נבחרת אגליה, שהודחה על ידי צרפת ברבע הגמר, הודיעה רשמית שהמאמן גארת' סאות'גייט ישאר בתפקידו לפחות בתפקידו עד יורו 2024 שיערך בגרמניה.
כתבות לקראת הגמר הגדול - היכנסו למתחם המיוחד
אחרי ההפסד 2:1 לצרפת, סאות'גייט שקל את המשך דרכו בנבחרת ולא סיפק תשובות ברורות לגבי עתידו להתאחדות האנגלית שרצתה מאוד שהוא ימשיך בתפקיד. על פי הדיווחים, אתמול (שבת), המאמן קיבל החלטה להמשיך על הקווים באנגליה עד לתום חוזהו, לשמחת ההתאחדות האנגלית.
1 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
נשאר בתפקיד. סאות'גייט
(צילום: AP)
"אנחנו מאושרים לאשר שסאות'גייט ימשיך כמאמן הנבחרת", הודיע מנכ"ל ההתאחדות מארק בלינגהאם. "הוא ידריך את הנבחרת בדרך ליורו 2024. גארת' וסטיב הולנד תמיד קיבלו מאיתנו את מלוא התמיכה, והתוכניות שלנו ליורו מתחילות עכשיו". החשבון הרשמי של הנבחרת צייץ תמונה של סאות'גייט וכתב: "תודה לכם על התמיכה הנפלאה, נתראה במרץ בתחילת קמפיין מוקדמות היורו".
סאות'גייט מונה למאמן נבחרת אנגליה בספטמבר 2016 ומאז הוביל אותה להצלחות רבות. הוא הוביל את הנבחרת לחצי גמר מונדיאל 2018 ולגמר היורו לפני כשנה וחצי, בו אנגליה הפסידה בדו קרב פנדלים לאיטליה. למרות התוצאות הטובות, סאות'גייט גם מקבל הרבה מאוד ביקורת מצד אוהדי הנבחרת והפרשנים בממלכה, הודות לשיטת המשחק ההגנתית שלו ולהרכבים שהוא מציב, שהם בדרך כלל מעוררי מחלוקת. כמו כן, הכישרון הנוכחי בסגל נבחרת אנגליה הוא עצום, כך שגם ההצלחה של המאמן במבחן התוצאה היא יחסית.
סאותג'ייט בן ה-52 הדריך את אנגליה ב-82 משחקים, בהם המאזן שלו עומד על 52 ניצחונות, 15 תוצאות תיקו ו-15 הפסדים. תחת סאות'גייט, אנגליה התמודדה 24 פעמים מול נבחרות מהטופ 10 בדירוג פיפ"א, והשיגה מולם ארבעה ניצחונות בלבד.