גורמים בכירים בכדורגל הישראלי ובהתאחדות לכדורגל ינסו ליזום פגישה בין המנהל המקצועי יוסי בניון לערן זהבי. זאת אחרי שחלוץ מכבי ת"א סירב לאחת כזו בשבוע שעבר מאחר שידע מראש שבניון לא מתכוון לשנות את המדיניות.
הניסיונות לקיים פגישה בין הצדדים הם על מנת שיבהירו את הדברים ביניהם לקראת אפשרות של חזרה של זהבי בכל זאת לקראת משחקי הידידות בנובמבר או תחילת מוקדמות היורו במרץ.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם מנהל הנבחרת יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם מנהל הנבחרת יוסי בניון
ייפגש עם זהבי? בניון עם חזן אחרי הניצחון
(צילום: עוז מועלם)
"יש פה נכס משמעותי מדי כדי שנוותר עליו כל כך מהר", אמרו בנבחרת שם מודעים למתיחות שנוצרה בין הצוות המקצועי לזהבי בעקבות האולטימטום שלו לישון בחדר יחיד בלבד, "הוא צריך לעשות שיחה כנה בארבע עיניים עם בניון ולקבל את ההחלטה". גם הקפטן אלי דסה התייחס לעניין: "ערן הוא שחקן שהדלת תמיד תהיה פתוחה בפניו, הוא לא שחקן שיכולים פשוט לוותר עליו. היה פה עניין, הם אנשים בוגרים ואני מאמין שהכול יסתדר. ערן הוא מקצוען אמיתי".
המאמן הלאומי אלון חזן התייחס לעניין ואמר: "יוסי בניון ואני לא המנצחים הגדולים, אין שום דבר אישי בין זהבי לביני, הלוואי שערן זהבי היה איתנו בניצחון הזה. אני לא מתייחס לשטויות שאומרים וכותבים שלא רצינו אותו, זו שטות. אנחנו לא סוגרים דלתות בפניו".
עם שריקת הסיום הייתה חגיגה גדולה של השחקנים על הדשא מול 30 אלף האוהדים, כשגם אלון חזן ויוסי בניון ירדו לחגוג. "זו הייתה החלטה גדולה של אורן חסון למנות את השניים, שהגיעו מהכדורגל הישראלי, בניון וחזן שעשה את כל הדרך מלמטה", אמרו בהתאחדות, אחרי שהנבחרת ניצחה לראשונה מאז 1989 טורניר בו שיחקה.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
יטוס כבר היום למלטה. חזן
(צילום: עוז מועלם)
המשמעויות של הניצחון אמש מול אלבניה הן רבות: ראשית, מדובר בעלייה לדרג א' של ליגת האומות, בו תשחק לקראת מונדיאל 2026 עם הנבחרות הטובות ביבשת ובדרום אמריקה. שנית זה העניק כרטיס לחצי גמר פלייאוף מוקדמות היורו בו היא תארח את המשחק הראשון. המשמעות הנוספת היא שבשישי הבא הנבחרת תהיה בדרג השני בהגרלת מוקדמות היורו וההתאחדות תקבל כשמונה מיליון שקלים.
חזן, שכמאמן הנבחרת הצעירה עשה הצלחה יפה במוקדמות היורו, עשה עתה הצלחה גדולה בליגת האומות. הוא יטוס כבר היום למלטה על מנת לא לחלל את ראש השנה, כשזו הפעם השנייה ברציפות שלא יהיה יחד עם משפחתו בערב ראש השנה, אחרי שבשנה שעברה היה עם הנבחרת הצעירה בפולין.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ישוב למדים הלאומיים? זהבי
(צילום: AP)
עם שריקת הסיום הוא קיבל את מירב המחמאות על ניהול המשחק, כולל הכנסת בריבו כמחליף שכבש: "מהרגע שהגענו, שמנו דגש על לבנות נבחרת. כל אחד הביא את המקסימום. כדורגל זה מומנטום, לא נשברנו גם אחרי שער השוויון, שאם הייתי יושב בבית הייתי מוחא לו כפיים. שיחקנו בלי רגשי נחיתות".
על המשך הדרך אמר חזן: "כשאתה מנצח במשחק כזה, אתה לא חושב על בתים, דרגים או קבוצות. אני שמח כי בדרך כלל אנחנו סופגים בדקה ה-90, מקבלים את השער במצב הנייח, אבל גרמנו לשחקנים להאמין. אני מתרגש לא בשביל אלון חזן, אלא האושר הכי גדול הוא שזה ערב ראש השנה וכל כך הרבה אנשים נכנסים לחג עם חיוך על הפנים בגלל נבחרת ישראל. חשוב שזה לא יהיה חד פעמי. אנחנו בתהליך, לא מסתכלים על תחילת תקופה חדשה ולא מסתנוורים, זה כן נותן ביטחון. צריך להבין שלא באמת התמכרנו לקבל את השערים בדקה ה-90 או בנייחים, אלא להיות אלו שעושים את זה. יש לנו סיכוי להגיע ליורו, המטרה להגיע לכל משחק ולהאמין שאפשר לנצח בו".