אחרי שהשיגה נקודה אחת בלבד ולא הצליחה לכבוש שער בשני משחקי החוץ שקדמו לאתמול (שבת), מכבי ת"א אמנם הצליחה לנצח 0:1 את בני-סכנין בדוחא בזכות שער של מאור קנדיל בדקה ה-86, אולם עשתה זאת עם יכולת חלשה למדי. "שדדנו את סכנין", אמר אחד השחקנים. "הם היו הרבה יותר טובים מאיתנו ואנחנו בבעיה קשה, אבל סימנו 'וי' במגרש קשה".
הביקורת במכבי ת"א, בדיוק כמו אחרי ההפסד נגד מכבי חיפה, הייתה על ההרכב שהעלה המאמן ולדימיר איביץ'. "לא מצליחים לייצר היררכיה ושטף עם חילופי ההרכב בכל פעם מחדש", אמרו במכבי בתגובה לכך שהמאמן הסרבי החליט לספסל את קנדיל, אופיר דוידזאדה וגבי קניקובסקי, והכניס להרכב את אנדרה ג'ראלדש, מתן חוזז ושרן ייני, והעביר את ניר ביטון לקישור.
4 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
"לא מצליחים לייצר היררכיה ושטף עם חילופי ההרכב בכל פעם מחדש". איביץ'
(צילום: אלעד גרשגורן)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
נשארה במקום הראשון. שחקני מכבי ת"א מודים לקהל בדוחא
(צילום: אלעד גרשגורן)
ההתקפה כולה הציגה משחק חלש: אוסקר גלוך איבד יותר מדי כדורים, יובאנוביץ' המשיך את היכולת הפושרת מתחילת העונה, וערן זהבי - למרות שהשער שכבש בדרבי הוריד ממנו הרבה לחץ - עדיין לא חד. "זה אולי היה המשחק היחיד שלנו שניצחנו למרות שלא הגיע לנו", הודה איביץ' והבהיר כי יסיק מסקנות מהמשחק החלש של הקבוצה.
למרות ששמרה על שער נקי, גם ההגנה לא הייתה טובה. מכבי ת"א ניצלה מספיגה של שני שערים בעקבות התערבות של ה-VAR, פעם אחת בשל עבירה של מלמד על ייני ובפעם השנייה בשל נבדל. "פתאום זה לא אותו המערך או השחקנים, ואנחנו נראים רע", סיפר אחד השחקנים, "באשדוד, בחיפה ובסכנין נראינו רע מאוד, ועוד יש לנו עכשיו את נתניה ובאר-שבע. אם לא יהיה שינוי חשיבתי של איביץ', שלא יחשוב רק איך לא סופגים, אנחנו נהיה בבעיה גדולה בהמשך".
4 צפייה בגלריה
דור פרץ בפעולה
דור פרץ בפעולה
משחק חלש שלו. דור פרץ בפעולה
(צילום: אלעד גרשגורן)
איביץ' היה פעיל מאוד על הקווים אתמול. הוא הוריד את דור פרץ לספסל (בדקה ה-60) ואת אוסקר גלוך (בדקה ה-74) אחרי משחק חלש של השניים, כשהחילוף המנצח היה בסופו של דבר זה של מאור קנדיל, שנכנס במקום ג'ראלדש בדקה ה-60. המגן, שכבש בדרבי שער שנפסל, לא חגג עד שהשער שלו אושר סופית. "לא חגגתי כי בדרבי צחקו עליי שחגגתי לפני הזמן", סיפר קנדיל. "שברנו את הנאחס מול סכנין אחרי שבעונה שעברה לא ניצחנו אותם בכל ארבעת המפגשים".

אבו יונס צרח על פוקסמן בחדר ההלבשה ויעמוד לדין

אכזבה כזו לא זכורה הרבה זמן בבני סכנין. הקבוצה שלטה ללא עוררין, כבשה שני שערים שנפסלו על ידי ה-VAR, פגשה את הקורה והמשקוף, אך בסוף ספגה בדקות הסיום ונחלה הפסד ביתי מאכזב מאוד מבחינתה. לצד האכזבה הגדולה, בסכנין האשימו את שופט המשחק דוד פוקסמן. לטענתם השער של מכבי ת"א נכבש מעמדת נבדל גבולית וגם היה צריך להיפסל. פוקסמן ספג קללות מהקהל והנהלת סכנין רדפה אחריו לחדר ההלבשה כאשר היו"ר מוחמד אבו יונס צעק לעברו: "ביזיון!".
4 צפייה בגלריה
שחקני סכנין חוגגים
שחקני סכנין חוגגים
אכזבה גדולה בסיום. שחקני סכנין חוגגים שער שעתיד להיפסל
(צילום: אלעד גרשגורן)
סכנין צפויה לעמוד לדין על קריאות "שתהיה שואה למכבי" וגם אבו יונס יעמוד לדין על דבריו כלפי פוקסמן. "שלטנו לאורך כל המשחק", אמר גורם בקבוצה. "הגענו להרבה מאוד מצבים ולמזלה של מכבי ת"א החמצנו בלי הפסקה. בזכות השופט הם יצאו עם שלוש הנקודות. אנחנו מאוכזבים מאוד אבל נצטרך להרים את עצמנו.