אתמול (ראשון) ניצחה מכבי חיפה את מ.ס אשדוד באצטדיון הי"א ועשתה צעד גדול בדרך לאליפות שלישית ברציפות, והיום מתברר שהיא גם עשויה לחגוג שם את הזכייה הרשמית בתואר בעוד שבוע. זאת מכיוון שהפועל באר-שבע, שהגישה היום לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל את הערעור על עונש הרדיוס שספגה אתמול בעקבות אירועי משחק הבית מול מכבי ת"א, הודיעה שהיא תארח את המשחק מול המוליכה באשדוד אם הערעור יידחה.
במועדון יוצאים מנקודת הנחה שהערעור, שהדיון בעניינו יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 13:30, יתקבל והמשחק ישוחק בסופו של דבר באצטדיון טוטו טרנר,ככל הנראה כשהיציע הדרומי סגור או מוגבל לכניסת נשים ונוער בלבד. שריון המגרש באשדוד למקרה שהערעור לא יתקבל הוא אקט של מחאה כנגד ההתאחדות לכדורגל על החלטת בית הדין להפעיל עונש רדיוס דווקא במשחק בעל חשיבות כל כך גבוהה. תכולת האיצטדיון באשדוד (פחות מ-8,000 מקומות) פחותה מכמות המנויים של הקבוצה (10,000).
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע אבוקות
אוהדי הפועל באר שבע אבוקות
ככה זה התחיל. האבוקות שהדליקו אוהדי הפועל באר שבע בטרנר מול מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע דגל פריסה
אוהדי הפועל באר שבע דגל פריסה
וזה דגל הפריסה הענק והחור שבמרכזו, שנגרם בעקבות האבוקות שהשליכו אוהדי באר שבע
(צילום: עוז מועלם)
"נשחק היכן שנתבקש", אמרו במכבי חיפה בעקבות ההחלטה לארח באצטדיון שמכיל פחות מ-8,000 מקומות. אך שחקן בקבוצה אמר: "זו החלטה לא מובנת מאחר והקהל שלנו ימלא כל אצטדיון, גם את טדי, אז לא מובנת ההחלטה לשחק באצטדיון קטן ולמנוע מאוהדים להגיע. אך אנו השחקנים נתרכז במשחק ונגיע לעשות את העבודה, לנצח ולסגור את הסיפור". בקרב אוהדי מכבי חיפה יש זעם עצום, "החלטה אומללה של באר-שבע", מסר אוהד הקבוצה אביחי. "הם עושים הכל כדי שהאוהדים שלנו לא יזכו לחגוג ולתמוך בקבוצה וזה עצוב. זה נטו לעשות דווקא על הרדיוס שספגו. לא הגיוני שמשחק אליפות יתקיים עם 500 אוהדים שלנו".
בעקבות שריפת דגל הפריסה ביציע, ספגה באר-שבע לא רק עונש של משחק רדיוס, אלא גם נגזר עליה לסגור את היציע הדרומי לשני משחקים (לא כולל גביע הטוטו) ואיסור על שימוש בדגלי פריסה עד ה-31 בדצמבר 2023.
"העונש שהושת עלינו הינו עונש לא מידתי אשר פוגע בצורה אנושה בערך הספורטיביות", נכתב אתמול בהודעת המועדון. "בית הדין של ההתאחדות בחר להתעלם מהעובדות שהוצגו בפניו ומתקדימי העבר ולבחור בענישה חמורה ממה שדרש תובע ההתאחדות, וכזו שמשפיעה על קהל שלם. תמוה מדוע גזר הדין פורסם ארבעה ימים לאחר קיום הדיון, כשלפנינו יום אבל לאומי וחג, מה שהופך את היערכותנו לקראת קיום משחק הבית הקרוב לבלתי אפשרית. אנו נגיש ערעור מיידי על ההחלטה הקשה וחסרת הפרופורציה, על מנת לתקן את העוול שנגרם בגזר דין זה".
פורסם לראשונה: 12:07, 24.04.23