ספרד לא רגילה לשקט שעוטף אותה במונדיאל הזה, אולי כי הפעם הנבחרת של לואיס אנריקה לא ממש נספרת בין ברזיל, צרפת וארגנטינה. אולי כי הסגל שנבחר צעיר מתמיד ובלתי מנוסה במעמדים מחייבים ומלחיצים מהסוג הזה. המחנה הספרדי נראה אתמול במוד נונשלט וחף ממתחים.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
עם זאת, כל ההערכות לא מנעו מהמאמן לספר לכתבים שהנבחרת שלו כאן ל"שבעה משחקים", וכולם מבינים מה זה אומר. לואיס אנריקה מאמין שהנבחרת שלו יכולה לשחזר את ההישג מדרום אפריקה 2010.
4 צפייה בגלריה
אימון נבחרת ספרד
אימון נבחרת ספרד
תגיע רחוק? נבחרת ספרד באימון
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
אימון נבחרת ספרד
אימון נבחרת ספרד
(צילום: עוז מועלם )
ספרד הזמינה את העיתונאים ל-10:30 כדי לצפות בחלק מהאימון, אבל לקחה את הזמן. עברה שעה ועדיין לא נראה קצה אפו של מרקו אסנסיו באופק. אנשי התקשורת הספרדים להטו מחום במתחם האוניברסיטה בדוחא, והחלו לנחש מדוע הנבחרת מאחרת. סייסטה? לא. המאמן ביקש להרטיב את הדשא כדי למנוע פציעות לפני קוסטה ריקה מחר.
השחקנים עלו לדשא בסופו של דבר. בין לבין הספיק אנריקה לשבח את אסנסיו על יכולתו בניצחון 1:3 במשחק ההכנה בירדן: "הוא ברמה אחרת". הקשר עצמו הדאיג מאז את הספרדים כשנעדר מהאימון שאחרי, אבל נראה שהוא כשיר ומוכן להוביל את חבריו בקטאר.

לואיס הכוכב

עד כמה הספרדים שקטים? את הכותרות ביממה האחרונה תפס המאמן, לא בגלל חשש מקוסטה ריקה, אלא על רקע הציטוטים שנגעו לפראן טורס. האחרון הוא בעיקר חלוץ מחונן, אבל גם בן זוגה של סירה מרטינס, בתו של לואיס אנריקה. כשהמאמן התבקש לבחור מי השחקן בנבחרת שנחשב למעין גרסה מתקדמת שלו, הוא בחר בטורס, והסביר: "אחרת הבת שלי תוריד לי את הראש".
העיתונאים שאלו כמובן גם את טורס בהמשך על דברי המאמן, והוא ענה שכולם בטח הבינו שזה היה בצחוק. "אני לא מרגיש לחץ בנושא הזה", הסביר. "אנחנו יודעים את ההבדל בין המסגרת המשפחתית למסגרת שבה הוא המאמן ואני השחקן".
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד
לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד
תופס את הכותרות. אנריקה
(צילום: עוז מועלם )
ניכר שעשרות העיתונאים שמלווים את הנבחרת נותנים הרבה כבוד למאמן. "הוא הכוכב האמיתי פה", אמר אחד מהם. פיליפו מריה, איטלקי במקור, מסקר את הנעשה בנבחרת הספרדית כבר שנים עבור "גאזטה דלו ספורט", ומתגורר במדריד.
"רגע. איטליה לא פה", אני מזכיר לו. "אני עדיין בשוק מזה", אומר האיטלקי מספרד. "זו קטסטרופה. אבל בגביע העולמי הבא יהיו כבר 100 נבחרות, אז איטליה תעלה. מזל שאני חי במדריד כשהנבחרת שלנו לא פה. לגבי ספרד, אני לא יודע אם הפעם הם מגיעים כפייבוריטים. זו נבחרת טובה, אבל ברזיל וארגנטינה טובות יותר, וגם ההגרלה סידרה להם בית לא פשוט. זו נבחרת צעירה מאוד, ונראה איך השחקנים יתנהלו מול לחץ. אין פה כוכבים גדולים פרט לבוסקטס, שגם הוא לא נחשב כוכב אלא קשר שעובד קשה בקבוצה מלאת כוכבים כמו ברצלונה".
אז זה בעצם בוסקטס והילדים? "בדיוק. יש בסגל אחד שיוכל לקחת את ספרד קדימה - אנסו פאטי. אם הוא כשיר, הוא יהיה הבולט ביותר בנבחרת, כי היכולת שלו בלתי תיאמן. לדעתי הוא גם יוכל להתמודד על תואר מלך השערים של הטורניר".
4 צפייה בגלריה
אימון נבחרת ספרד
אימון נבחרת ספרד
המבוגר האחראי. בוסקטס באימון נבחרת ספרד
(צילום: עוז מועלם )

חידת מוראטה

הספרדים סבלו בעבר ממחנאות בנבחרת, בעיקר בין שחקני ריאל מדריד וברצלונה, אבל הפעם זה נראה אחרת. "הם כולם צעירים ומאוחדים", מספר פיליפו מריה. "זו קבוצה סולידית ושקטה בסך הכל. יש בעיות בהגנה, ובהתקפה בוא נראה מה יהיה עם אלבארו מוראטה, שהוא קצת שביר. ברור שהוא יכול להיות טוב מאוד, אבל לפעמים גם נוטה להיעלם".
יש לספרד מיני-גמר נגד גרמניה כבר בשלב הבתים. "גם גרמניה בבעיות. נראה לי שספרד תסיים לפני גרמניה ותגיע לרבע הגמר. אולי גם לחצי".
איך מסתדרים בלי יין ובירה? "אלכוהול? הבעיה הגדולה של הספרדים היא עם החמון (בשר חזיר). הספרדים אוהבים יין ובירה, אבל את החמון לא נתנו לה להכניס לקטאר - וזו בעיה חמורה. מה אתה צוחק?"
פורסם לראשונה: 12:06, 22.11.22