התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
ההיררכיה בנבחרת עד גיל 19, שהגיעה אשתקד ליורו בסלובקיה, הייתה ברורה. ליאור גליקליך, שוער קבוצת הנוער של הפועל ת"א, סומן כמי שיתייצב בין הקורות, ואילו תומר צרפתי יחכה על הספסל. סיטואציה שמצריכה חוסן מנטלי, מהסוג שצרפתי כבר סיגל לעצמו.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
גליקליך עצמו לא עמד אז בלחץ במשחק הראשון מול סרביה, צרפתי הוקפץ להרכב, ולקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. לשיאו הגיע בחצי הגמר מול נבחרת צרפת החזקה. הבעיה מבחינת הנבחרת וצרפתי, הייתה בכך ששיחק כחריג גיל בנוער של מכבי נתניה ורק התאמן עם הבוגרים, מבלי לשחק בליגה. שוער אחר בסגל של אופיר חיים, אופק מליקה, עמד מספר פעמים העונה בשער של הפועל רעננה מליגה א', אבל במונדיאליטו החליט המאמן לתת את המפתחות לצרפתי (השוער השלישי הוא ניתאי גרייס ממכבי חיפה, אחד הצעירים בנבחרת).
2 צפייה בגלריה
צרפתי עוצר את נמטיונוב
צרפתי עוצר את נמטיונוב
צרפתי. הפך לשוער הראשון
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
העבודה בנתניה עם מאמן השוערים עופר בסון, האמון שנותן בו שוער העבר קובי בלדב שמחוץ למערכת, והשדרוג תחת מאמן השוערים של הנבחרת גיא סולומון, גרמו לשוער להגיע ממוקד לארגנטינה.
כבר מהמשחק הראשון נגד קולומביה, בו נוצחה הנבחרת 2:1, הוכיח צרפתי שיש על מי לסמוך. במשחק השלישי והמכריע בבית מול יפן היה לו אמנם חלק רציני בשער שספג לפני הירידה להפסקה, אבל הוא בהחלט פיצה על כך במספר הצלות מרשימות. בשלבי הנוקאאוט, נגד אוזבקיסטן ובעיקר מול ברזיל, הוא עשה עבודה בטוחה ונקייה. השוער מליגת הנוער בישראל היה חד וקר רוח מול כוכבי העתיד של אומת הכדורגל מדרום אמריקה, כמי שמאחוריו שנים רבות של ניסיון.
2 צפייה בגלריה
שוער נבחרת הנוער של ישראל תומר צרפתי
שוער נבחרת הנוער של ישראל תומר צרפתי
כמו שוער מנוסה. צרפתי
(Tim Nwachukwu/Getty Images)
ברמה הקבוצתית, אחרי היורו בסלובקיה נדמה היה כי צרפתי יקודם לעמדת שוער המשנה של איתמר ניצן בנתניה. אך במועדון הוחלט כי עדיף שיישאר שוער שלישי וימשיך להשתפשף בליגת הנוער. זה בהחלט השתלם. צרפתי הוחתם על חוזה עד 2026, והוא מתכוון להישאר בנתניה גם בעונה הבאה, הפעם ככל הנראה כשוער שני.
וכך, בזמן ששוער נבחרת ארה"ב כבר נמכר לצ'לסי בעשרה מיליון יורו, וזה שיעמוד מולנו מחרתיים משחק בקבוצת בוגרים באורוגוואי, בשער הישראלי יעמוד מי שהתמודד עדיין רק עם שחקני נוער. זה לא הפריע לו להציג את כישוריו בכל פעם מחדש, ולהפוך גם לאחד ממנהיגי הנבחרת, לא רק במגרש.