עונש חמור לג'ה מוראנט. כוכב ממפיס גריזליס הורחק מ-25 משחקים ב-NBA בעונה הבאה, במהלכם לא יקבל שכר. הגארד נענש בעקבות תיעוד נוסף ברשת החברתית בו נראה מנופף באקדח. תקרית זו מגיעה שבועיים לאחר שצילם את עצמו עם אקדח במועדון חשפנות.
מעבר להשעיה, הנהלת הליגה, בראשות הקומישינר אדם סילבר, הבהירה כי מוראנט ייאלץ לעמוד במספר תנאים לפני שיורשה לחזור לשחק. כאמור, זו הפעם השנייה שמוראנט מתועד עם נשק בידו בשלושת החודשים האחרונים, כאשר בפעם הקודמת, במהלך חודש מארס, הושעה לשמונה משחקים.
2 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
נענש בחומרה. ג'ה מוראנט
(צילום: AP Photo/Brandon Dill)
הנהלת הליגה הכריזה היום (שישי) על עונשו של מוראנט חודש לאחר התיעוד השני שלו עם נשק חם, במהלך סרטון שצולם במהלך שידור חי באינסטגרם. התיעוד פורסם בפרופיל של אחד החברים של מוראנט, כששניהם יושבים בתוך רכב עם מוזיקה ברקע. תחילה עושים השניים תנועה של אקדח עם האצבעות, ורגעים לאחר מכן אפשר לראות את מוראנט כשהוא מחזיק בידו מה שנראה כאקדח.
אדם סילבר הסביר את החלטת הליגה: "הבחירה של ג'ה מוראנט להצטלם עם נשק חם ברשת החברתית בפעם השנייה מדאיגה ומטרידה, בטח לאור התקרית הקודמת במארס, שהובילה להשעייתו משמונה משחקים. הפוטנציאל ההרסני של המהלך, העלול לגרור חקיינות מצד צעירים, מדאיג יותר מכל. בנסיבות אלה, אנו מאמינים שהשעיה מ-25 משחקים הוא ראויה ומבהירה את חוסר הסבלנות שלנו כלפי התנהגות הרסנית וחסרת אחריות שכזו".
2 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
"חוסר סבלנות כלפי התנהגות הרסנית וחסרת אחריות שכזו". אדם סילבר
(AP)
כאמור, זו לא התקרית הראשונה של מוראנט. לפני כחודשיים חזר השחקן מהשעיה בת 8 משחקים, בעקבות התקרית המדוברת במיוחד. יש לציין כי על פי חקירת ה-NBA, האקדח איתו תועד במועדון חשפנות לא שייך למוראנט או הובא על ידו למועדון.
לאחר אותו מקרה אמר בריאיון: "הבנתי מה יש לי ולנו כקבוצה להפסיד. צריך רק להיות יותר חכם, אחראי ולהתרחק מהחלטות רעות. התנצלתי - בפני הליגה, החברים לקבוצה, המשפחה ועצמי".
אגב, על-פי תחקיר של ה"וושינגטון פוסט", מוראנט היה מעורב בשתי תקריות אלימות נוספות בשנה שעברה, אך משטרת ממפיס "ויתרה" לשחקן ולא ממש טיפלה בהן.