נבחרת ספרד דרסה היום (רביעי) 0:7 את קוסטה ריקה וסימנה וי גדול על משחק הפתיחה בבית 5 של המונדיאל. דני אולמו (11), מרקו אסנסיו (21), פראן טורס (31 בפנדל ו-54), גאבי (75), קרלוס סולר (90) ואלברו מוראטה (93) כבשו לזכות הנבחרת של לואיס אנריקה, שבראשון תפגוש את גרמניה המרוסקת, שנוצחה מוקדם יותר על ידי יפן.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
3 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד
לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד
פתיחה מושלמת. לואיס אנריקה
(צילום: רויטרס)
* זאת הפעם הראשונה שספרד כובשת שביעייה במשחק במונדיאל וכמובן גם הניצחון הגדול ביותר שלה אי פעם בטורניר.
* בגיל 18 ו-110 ימים הפך גאבי לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בנבחרת ספרד בטורניר גדול (מונדיאל ויורו).
* גאבי הפך לכובש הצעיר ביותר במונדיאל מאז הצמד של פלה מול שבדיה ביוני 1958 (היה אז בן 17 ו-249 ימים).
* עם גאבי ופדרי בהרכב, ספרד פתחה עם הרכב שכולל שני בני עשרה והפכה לאירופית הראשונה שעושה את זה בגביע העולם מאז בולגריה מול אנגליה ב-1962.
* פראן טורס הוא השחקן השלישי שכובש צמד בבכורה שלו במדי ספרד במונדיאל אחרי חוסה איררגורי נגד ברזיל ב-1934 ודויד וייה מול אוקראינה ב-2006.
* ספרד שברה את שיא המסירות המוצלחות במחצית הראשונה במשחק במונדיאל עם 537 כאלה. אגב, במקום השני נמצאת גרמניה מול יפן גם מהיום עם 422 כאלה. במקום השלישי נמצאת ספרד מול רוסיה מ-2018 עם 395 מסירות.
* זו הפעם השנייה שספרד כובשת שלושה שערים במחצית הראשונה של משחק במונדיאל. הפעם הקודמת הייתה מול ברזיל ב-1934.
* השער הראשון של דני אולמו היה ה-100 של ספרד בגביע העולם אי פעם. ספרד הפכה לנבחרת השישית שמגיעה ל-100 שערים במונדיאל אחרי ברזיל (229), גרמניה (227), ארגנטינה (138), איטליה (128) וצרפת (124).
* ספרד מסרה 1,043 מסירות במהלך הניצחון מול קוסטה ריקה והפכה לראשונה שמוסרת לפחות 1,000 מסירות במשחק במונדיאל מאז 1966 ותחילת ספירת הנתונים.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
חגיגה ספרדית
(צילום: AFP)
הכותרת ב"אס" הייתה: "הטיקי טאקה חזרה". ב"מארקה" כתבו: "תצוגה היסטורית של ספרד".
חואן איגניסו גרסיה אוצ'ואה כתב ב"מארקה" על מרקו אסנסיו: "הגרסה הטובה ביותר שלו חזרה. הוא חייב הרבה מזה ללואיס אנריקה, שהציל אותו מהרגע הגרוע ביותר בקריירה שלו. ביוני הוא לא שיחק בריאל מדריד ולא בנבחרת, לואיס אנריקה לא זימן אותו במשך 20 חודשים. מגפת פציעות גרמה למאמן להחזיר אותו אל הסגל. השאר היסטוריה. מרקו אסנסיו הראה בבכורה במונדיאל שהוא חזר. משחקן נשכח למתוקן אצל לואיס אנריקה, הוא שיחק כחלוץ כמו קסם. לואיס אנריקה מצא בו את החלוץ שלא היה לו לפני כן. במדריד ובנבחרת חוגגים את ההופעה המצוינת שלו. החוזה שלו בריאל עוד לא חודש בגלל הקבוצה ועכשיו הוא החזיר את עצמו לעניינים. אין ספק שהערך שלו היה אחד לפני קטאר והוא אחר עכשיו".
3 צפייה בגלריה
גאבי שחקן נבחרת ספרד עם אלחנדרו באלדה
גאבי שחקן נבחרת ספרד עם אלחנדרו באלדה
גאבי שחקן נבחרת ספרד עם אלחנדרו באלדה
(צילום: AFP)
דני אולמו, שכבש את השער הראשון בדקה ה-11, אמר: "היה לנו משחק מצוין מהדקה הראשונה. ידענו שלא יהיה משחק קל, לפחות לא לפני השער הראשון. הנבחרת הייתה מדהימה, אנחנו שמחים מאוד. אני חושב שהמפתח לניצחון היה לשלוט במשחק מההתחלה והצלחנו לעשות את זה. מזג האוויר, החום השפיע עליהם מאוד והצלחנו לנצל את זה. יש עדיין הרבה למה לחכות. אנחנו שמחים מאוד מהניצחון, אבל עכשיו מתחילים לחשוב על גרמניה. נצטרך להתייחס למשחק מול גרמניה כמו אל גמר כי היא מגיעה עם הגב אל הקיר ואנחנו רוצים לנצח כדי להתקרב להבטחת עלייה".
פראן טורס אמר: "אנחנו שמחים מאוד. ידענו שיהיה משחק קשה. במחצית כבר היינו עם תוצאה טובה, אבל הלכנו על יותר כי בטורניר כזה גם יחס השערים יכול להכריע. אנחנו מנסים לשחק מהדקה הראשונה ועד הדקה ה-90 בדרך שלנו ולקחת את המשחק אל המקום שאנחנו רוצים לקחת אותו. עכשיו נצפה בווידאו של גרמניה, ננסה לשלוט במשחק הזה. אני לא יודע אם אנחנו מועמדים לזכייה במונדיאל, אבל אנחנו רוצים לעשות דברים גדולים".