ברוקלין הודיעה לכוכבה, קיירי ארווינג, על שישה תנאים שבהם הוא צריך לעמוד על מנת לחזור לקבוצה - כך נחשף הלילה (בין שבת לראשון) על-ידי "האתלטיק". כל זאת לאחר שהנטס השעו את השחקן ל"חמישה משחקים לפחות" אחרי שפרסם קישור לסרט אנטישמי ועורר סערת ענק בארה"ב.
סערת קיירי ארווינג - כתבות נוספות
ביום חמישי, כאמור, הנטס השעו את ארווינג לחמישה משחקים לפחות מכיוון שהגארד סירב להצהיר באופן חד משמעי שאין לו דעות אנטישמיות. "ביצענו ניסיונות חוזרים ונשנים לעבוד עם קיירי כדי לעזור לו להבין את הנזק והסכנה של המילים והמעשים שלו, שהחלו עם פרסום סרט שמכיל שנאה אנטישמית", נמסר מטעם ברוקלין. "האמנו שהמסלול של חינוך בסביבה המאתגרת הזו יהיה הנכון וחשבנו שעשינו התקדמות על ידי המחויבות שלנו לצמצם שנאה וחוסר סובלנות".
2 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
הפרשה נמשכת. קיירי
(צילום: AP)
ששת התנאים של ברוקלין לקיירי:
  1. פרסום התנצלות על פרסום קישור לסרט, גינוי את התוכן המזיק והשקרי והבהרה שאין לו אמונות אנטישמיות.
  2. השלמת ה"פעולות נגד השנאה" עליהן הסכימו אירווינג, הנטס והליגה נגד השמצה בהצהרה המשותפת שלהן - כולל תרומה של חצי מיליון דולר למטרות וארגונים הפועלים למיגור שנאה וחוסר סובלנות בקהילה.
  3. השתתפות בסדנת התמודדות עם סיטואציות רגישות שנוצרה על ידי הנטס.
  4. הכשרה מלאה בנושא אנטישמיות שתוכננה על ידי הנטס.
  5. פגישה עם נציגים מהליגה נגד השמצה, כמו גם עם מנהיגי הקהילה יהודית בברוקלין.
  6. לאחר השלמת חמשת התנאים הראשונים, פגישה עם הבעלים ג'ו צאי ועם בכירים אחרים מהקבוצה, להם קיירי יצטרך להראות את הלקחים שנלמדו ושחומרת הנזק שנגרם במצב מובנת, כמו גם מתן הבטחה שהתנהגות מסוג זה לא תחזור על עצמה.
2 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
קיירי
(צילום: AFP)
"אנחנו הולכים לתת לו קצת זמן", אמר הג'נרל מנג'ר של ברוקלין, שון מרקס, שלשום. "זה תלוי בו. שוב, המעשים שלו ידברו חזק יותר ממילים, ואם הוא רוצה להשתתף בזה, נראה לאן זה יוביל".
בברוקלין הודיעו כי "התייאשנו מזה כשקיירי סירב להבהיר שאין לו שום אמונות אנטישמיות ולא היה מוכן להודות שיש מסרים של שנאה בסרט הזה. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהייתה לו הזדמנות להבהיר את דבריו, אבל הוא נכשל. החלטנו שקיירי ירצה עונש של השעיה ללא תשלום עד שהוא יבצע שורה של פעולות נגד ההשפעה המזיקה של פעולותיו. בכל מקרה, ההשעיה לא תפחת מחמישה משחקים".
2 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
הפרשה נמשכת. קיירי
(צילום: AP)
שעות לאחר שקיבל את השעיית הקבוצה, ארווינג התנצל בחשבון האינסטגרם שלו: "פרסמתי סרט דוקומנטרי, שכלל טענות אנטישמיות שגויות, נראטיבים ושפה שלא נכונה ופוגענית כלפי הגזע/דת היהודית, אני לוקח אחריות על מעשיי. לכל המשפחות היהודיות והקהילות שנפגעו והושפעו מהפוסט שלי, צר לי מעומק ליבי שגרמתי לכן לכאב ואני מתנצל".
בשישי הודיעה ענקית הספורט "נייקי" כי ניתקה את קשריה העסקיים עם ארווינג, ולא תשיק את נעליו החדשות "קיירי 8". בהודעה של נייקי נכתב, בין השאר: "בנייקי, אנחנו מאמינים שאין מקום לדבר שטנה ואנחנו מגנים כל צורה של אנטישמיות. אנו עצובים ומאוכזבים מאוד מהמצב ומהשפעתו על כולם".
דני אבדיה, הפורוורד הישראלי של וושינגטון והשחקן היהודי היחידי ב-NBA, הגיב לסערה: "אני חושב שקיירי טעה", אמר אבדיה, השחקן היהודי היחיד ב-NBA, שהפך גם לשחקן הפעיל הראשון שמגנה את ארווינג באופן פומבי. "הוא חייב להבין שהוא דוגמה ומודל לחיקוי לאנשים. צריכות להיות השלכות למעשיו. אפשר לחשוב ולעשות מה שאנחנו רוצים, אבל אי אפשר להפיץ דברי שנאה כי ילדים מסתכלים עלינו וזה לא הוגן".