הפעם למיינץ נמאס: המועדון הגרמני הודיע הערב (שישי) כי החליט להתיר את חוזהו של החלוץ ההולנדי-מרוקאי, אנואר אל גאזי, אחרי שזה פרסם בפעם השנייה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל פוסט אנטי ישראלי.
"אנו מודיעים על התרת חוזהו של אנואר אל גאזי באופן מיידי החל מהיום. ההחלטה הגיעה בעקבות התבטאויותיו של השחקן ברשתות החברתיות", נכתב בהודעת המועדון.
1 צפייה בגלריה
אל גאזי
אל גאזי
אנואר אל גאזי
(צילום: Christian Kaspar-Bartke/Getty Images)
כזכור, אל גאזי כבר הושעה ממיינץ אחרי שהעלה פוסט ב-17 באוקטובר ובו כתב: "זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". מיינץ החליטה בצעד נחרץ לשחרר את החלוץ, אך החזירה אותו לאימונים לאחר שחזר בו.
לאחר ההחלטה להחזירו, במיינץ הוציא הודעה רשמית בה כתבו: "אנואר קיבל אזהרה על פרסום הפוסט שלו ברשתות החברתיות לפני כשבועיים. השחקן התייחס לסכסוך במזרח התיכון באופן בלתי נסבל בעיני המועדון. לאחר הפרסום, המועדון שחרר מיד את השחקן מאימונים ומשחקים. מאז, אחרי כמה שיחות עם הנהלת הקבוצה, אל גאזי סיפק הסברים והביע חרטה על הדברים שכתב".
הודעת השחרור של אל גאזי ממיינץ
אולם, לפני יומיים אל גאזי שוב התבטא נגד ישראל, שכתב: "אי אפשר להצדיק הרג של 3,500 ילדים בעזה בשלושה שבועות. איך העולם יכול להישאר אדיש לכך שילד נהרג כל 10 דקות בעזה? אנחנו חייבים לקרוא להפסקת ההרג בעזה". בנוסף, החלוץ הבהיר כי "אני לא מתחרט על העמדות שלי נגד אלימות, הרג של חפים מפשע, אפליה, איסלמופוביה, אנטישמיות, אפרטהייד, כיבוש, דיכוי ורצח עם".
במועדון מהבונדסליגה נדהמו וכעסו על השחקן, שרק יומיים קודם לכן פירסם הודעת התנצלות על הפוסט הראשון שהעלה. בהודעה מהמועדון לאחר המקרה השני, נמסר: "אנחנו לא מסוגלים להבין את הדברים שכתב אנואר אל גאזי ברשתות החברתיות ומופתעים מהם. המועדון יבדוק אפשרות לנקוט בצעדים משפטיים ויעריך את המצב. השחקן לקח חופשת מחלה ביום שני וכרגע לא מתאמן".