המסע של מרוקו לחצי גמר המונדיאל הוא לא רק קסום ומפתיע, הוא עבר מעל משוכות גבוהות במיוחד. מבט מהיר על הנבחרות שמולן התמודדה בדרך מגלה את קרואטיה (סגנית אלופת העולם) ובלגיה (מקום שלישי בעולם) בשלב הבתים. בנוקאאוט היא ניצחה את ספרד בפנדלים ואת פורטוגל (0:1), ועכשיו מחכה לה אולי המשוכה הכי גבוהה שיש – אלופת העולם צרפת - בקרב על הכרטיס לגמר מול לאו מסי וארגנטינה.
יחסי הכוחות נוטים לכיוון נבחרת הטריקולור, אבל הפרשנים כבר לא מעזים להמר ולקבוע נחרצות בשלב הזה של הטורניר. מצד שני, לצד הפרגון יש גם מי שפחות אוהבים את המשחק ההגנתי של מרוקו וטוענים שמדובר בגרסה עדכנית של נבחרת יוון, שזכתה ביורו 2004 עם כדורגל אפור שהבליט בעיקר הגנה קשוחה ויעילה.
2 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת עם אנטואן גריזמן
אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת עם אנטואן גריזמן
שימו לב אליו. גריזמן נישא על כתפיו של ז'ירו
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
סופיאן בופאל שחקן נבחרת מרוקו חוגג עם אמו
סופיאן בופאל שחקן נבחרת מרוקו חוגג עם אמו
האמהות באו לתמוך בשחקני מרוקו. סופיאן בופאל חוגג עם אמו
(צילום: רויטרס)
בפרק לקראת חצי הגמר הערב (21.00) מסביר אורי קופר למה המקטרגים טועים, מפרגן למאמן וואליד רגראגי ומכריז שמרוקו מזכירה לו יותר את איטליה של 2006. יאיר קטן מסביר על המוטיבציה והבערה הפנימית של הנבחרת מצפון אפריקה ומספר על האמהות של השחקנים (וגם של המאמן) המרוקאים, שהגיעו לתמוך בילדים ולתת להם שקט נפשי באווירה הלחוצה של המונדיאל.
עוד ניתחו שליחי ynet ו"ידיעות אחרונות" בקטאר את היכולות המגוונות של צרפת, פירטו לגבי המאץ'-אפ שמאיים לשבור את שיאי המהירות באגף ולמה עם כל הכבוד לקיליאן אמבאפה כדאי לשים עין דווקא על המהלכים של אנטואן גריזמן.
גם איציק שאשו נשמע נרגש לקראת הקרב בין צרפת למרוקו, ובין כל התובנות על כדורגל הסביר למה הוא היה נצמד ל-GPS של חבר הכנסת דודי אמסלם.
האזינו לפרקים נבחרים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.