המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר, הורה על הקפאת ההליך בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל נגד שחקן מכבי חיפה, ינון אליהו. זאת עד ל"תום בירור ההליכים במישור הפלילי".
המהומה בטוטו-טרנר - כתבות נוספות
כזכור, אליהו היה מעורב באירועי טוטו-טרנר במשחק העונה בין הפועל באר-שבע למכבי חיפה, שבסיומו פרצה תגרה המונית בין שחקני הקבוצות. לפי תלונה שהגישה למשטרה מאבטחת במשחק, אליהו השליך לכאורה בקבוק מים שפגע בפניה.
1 צפייה בגלריה
ינון אליהו
ינון אליהו
ינון אליהו (משמאל)
(צילום: נחום סגל)
בעקבות התלונה, משטרת באר-שבע פתחה בחקירה ואליהו נחקר בתחנת המשטרה בטירת כרמל, סמוך למקום מגוריו. בתום החקירה, שבה הציג את גרסתו, הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. יש לציין כי בשל החקירה במשטרה נגד אליהו, בהתאחדות כבר החליטו להמתין עם העמדתו לדין, בניגוד ליתר השחקנים שהיו מעורבים בקטטה - ההליך המשמעתי בעניינם כבר נוהל ועונשיהם נקבעו על ידי בית הדין.
"כאשר גוף פרטי דוגמת ההתאחדות לכדורגל מנהל הליך משמעתי, ואגב כך עולה חשד לעבירה פלילית, הגוף הפרטי מחויב לדווח על כך ליועץ המשפטי לממשלה או למי מטעמו", נמסר בהודעת הפרקליטות. "זאת כדי שיוכל לבחון אפשרות להשעות את ההליך המשמעתי, על מנת שלא יביא לשיבוש ההליך הפלילי.
"סמכות זו נועדה לתת בכורה להליך הפלילי, כאשר האינטרס הציבורי מחייב זאת. בכל הנוגע לשחקנים האחרים, שמעשיהם כללו קללות, דחיפות וכו', ההליך המשמעתי בהתאחדות כבר הסתיים, והוטלו סנקציות שונות של הרחקה ממשחקים, קנסות וכו'".