שגיב יחזקאל הפך בימים האחרונים ליקיר האומה. דוגמה טובה לכך היא קבלת הפנים לה זכה ביום שני האחרון בנתב"ג, כשנחת מטורקיה, יממה לאחר שנעצר על-ידי השלטונות לאור המחווה שביצע למען החטופים הישראלים בעזה ביום ה-100 לשבת השחורה של ה-7 באוקטובר.
כעת מתברר שהאהבה ליחזקאל הגיעה עד רצועת עזה. או יותר נכון לחאן יונס. לוחמי צה"ל שמעו את כל מה שעבר קשר נבחרת ישראל והחליטו, באופן ספונטני, לרסס גרפיטי עם מחווה למענו.
3 צפייה בגלריה
המחווה לשגיב יחזקאל בתוך רצועת עזה
המחווה לשגיב יחזקאל בתוך רצועת עזה
המחווה לשגיב יחזקאל בתוך רצועת עזה
(צילום: פרטי)
"בגלל שאנחנו בלחימה בעזה נחשפנו רק אתמול לסיפורו", סיפר אחד החיילים המשרת בדרום הרצועה. "אנחנו לוחמים בעזה והוא לוחם בזירה הדיפלומטית. רצינו שיידע שגם ברצועת עזה לוחמי צה"ל שולחים לו מסר מחבק ותומך".
כזכור, יחזקאל כבש ביום ראשון האחרון שער מול טרבזונספור, ולאחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". קבוצתו העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר כמה דקות מחקה את הפוסטים עקב הכעס שעוררו בציבור. שעה קלה אחרי שהסתיים המשחק, אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את הישראלי. "יחזקאל פגע בערכים הלאומיים של טורקיה", נכתב בהודעת המועדון.
3 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
יחזקאל והמחווה לחטופים הישראלים ביום ראשון האחרון
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
3 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
יחזקאל נוחת בנתב"ג ומתקבל בתשואות
(צילום: יריב כץ)
זמן קצר לאחר מכן הודיע שר המשפטים הטורקי על פתיחת חקירה נגד יחזקאל בגין "הסתה פומבית של הציבור לשנאה ולעוינות". יחזקאל נעצר ונחקר במשך 10 שעות. הוא אמר לשוטרים: "אני רוצה שהמלחמה תסתיים, לכן ביצעתי את המחווה. אני לא בעד מלחמה ולא מתעסק בפוליטיקה". למחרת שוחרר יחזקאל ממעצר על-ידי שופטת באנטליה, אבל חתם על מסמך שמחייב אותו להגיע לטורקיה אם יוחלט לחדש את ההליך בעניינו.
יחזקאל היה המום מהתגובה של הטורקים, שכללה גם הפגנות עם דגלי פלסטין מול משרדי המועדון שבו הוא משחק, ופרסום קריקטורה אנטישמית עם דמותו. אחרי שחזר לארץ עם אשתו ותינוקם בן שבעה חודשים, אמר יחזקאל: "לא התכוונתי לפגוע במישהו, לא רציתי להתגרות, זו הייתה מחווה נטו, מסר אנושי. הכול קרה כל כך מהר, זה היה מפחיד. כל הזמן חשבתי איך אני חוזר כמה שיותר מהר הביתה, לאישה ולילד".