באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אם מישהו חשב שלעניין סרט הקפטן ו-One Love יכולות להיות השלכות רק מצד אחד, אז היום (שלישי) התברר שלא כך המצב. חברת REWE הגרמנית, שמחזיקה בסניפים רבים של סופרמרקטים בגרמניה, הודיעה על סיום שיתוף הפעולה עם ההתאחדות הגרמנית בשל הנסיגה בסוגייה הזו.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מנכ"ל הקונצרן ליונל סוקווה אמר: "אנחנו מאמינים בגיוון והכלה וגם הכדורגל הוא מגוון. הגישה השערורייתית של פיפ"א לא מקובלת עליי בכלל כמנכ"ל של חברה מגוונת ולא כאוהד כדורגל".
1 צפייה בגלריה
שוערי נבחרת גרמניה מארק אנדרה טר סטגן, מנואל נוייר
שוערי נבחרת גרמניה מארק אנדרה טר סטגן, מנואל נוייר
יש מחיר גם בצד השני. נוייר באימון היום
(צילום: AFP)
כזכור, נבחרת גרמניה ונבחרות אירופאיות אחרות היו אמורות לעלות אל המשחק כשהקפטנים שלהן עונדים את סרט הקפטן בצבעי קשת הגאווה עם הכיתוב "One Love", אך התכנית השתנתה בעקבות לחצים מצד פיפ"א והשלטנות בקטאר.
שדרנית הכדורגל הגרמנייה קלאודיה נוימן, שמשדרת ברשת הטלוויזיה הציבורית ZDF, לבשה חולצה עם סמל לב שצבוע בצבעי הגאווה בזמן השידור של המשחק בין ארה"ב לוויילס בגביע העולם בקטאר.
ההצהרה הזו של נוימן הגיעה אחרי ששבע התאחדויות אירופיות, כולל אנגליה וגרמניה, החליטו לא להשתמש בסרטי הקפטן של "One Love" בצבע הגאווה כדי לקדם הכלה וגיוון בספורט.
"זה היה יכול להיות יום אגדי וגאה בגביע העולם", אמרה נוימן בתחילת שידור המשחק ולאחר מכן הוסיפה: "רציתי להוות דוגמה לגיוון וסובלנות". גם פרשנית BBC אלכס סקוט הביעה סוג של מחאה כשענדה את סרט One Love על זרועה לפני המשחק בין אנגליה לאיראן.
השדר האמריקאי גרנט וואל דיווח כי לא ניתן לו אישור כניסה לאצטדיון במשך קרוב לחצי שעה כי הוא לבש חולצה עם קשת הגאווה. וואל טען כי אחד הסדרנים אמר לו להסיר את החולצה כיוון שהיא פוליטית. לאחר קרוב לחצי שעה, הוא אמר שסדרן אחראי הגיע אליו, התנצל בפניו ואישר לו להיכנס. לאחר מכן הוא גם קיבל התנצלות מנציג של פיפ"א. "אחד מאנשי האבטחה אמר לי שהם מנסים להגן עליי מפני אוהדים בפנים שעלולים להזיק לי אם אלבש את החולצה", הוא כתב, "אבל כל זה גרם לי לתהות מה מרגישים קטארים רגילים שעשויים ללבוש חולצה עם קשת הגאווה כשכל העולם לא צופה".
כדורגלנית העבר של וויילס לאורה מקליסטר, לסבית מוצהרת, סיפרה שהתבקשה להסיר את הכובע שלה עם צבעי הגאווה לפני המשחק מול ארה"ב. ב-BBC וויילס טענו שנאמר למקליסטר שהכובע שלה הוא פריט אסור. בסרטון שפורסם ניתן לראות סדרנית דורשת ממקליסטר להסיר את הכובע.
התקריות האלה מגיעות אחרי שנטען כי אוהדים יהיו רשאים ללבוש פריטי לבוש עם צבעי הגאווה. באותו משחק טענו בקבוצת אוהדי וויילס הלהטב"קים כי גם חלק מהם התבקשו להסיר את הכובעים. "לא הגברים, רק הנשים", נכתב בטוויטר שלהם.
קשר העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אירלנד רוי קין התייחס להתקפלות של הנבחרות סביב סוגיית סרט הקפטן ואמר: "אני חושב שהשחקנים היו יכולים לעשות את זה אחרי המשחקים ולקבל את העונש, גם אם מקבלים צהוב. אם היית מקבל צהוב אחרי משחק בגלל זה, היית יכול להעביר מסר משמעותי. במשחק לאחר מכן לא היו עונדים אותו כדי לא להיות מושעים. אני חושב שהוויתור היה טעות גדולה ולא משנה כמה לחץ היה מסביב. אם זה מה שאתה מאמין בו, תלך איתו".
פורסם לראשונה: 08:11, 22.11.22