לואיס רוביאלס סירב להתפטר מתפקידו כנשיא ההתאחדות הספרדית אחרי "שערוריית הנשיקה", אך נראה כי בקרוב יודח רשמית מתפקידו. על-פי דיווח דרמטי הבוקר (שלישי) ב"דיילי מייל", פיפ"א מתכוונת להשעות את רוביאלס ל-15 שנה - העונש המקסימלי לפי חוקי התאחדות הכדורגל העולמית.
פיפ"א כבר השעתה את נשיא ההתאחדות הספרדית באופן זמני ל-90 יום, אך הוא מסרב להתפטר מתפקידו וטען בימים האחרונים כי נעשה לו "רצח אופי". כבר אתמול הודיעו בכירי ההתאחדות הספרדית כי הם דורשים מהנשיא להתפטר בשל "התנהגות לא מתקבלת על הדעת שפגעה בתדמית הכדורגל במדינה", אך גם מהחשש שהסנקציות שנמצאות על הפרק. פיפ"א מאיימת להשעות את נבחרות ספרד ונציגות המדינה ממפעלים בינלאומיים, אם רוביאלס יסרב להתפטר.
5 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
החבל מתהדק. רוביאלס
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
עוד אתמול משרד התובע הכללי בספרד פתח בחקירה נגד רוביאלס בגין תקיפה מינית. בהודעה גם נכתב כי לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, תהיה הזדמנות להגיש תביעה בעצמה.
לפני כן דיווחו בספרד כי אמו של רוביאלס, אנחלס בחאר, הסתגרה בכנסייה ופתחה בשביתת רעב בעקבות "מסע ציד לא הומני" שעובר לטענתה בנה. האם טענה כי תשבות רעב "עד אשר הצדק ייעשה". עוד דווח כי יחד עם בחאר נמצאת גם אחותה.
5 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
אמו פתחה בשביתת רעב. רוביאלס
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
שחקניות אתלטיקו מדריד למען ג'ני הרמוסו
שחקניות אתלטיקו מדריד למען ג'ני הרמוסו
שחקניות אתלטיקו מדריד למען ג'ני הרמוסו
(צילום: @Focus.films.on/Handout via REUTERS)
5 צפייה בגלריה
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
בחאר קראה להרמוסו לספר את "הגרסה המקורית" של מה שאירע בסיום גמר מונדיאל הנשים והוסיפה: "אם הנשיקה הייתה בהסכמה, אז למה הם מתנהגים אליו בכזו אכזריות? הוא לא מסוגל לפגוע באיש".
כזכור, לפני יומיים הודיעה פיפ"א כי רוביאלס מושעה באופן זמני מכל פעילות ברמה הלאומית והבינ"ל מטעם ההתאחדות הספרדית. לאחר מכן כל חברי צוות האימון של הנבחרת הודיעו על התפטרות מתפקידם פרט למאמן חורחה וילדה, שמקורב לנשיא, אך גם ביקר את התנהגותו.

השחקניות מסרבות להופיע לנבחרת

סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.
5 צפייה בגלריה
רוביאלס
רוביאלס
רוביאלס על הפודיום בסיום גמר המונדיאל האחרון
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
מברצלונה, ממנה הגיעו תשע שחקניות לסגל נבחרת הנשים של ספרד, נמסר: "התנהגותו של רוביאלס אינה מתקבלת על הדעת". גם קבוצות נוספות כמו ריאל מדריד, אספניול וסביליה הצטרפו לביקורות כלפי נשיא ההתאחדות הספרדית ודרשו כי יתפטר מתפקידו.
גם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, תקף: "מה שראינו היה לא מקובל, אבל גם ההתנצלויות של רוביאלס אינן מספיקות ואפילו אינן מתאימות ולכן עליו להמשיך לנקוט צעדים להבהרתו".