ערן זהבי הוצג היום (שלישי) רשמית בפ.ס.וו איינדהובן ודיבר על ההחלטה להגיע לקבוצה אותה מאמן רוג'ר שמידט. "הוא מאמן מצוין", פתח זהבי שילבש את החולצה עם המספר 11 על הגב (כמו אריין רובן ופיליפ קוקו בזמנו). "אני מכיר אותו מהליגה הסינית ואוהב את המשחק המהיר והלוחץ שלו. וכמובן שאני רוצה להבקיע, אבל בתור שחקן קבוצתי".
הישראלי הוסיף: "תפסיקו לשאול אותי על הגיל שלי. ראיתי את זלאטן איברהימוביץ' כובש אתמול. הוא בן 39 ולא נראה לי שהוא בסוף הקריירה. בטח שלא אני". לאחר מכן התייחס גם לדבריו של מאמן איאקס, אריק טן האח, שאמר כי קבוצתו לא הייתה מעוניינת בזהבי: "אני מכבד מועדונים אחרים ולא אדבר עליהם. אני נמצא בקבוצה שהכי רצתה אותי. לא אהבתי את מה ששמעתי מהם, שנינו יודעים מהי האמת".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
3 צפייה בגלריה
זהבי מציג את החולצה החדשה
זהבי מציג את החולצה החדשה
זהבי מציג את החולצה החדשה
(צילום: פרטי)
הבוקר זהבי גם ערך את אימון הבכורה שלו באיינדהובן והראה מה הוא יודע כשהעלה לסטורי שלו באינסטגרם שתי הפגזות שהלכו ישר לחיבורים. הוא יערוך את הבכורה הרשמית שלו ביום ראשון הקרוב, מול הראקלס בליגה. לפני כן תשחק הקבוצה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, כשתפגוש בחמישי את מורה הסלובנית.
בינתיים, האיש שאימן אותו בגוואנגז'ו ר.פ העונה, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, החמיא לישראלי בשיחה עם התקשורת בהולנד: "מדובר בחלוץ אמיתי שיודע איפה השטחים הפנויים ומרבה לכבוש בקלות".

החוזה המטורף: מענקי שערים, בישולים ומספר משחקים

החוזה האחרון של ערן זהבי בגוואנגז'ו עמד על 12 מיליון דולר נטו לעונה, עוד לפני מענקים שונים שהגדילו אותו ל-15 מיליון דולר. כשהחליט לחזור לתחנה שנייה באירופה, זה היה ברור שהשכר יפחת משמעותית. אבל בניגוד למדיניות הנהוגה בפ.ס.וו איינדהובן, שכרו של זהבי יהיה גבוה במיוחד במונחי הליגה ההולנדית, הגבוה בקבוצה ואחד הגבוהים בהולנד.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
חוזה ענק. זהבי
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
מתברר כי החוזה של זהבי יהיה כזה: שכר בסיס של 2.5 מיליון אירו - יותר מכל הצעה אחרת שקיבל, ויורכב ממענקים נוספים שעשויים להוביל את החלוץ לקבל שלושה מיליון אירו לעונה.
זהבי קיבל מענקים יייחודיים שחלקם נחשפים כאן לראשונה: במקרה שישיג 20 שערים ובישולים לעונה, יזכה למענק של 250 אלף אירו. מענק נוסף הוא השתתפות בלפחות 25 משחקים של המועדון, ששווה עבורו עוד 250 אלף אירו. מעבר לכך, במידה ויזכה במלכות השערים בליגה ההולנדית, הוא יקבל מענק של 350 אלף אירו, ומקרה של אליפות שמשמעותה כניסה לשלב הבתים של ליגת האלופות יהיה שווה עבורו 350 אלף אירו. גם אם יעלה דרך המוקדמות בעונה הבאה יקבל סכום דומה.
יתר הבונוסים באיינדהובן הם רוחביים וגם זהבי ירוויח מהם. עלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית וכל שלב בנוקאאוט יהיה שווה 100 אלף אירו, כך שהוא יוכל להגיע לשלושה מיליוני יורו בעונה סך הכל. מדובר באחד החוזים הגדולים בהולנד, כשדושאן טאדיץ', שיאן השכר באיאקס, מקבל על פי דיווחים כ-50 אלף אירו בכל שבוע, כ-2.6 מיליון אירו לעונה.
פורסם לראשונה: 11:52, 22.09.20