 ובעונה הבאה ישמש ככל הנראה כמחליפו של ניצן.
5 צפייה בגלריה
שוער נבחרת הנוער של ישראל תומר צרפתי
שוער נבחרת הנוער של ישראל תומר צרפתי
פילס את דרכו להרכב. תומר צרפתי
(Tim Nwachukwu/Getty Images)
בנבחרת, שם הוא עובד עם מאמן השוערים גיא סולומון, התמודד צרפתי על המקום ב־11 גם עם אופק מליקה מהפועל רעננה. האחרון משחק גם בקבוצה הבוגרת של המועדון מליגה א', אך בסופו של דבר בחר חיים בשוער שמתאמן תחת עופר בסון בנתניה.
צרפתי הפך לאחד מארבעת שחקני המפתח בנבחרת, ונגד סנגל היה הבולט במגרש עם כמה הצלות מרשימות. מול יפן, למרות שהיה לו חלק בשער שספגה הנבחרת, אין ספק שהציל אותה מפיגור גדול עוד יותר בעיקר במחצית הראשונה.

פיקוד העורף | סתיו למקין

למרות ההסתבכות של הפועל ת"א במאבקי ההישרדות בליגת העל, משמש המועדון כספק העיקרי של שחקנים לנבחרת הזו. הבולט מביניהם הוא סתיו למקין, שקיבל את המושכות בקבוצת התחתית האדומה יחד עם אור ישראלוב, שילוב מצוין שבא לביטוי גם במדים הלאומיים.
למקין (20) הגיע לנבחרת עם מספר הדקות הרב ביותר בליגה, הוא בלם העתיד של הכדורגל הישראלי, וצפוי לפתוח גם בחודש הבא ביורו עד גיל 21 בגיאורגיה. מול שלוש היריבות בבית - קולומביה, סנגל ויפן - הוא התמודד בהצלחה עם שחקנים פיזיים ומהירים, והיה העוגן בעורף הנבחרת. לא בכדי, מיד אחרי שריקת הסיום קפץ עליו המאמן ושניהם דמעו.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
בלם העתיד של ישראל. סתיו למקין
(Hector Vivas/Getty Images)
תרומתו של למקין באה לביטוי גם במנהיגות שלו. אחרי שישראל ספגה את השער מול יפן, טעות בתקשורת בינו לבין השוער צרפתי, ירד הבלם לחדר ההלבשה וצעק: "לא מעניין אותי כלום, אנחנו לא חוזרים מפה היום לארץ". מבחינת היכולת, למקין הציג מהירות אדירה וטכניקה, שהגיעה לשיאה במהלך שהוביל לשער הניצחון הדרמטי בתוספת הזמן מול יפן. הוא נכנס לרחבה כמו קשר עושה משחק, מצא את דור תורג'מן, שהעביר בעקב לעומר סניור - ומשם לרשת.
לפי הדיווחים ממנדוסה, יכולתו של למקין לא נעלמה מעיניהם של כמה סקאוטים מקבוצות בכירות באירופה.

הלב והמנוע | איליי מדמון

מדמון (20) הוא תוצר מחלקת הנוער של הפועל באר־שבע, שכבר בגיל 17 הספיק לשחק עם הקבוצה הבוגרת באירופה. משם הוא חווה הורדת פרופיל בהשאלה לבני־יהודה הדועכת, ואחר כך לבית"ר ירושלים הרזה עם יוסי אבוקסיס. בתחילה הוא השתלב בהרכב, אבל איבד אותו לאחר החתמתו של טרזייה תומא.
למרות שהפך לשחקן ספסל, בנבחרת הנוער אין עוררין על כך שמדמון הוא המנהיג הרשמי. הקפטן ממושב עין הבשור בדרום, שמסייע לאביו בגידול ירקות בחממות, הגיע חלוד לטורניר, אבל זה לא מונע ממנו לתפקד כברומטר של הנבחרת. הוא נחשב לשחקן הקרוב ביותר לחיים, שרואה בו כעוזרו על המגרש. לא מקרי שבסיום המשחק מול יפן הוא היה גם הראשון שהוזכר על ידי המאמן. כשהנבחרת פיגרה 1:0 מול יפן ונותרה בעשרה שחקנים, אחרי הרחקת רן בנימין, היה זה מדמון שלקח על עצמו להרים ולדרבן את כל חבריו, בדרך לקאמבק הנפלא.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל איליי מדמון מול שחקן סנגל איברהימה סק
שחקן נבחרת הנוער של ישראל איליי מדמון מול שחקן סנגל איברהימה סק
בונה על אירופה. איליי מדמון
(REUTERS/Agustin Marcarian)
קפטן הנבחרת, שמחזיק בדרכון ספרדי, אמור לשוב אוטומטית לבאר־שבע, אך מטרתו לצאת בעונה הבאה בהשאלה לאירופה, על מנת לצבור דקות משחק משמעותיות. תרומתו לנבחרת בוודאי תסייע לו לקבל את הדחיפה הרצויה.

