נבחרת קולומביה פתחה היום (שלישי) את משחקיה במונדיאל הנשים עם ניצחון 0:2 על דרום קוריאה, אבל מי שגנבה את ההצגה הייתה דווקא שחקנית מהצד המפסיד.
עוד על מונדיאל הנשים
קייסי פייר אמנם עלתה כמחליפה בדקה ה-78 ושותפה 12 דקות בלבד, אבל נכנסה לספרי ההיסטוריה. בגיל 16 ו-34 יום הפכה פייר לשחקנית הצעירה ביותר שמופיעה בגביע העולמי. כמו כן, פייר, שנולדה וגדלה בארה"ב, הפכה גם לשחקנית הראשונה אי פעם ממוצא מעורב שמייצגת את נבחרת דרום קוריאה.
3 צפייה בגלריה
קייסי פייר
קייסי פייר
נכנסה לדפי ההיסטוריה. פייר
(צילום: AP Photo/Rick Rycroft)
הוריה של פייר נפגשו בקוריאה, שם אביה האמריקאי עבד כמורה לאנגלית ופגש את האם הקוריאנית שהייתה בעלת מסעדה. המשפחה עברה לארה"ב כשפייר הייתה בת חודש בלבד. אגב, עד השנה שעברה פייר בכלל התאמנה עם הנבחרת הצעירה של ארה"ב, אבל לבסוף בחרה בדרום קוריאה - שם ידעה שתוכל להיכנס לסגל לגביע העולמי.
"בין אם זה נבחרת הנערות או הנבחרת הבוגרת, אני תמיד מתרגשת לייצג את דרום קוריאה", סיפרה לאחרונה החלוצה הצעירה בראיון ל"האתלטיק".
3 צפייה בגלריה
קייסי פייר
קייסי פייר
פייר בפעולה, ביום מול קולומביה
(צילום: AP Photo/Rick Rycroft)
פייר התאמנה באקדמיה לפיתוח שחקנים בניו ג'רזי, והיא הבקיעה 25 שערים ב-15 משחקים במהלך העונה הראשונה שלה שם. לפני שזומנה לנבחרת הבוגרת, היא כבשה חמישה שערים בשני משחקים עבור נבחרת דרום קוריאה עד גיל 17 במוקדמות גביע אסיה לנשים, כולל שלושער מול הונג קונג.
"הגיע לה לקבל את ההזדמנות לשחק במשחק הפתיחה", אמר מאמנה של דרום קוריאה, קולין בל. "היא התאמנה ממש טוב כמו כולן. זה גם איתות שזה העתיד, היא העתיד".
במשחק עצמו, לדרום קוריאה נראה שיש עוד הרבה עבודה כדי להיות יריבה ראויה אפילו לנבחרות מהדרג השני בעולם. קולומביה סגרה עניין עוד במחצית הראשונה עם שערים של קטאלינה אוסמה (20, בפנדל) ולינדה קאיסדו (36). קולומביה במקום השני בבית 8 אחרי גרמניה (שמחצה 0:6 את מרוקו).
במשחק במסגרת המחזור השני בבית 1, הפיליפינים הפתיעה את ניו זילנד עם ניצחון 0:1. אחת משתי מארחות הטורניר בעטה בעצם בדלי אחרי שפתחה את הטורניר עם 0:1 מרשים על נורבגיה. סרינה בולדן כבשה בדקה ה-24 את השער היחיד במשחק - והראשון אי פעם של הנבחרת במונדיאל. במשחק נוסף באותו בית: שווייץ - נורבגיה 0:0.
3 צפייה בגלריה
הפיליפינים
הפיליפינים
שחקניות הפיליפינים חוגגות את ההפתעה של היום
(צילום: AP Photo/John Cowpland)
פורסם לראשונה: 09:06, 25.07.23