מגיל 10 הוא טס מדי יום לבדו משדה התעופה בעיר מגוריו אילת לאימונים בהפועל ראשל"צ. לאחר מכן הוא עשה את אותו הדבר במכבי פ"ת. תמיד הוא היה שב בשעות הלילה לדרום, הוא התגורר בסלון ביתו של מאמנו האישי שי זבלוצקי וחווה טרגדיה אישית כשאימו הלכה לעולמה אחרי התמודדות עם מחלה קשה. אביו, שמחזיק בדוכן מצליח לספורט ימי בחוף הים האדום, גידל אותו, עד שעבר בשנה שעברה לוולפסברגר האוסטרית והפך לסיפור הצלחה שם.
אתמול, אחרי שש דקות על המגרש, כשנכנס בדקה ה-86 בלבד בהופעתו הרביעית במדים הלאומיים, תאי בריבו הבקיע את אחד השערים החשובים של נבחרת ישראל בשנים האחרונות, שער ניצחון על אלבניה עם כל המשמעויות שלו. "איך שנכנסתי ראיתי על הדשא חמישה שקלים, לא נגעתי בהם. אחרי שהבקעתי את השער הכנסתי אותם לגרב, הכול קידוש השם", אמר החלוץ, "אני לא זוכר כלום מהרגע שכבשתי, זה היה מול 30 אלף איש אדירים, אבל אני הייתי בשקט שלי, סוג של חלום. לא שמעתי או ראיתי משהו, זה היה אני, בורא עולם ואמא שלי ז"ל שהופיעה ברגע הזה והגול מוקדש לה ולאבא שלי שתמיד היה איתי בקריירה. הגשמתי את אחד החלומות, צריך המשכיות".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל תאי בריבו
שחקן נבחרת ישראל תאי בריבו
"הכול קידוש השם". בריבו
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
תאי בריבו
תאי בריבו
בריבו היה כנראה השחקן המאושר ביותר בחדר ההלבשה אמש בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
בריבו היה כנראה השחקן המאושר ביותר בחדר ההלבשה אמש בבלומפילד אחרי ה-1:2 מול אלבניה. "אני מאושר שלקחתי את המומנטום שלי מאוסטריה", הוא סיפר, "הבקעתי העונה תשעה שערים בכל המסגרות ועזרתי לנבחרת לנצח ולעלות לדרג א' של ליגת האומות. אני אחד שתמיד מאמין, חיכיתי לרגע הזה. זה היה אושר עילאי. קיבלנו שער בדקה כואבת והחזרתי בדקה כואבת יותר".
מי שהיה מעל כולם אמש בבלומפילד היה הקפטן אלי דסה, שהציג את משחקו הטוב בנבחרת, אולם המאמן אלון חזן קיבל מחמאות על ההחלטה לפתוח עם דורון ליידנר, שלא משחק באולימפיאקוס, ונראה נהדר ועם גבי קניקובסקי, שנכנס במקום רמזי ספורי הלא כשיר והיה מצוין. עוד הימור שצלח היה ללכת על עומרי גלזר, שהציג משחק מצוין, כולל עצירה בדקות הפתיחה מול חלוץ צ'לסי ארמנדו ברויה. "זו עצירה שהצדיקה את הקרדיט שקיבלתי", אמר שוערה המצטיין של הפועל באר-שבע. "זה הישג ענק, הכי חשוב שאנחנו בערב ראש השנה וגרמנו לעם ישראל להיות שמח עם הרבה אופי. לא הלכנו לאחור גם אחרי שספגנו את השוויון", על ההתקדמות בקריירה שלו הוסיף: "היו רגעים לא פשוטים, אבל האמנתי בעצמי והוכחתי גם בבאר-שבע ועכשיו בנבחרת, זה אף פעם לא נגמר".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה מול שחקן נבחרת אלבניה קאזים לאצ'י, אלסייד היסאיי
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה מול שחקן נבחרת אלבניה קאזים לאצ'י, אלסייד היסאיי
זכה למחמאות. דסה
(צילום: עוז מועלם)
מי שלא שותף אמש היה הקפטן ביברס נאתכו. חזן התכוון להכניס אותו, אולם אז הגיעה הפציעה של מיגל ויטור ורז שלמה הוכנס במקומו. בנבחרת הוחלט כי כל השחקנים ישובו בסיום המשחק למלון, למעט ויטור, שאשתו כרעה ללדת. אחרי בדיקות רפואיות ובהתאם להחלטות מוקדמות ייקבע מי יטוס למשחק הידידות מחרתיים במלטה. בשל החג, הוחלט כי השחקנים ייצאו לבתיהם לחגוג את ראש השנה לקראת טיסת הבוקר בשלישי למלטה וחזרה מיד לאחר מכן ארצה. בנבחרת יבדקו את הכשירות של ליידנר וליאל עבדה, שלא סיימו את המשחק בשל פציעות, וקארצב. השלושה מתוכננים לחבור לנבחרת הצעירה במשחק המכריע בשלישי נגד אירלנד, כששחקנים ממכבי חיפה והפועל באר-שבע, שחוו עומסים כבדים, ישוחררו מהמסע למלטה, כמו עומר אצילי, שון גולדברג, דולב חזיזה ונטע לביא ומבאר-שבע ויטור שלא ייצא ועומרי גלזר.
בנבחרת הכינו מראש רשימת המתנה כמו רותם חטואל, גיא בדש ומארון גנטוס. בנוסף אליהם יש גם את עומרי אלטמן, שפתח את העונה מצוין בקפריסין, וגם גיבור המשחק מול אלבניה, בריבו, יקבל צ'אנס בהרכב.
הבוקר פורסם הסגל למשחק הידידות במלטה. מהסגל נגרעו שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה, עומר אצילי ושון גולדברג, שחקני מכבי ת"א דן גלזר וגבי קניקובסקי, שלושת השחקנים שיצטרפו אל הנבחרת הצעירה עדן קארצב, דורון ליידנר וליאל עבדה. בנוסף אליהם, גם מיגל ויטור שוחרר מהסגל אחרי שאשתו ילדה. אל הסגל הצטרפו מארון גנטוס, שי אליאס, גוני נאור, גיא בדש, רותם חטואל וגיא מלמד.