חוד החנית | דור תורג'מן

ליורו בקיץ שעבר הגיע תורג'מן (19) כחלוץ המרכזי, אלא שבמהלך הטורניר בסלובקיה חל פיחות במעמדו והוא הפך לשחקן ספסל. בארגנטינה הוא שב לעמדת החלוץ הבכיר של הנבחרת, בעקבות היעדרותו של טוקלומטי, ובהחלט עמד בציפיות.
תורג'מן, שכבר היה בדרכו לבית"ר ירושלים בינואר האחרון, נשאר בסופו של דבר במכבי ת"א אבל הסטטיסטיקה שלו שם לא משקפת את יכולתו. החלוץ הצעיר לא נספר על ידי המאמן אייטור קראנקה, והגיע לארגנטינה עם 159 דקות משחק בלבד בכל העונה החולפת. הוא פתח רק פעם אחת בהרכב, ואין לו אפילו שער אחד בליגת העל.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל דור תורג'מן
שחקן נבחרת הנוער של ישראל דור תורג'מן
שב לעמדת החלוץ הבכיר של הנבחרת בטורניר הנוכחי. דור תורג'מן
(Tim Nwachukwu/Getty Images)
אחד ממנופי האמביציה של תורג'מן לקראת ההגעה למונדיאליטו הייתה הצעה של בנפיקה, שעוקבת אחריו ומעוניינת לצרפו לקבוצת המילואים ולאימוני הקבוצה הבכירה. גם עבורו, יכולת טובה בטורניר של כוכבי דור העתיד ובבמה העולמית, עשויה להוות קרש קפיצה רציני ביותר.
תורג'מן כבש את הפנדל מול קולומביה, הציג התמודדות פיזית וטכנית מול הגנות אגרסיביות כמו אלה של סנגל ויפן, ובישל כאמור בעקב את השער של סניור בדרך לשמינית. במכבי ת"א ינסו להחתים את תורג'מן על חוזה מיידי, כמו במקרה של אוסקר גלוך, והוא מצידו יחכה להצעות ויצא בחודש הבא ליורו הנבחרות הצעירות בגיאורגיה.

חיים: "רוצים להמשיך את המסע הזה"

הנבחרת קיימה אמש (שני) את האימון המסכם לקראת המשחק הלילה (00:00, מנדוסה) נגד נבחרת אוזבקיסטן. המאמן אופיר חיים הציג בפני השחקנים שני תדרוכים טקטיים מול הנבחרת היריבה, שזאת ההופעה החמישית שלה במונדיאליטו. ההישגים הבולטים שלה - העפלה לרבע הגמר בשתי ההופעות האחרונות. הכוכב הגדול של האוזבקים, אומראלי רחמונלייב שמשחק ברובין קאזאן, ייעדר מהמשחק הלילה בשל צבירת צהובים.
"מדובר בנבחרת מצוינת ולא עשינו עדיין כלום", אמר חיים לשחקנים. "סימנו את שמינית הגמר כמטרה והשגנו אותה, אבל כולנו רוצים להמשיך את המסע הזה שילווה אותנו לכל החיים". המנצחת בין ישראל לאוזבקיסטן תפגוש במוצ"ש את המנצחת בין ברזיל לטוניס.