אחרי שמספר ארגוני נשים הגישו היום (רביעי) עתירה בדרישה לבטל את ההחלטה לזמן את עומר אצילי לסגל נבחרת ישראל לקראת צמד המשחקים הקרובים נגד נבחרות אלבניה ומלטה, הגיעה גם תגובת ההתאחדות לכדורגל.
נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות, אמנון סטרשנוב, הודיע לארגוני הנשים כי ההתאחדות תענה לעתירה בתוך שבוע, המשמעות: אצילי יוכל לשחק נגד אלבניה ומלטה.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
"ברור לנו כי ההחלטה אינה פשוטה". אצילי
(צילום: יאיר שגיא)
עוד לפני כן, מנכ"ל ההתאחדות, יוסי שרעבי, שלח מכתב למנכ"לית שדולת הנשים עינת פישר לאלו ולמנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אורית סולציאנו, ובו כתב, בין השאר: "ההחלטה שאצילי יכול להיות חלק מהנבחרת התקבלה באוגוסט 2021. מאמן הנבחרת דאז, וילי רוטנשטיינר, ביקש לזמן את השחקן משיקולים מקצועיים והדבר חייב בחינה מוקדמת של ההתאחדות לכדורגל ואישורה".
3 צפייה בגלריה
המכתב ששלחה ההתאחדות כתגובה
המכתב ששלחה ההתאחדות כתגובה
המכתב ששלחה ההתאחדות כתגובה
"בחנו את כל הנסיבות, לא ניסינו לרגע אחד להסתפק בנימוק הטכני של אי הגשת כתב אישום, קיימנו שיחות אישיות עם השחקן, פנינו לגורמים הבכירים ביותר בקבוצתו מכבי חיפה כדי ללמוד על פעילותו החברתית, על התנהגותו ועוד. התרשמנו כי השחקן לוקח אחריות מלאה על מעשיו ועושה כל שלאל ידו לצעוד בדרך חדשה וראויה. החלטנו כי הוא ראוי לקבל הזדמנות שנייה. טרם זימונו, נדרש עומר אצילי על-ידי ההתאחדות לכדורגל לפרסם התנצלות ברורה וחד משמעית".
עוד כתב שרעבי במכתבו: "כמו כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל, גם אנחנו חשנו סלידה גדולה ושאט נפש כאשר פורסמו המסרונים הקשורים לכאורה לאירוע האמור שנודע לראשונה ביוני 2020. אלא שגם מסרונים אלה הם חלק מעברו של השחקן ואף עליהם פרסם הודעת התנצלות חד משמעית".
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
11.9: יו"ר ההתאחדות אורן חסון מבהיר שאין מניעה לזמן את אצילי לנבחרת ישראל
(ידיעות אחרונות)
"כאשר פנו להתאחדות לכדורגל בעקבות פרסום המסרונים, הבהרנו כי נבחן את הנושא ולא נחמוק מהכרעה. גם אם ברור תמיד כי יהיו מי שיצדדו בה ומי שיבקרו אותה. ברור לנו כי ההחלטה אינה פשוטה, הדיון שמתפתח בעקבותיה לגיטימי ועדיין אנו רואים כערך משמעותי את האפשרות להעניק הזדמנות שנייה לאדם המכה על חטא ופועל להוכיח כי הוא ראוי לאותה הזדמנות. נבחרת ישראל מייצגת את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית והמקומית ומהווה סמל עבור נשים וגברים כאחד, מבוגרים וצעירים. אנחנו מציבים רף מוסרי גבוה ובלתי מתפשר לכל מי שרוצים ללבוש את המדים הלאומיים וכך נמשיך לעשות. הרף הפלילי מייתר כל דיון או מורכבות ולכן אין אנחנו מוכנים להסתפק בו. עולם הערכים והמוסר מורכב הרבה יותר והוא אינו יכול להיות לעזר למי שהורשעו פלילית ואף יכול להיות בעוכרי מי שגם העולם הפלילי מצא אותם חפים מפשע בטיעון כזה או אחר".
לסיכום כתב מנכ"ל ההתאחדות: "נמשיך להציב לשחקני נבחרות ישראל ולבעלי התפקיד במסגרתן את הרף המוסרי והערכי הגבוה ביותר. כך היה, כך יהיה. ועם זאת, תמיד נאתגר את עצמנו ונבחן כל מקרה לגופו, נכיר בכך שבני אנוש טועים, על כר הדשא ומחוצה לו, וכאשר יתקיימו הנסיבות המתאימות לא נהסס לסייע להם לחזור לדרך הנכונה, להוכיח כי היו ראויים להזדמנות שנייה וניצלו אותה עד תום. אנחנו רואים חשיבות גדולה בפעילותכן למען מטרה נעלה, משותפת לכולנו, ונשמח יחד אתכן למצוא דרכים מקוריות ואפקטיביות לפעול לטובת חברה בטוחה, שוויונית ומכבדת".
פורסם לראשונה: 16:43, 21.09.22