4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
איזה ווינר. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: EPA)
כריסטיאנו רונאלדו שוב עשה את זה וחרט את שמו פעם נוספת בדפי ההיסטוריה. הסופרסטאר של נבחרת פורטוגל, שהבקיע הערב (רביעי) צמד דרמטי ב-1:2 המשוגע על אירלנד במוקדמות המונדיאל, הגיע ל-111 שערים במשחקים בינלאומיים בקריירה וכעת מוליך באופן בלעדי את טבלת הכובשים בהיסטוריה.
הוא גם עשה את זה בצורה כל כך אופיינית. את השיא הוא היה אמור לשבור כבר בדקה ה-15, אך החטיא מהנקודה הלבנה. אירלנד עלתה ליתרון משער של ג'ון איגן רגע לפני הירידה להפסקה. כריסטיאנו חיכה עד לשניות הסיום כדי להראות מה הוא יודע. בדקה ה-89 הסופרסטאר השווה ושש דקות בתוך תוספת הזמן נגח לרשת את שער הניצחון
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ז'ואו מוטיניו
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ז'ואו מוטיניו
איזה סיום למשחק הזה. כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ז'ואו מוטיניו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
ככה שוברים את השיא. רונאלדו בטירוף
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
טוב במה שהוא עושה. רונאלדו מראה לאוהדים מי הגדול מכולם
(צילום: AP)
רונאלדו השווה את השיא הקודם (109) שהיה שייך לאיראני עלי דאי כאשר הבקיע צמד ב-2:2 עם צרפת ביורו האחרון. בגיל 36, לא עושה רושם שהקריירה הבינלאומית שלו בדרך לסיומה והוא צפוי להגדיל את יתרונו בראש הטבלה.
רונאלדו נזקק ל-180 הופעות כדי לשבור את השיא, בעוד דאי עשה זאת ב-145 הופעות בלבד, אך כמובן שיחק מול יריבות חלשות בהרבה. שימו לב לנתון הבא: רק 19 מתוך 111 השערים של רונאלדו נכבשו במשחקי ידידות, ופילוח השערים הוא כזה: 32 במוקדמות המונדיאל, 31 במוקדמות היורו, 15 ביורו, 7 בגביע העולמי, 5 בליגת האומות ו-2 בגביע הקונפדרציות.
רונאלדו, שחתם אתמול רשמית במנצ'סטר יונייטד, גם מוליך את טבלת מלך השערים בתולדות היורו, אחרי שהגיע כאמור ל-15 שערים בטורניר האחרון. בינואר האחרון הסופרסטאר עשה היסטוריה נוספת כשהפך למלך השערים במשחקים רשמיים ועלה ל-760 כיבושים בקריירה, אחד יותר מיוזף ביצאן האוסטרי-צ'כוסלובקי. אגב, כעת יש לו כבר 785 שערים - והיד עוד נטויה.