3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה אחרי הבחירה
(צילום: עוז מועלם)
כשדני אבדיה סומן ככישרון מבטיח בגיל 14, מכבי תל אביב התחילה להשקיע בו הרבה מאוד כסף. עשרות אנשי מקצוע ליוו אותו לכל אורך הדרך עד לרגע המרגש ביותר עד כה בקריירה שלו. עכשיו מכבי תקצור את הפירות כשתקבל עבורו מיליון דולר, סעיף השחרור שלו.
דני אבדיה מגיע ל-NBA: פרויקט מיוחד
זאת לא הפעם הראשונה שמכבי ת"א משלשת הרבה כסף לכיסה בתמורה להשקעה בשחקן צעיר. ב-2014 המועדון הצהוב החתים את דראגן בנדר על חוזה ארוך טווח, ושנתיים לאחר מכן הוא נבחר בדראפט ע"י פיניקס סאנס. אלופת ישראל קיבלה מיליון וחצי דולר תמורת הקרואטי.
דני אבדיה עם המדים החדשים
3 צפייה בגלריה
בנדר חוגג
בנדר חוגג
בנדר. מכבי ת"א קיבלה עליו מיליון וחצי דולר
(צילום: ראובן שוורץ)
המקרה של אבדיה הוא מעט שונה, ההשקעה בבנדר הייתה למשך שנתיים בלבד, במקרה של אבדיה מדובר על חמש שנים של עבודה, מאז עבר מבני הרצליה לקבוצת הנוער של הצהובים. מאז הוא קיבל ליווי צמוד משני המאמנים, אלון בן זקן ואורן אהרוני.
לאחר שעלה לקבוצה הבוגרת, מכבי אפילו הגבירה את המאמצים כדי לעזור לאבדיה להתכונן לדראפט. ניקולה וויצ'יץ' היה שם בשבילו ועזר לו להתנהל. לאבדיה הוצמד מאמן לפיתוח שחקנים, וליקו פרוביץ׳, שעדיין מלווה אותו באימונים שלו בארץ ויטוס איתו גם לוושינגטון על פי ההערכות. עבדו איתו על ראיונות לתקשורת בשלב מוקדם מאוד, והוא אף קיבל הדרכה כלכלית על מנת שיידע להתנהל עם הכסף הגדול שירוויח. מכבי ת"א אף הצמידה לו תזונאים, מאמני כושר, מאמנים אישיים ופסיכולוג.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
פדרמן עם אבדיה
(צילום: ראובן שוורץ)
ב-NBA החליטו להטיל על הקבוצות מגבלה לתשלום סעיף השחרור למועדון שטיפח את השחקן לפני שנבחר בדראפט, על מנת שאותן קבוצות לא יפריזו עם הבקשות. סעיף השחרור של אבדיה עומד על מיליון דולר, עליו סוכם כבר לפני כמה שנים. מכבי ת"א תקבל מהקבוצה שתבחר באבדיה כ-750 אלף דולר, ואת היתר (250 אלף דולר) יצטרך לשלם אבדיה מכיסו, ממשכורתו העתידית. אבדיה ישתכר בעונתו הראשונה כ-3.7 מיליון דולר ובשנייה 3.9 מיליון (הקבוצות רשאיות לשלם בין 80 אחוזים ל-120 אחוזים מהשכר הנקוב). בעונה השלישית, שמוגדרת כאופציה, השכר צפוי לעלות אל מעל ארבעה מיליון דולר ואם ימשיך גם לעונה רביעית - שם צפויה להגיע הקפיצה הגדולה - העלאה של 27.4 אחוזים.