ההצעה האסטרונומית שהגישה אל-הילאל הסעודית לפ.ס.ז' מטלטלת את עולם הכדורגל (וכמו שתבינו מיד לא רק אותו). מחזיקת הגביע הסעודי מוכנה לשלם 300 מיליון אירו דמי העברה לאלופה הצרפתית, שכמובן בעד המהלך, כדי להנחית במדינה את אחד הכדורגלנים הכי טובים על הגלובוס.
וזה לא הסוף: אל-הילאל אף מציעה שכר שנתי בלתי נתפס של 700 מיליון אירו לחלוץ עצמו, כדי שיהיה מוכן להגיע לסעודיה לשנה אחת לפני שיעבור - כפי שכולם בטוחים - לריאל מדריד בקיץ 2024. כפי שרצה מלכתחילה. משמע: עסקת ענק אחת בשווי של מיליארד אירו - לקרוא ולא להאמין.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
סאגה שלא נגמרת. אמבאפה
(צילום: Alex Grimm/Getty Image)
יש רק בעיה אחת: אמבאפה עצמו, שעל-פי שלל דיווחים ברחבי צרפת אינו מוכן לעבור לסעודיה, אפילו אם יצטרך לשבת שנה ביציע ולהיעדר מהמגרשים. ב"ל'אקיפ" נטען עוד אתמול כי פ.ס.ז' "מתכננת מכבש לחצים בניסיון לשכנע את אמבאפה להיענות לצעה". עוד פורסם כי בימים האחרונים, הנשיא נאסר אל-חלאיפי פנה לשחקן כדי לעודד אותו לעבור לקבוצה אחרת כבר הקיץ.
גם בספרד מיישרים הבוקר (שלישי) קו עם אותם פרסומים. שם מדווחים כי החלוץ הצרפתי הטיל וטו על מעבר לסעודיה או לטוטנהאם, שגם כן פנתה לפ.ס.ז' עבורו, והוא נחוש להגיע אך ורק לריאל מדריד. באתר "רלבו", למשל, טוענים כי אמבאפה סבור שהשמועות הללו והפרטים שדולפים החוצה נועדו "להעלות את הלחץ כלפיו ולצייר אותו כנבל של אוהדי פ.ס.ז', בהתחשב בכך שהוא מעדיף לא לשחק מאשר לעזור לקבוצה לקבל סכום יפה עליו".
הציוץ של לילארד
יאניס מטריל, אמבאפה צוחק
גם לברון מתלהב
הסאגה הגדולה הזו שמעסיקה את הכדורגל העולמי בשבוע האחרון תפסה כעת כותרות גם ב-NBA. דמיאן לילארד, שעסוק במציאת קבוצה אחרי רצונו להיפרד מפורטלנד, צייץ: "776 מיליון לעונה? מה זה צריך להיות?". יאניס אנדטוקומבו היווני, כוכבה של מילווקי, היה יצירתי יותר, כשפרסם תמונה שלו וציץ: "אל-הילאל, את יכולה לקחת אותי. אני דומה לאמבאפה". החלוץ הצרפתי אף הגיב באימוג'ים מחייכים לכך.
בעיתונים כמו "מארקה" ו"אס", המקורבים לריאל מדריד, פורסם כי הבלאנקוס כלל לא החלו לנהל מו"מ עם פ.ס.ז', למרות ההצעות הגדולות שנזרקו לחלל האוויר. "ריאל ממתינה להתפתחויות ויודעת שרוב הסיכויים שהוא בכלל יעבור אליה בקיץ הבא בחינם", נכתב באחד הדיווחים.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
ייפרד מפ.ס.ז' ברוח טובה? אמבאפה
(צילום: EPA)
מי שבינתיים מצא זמן לעקוץ את אמבאפה הוא מרקו אסנסיו, אקס ריאל ושחקנה החדש של פ.ס.ז'. "המועדון תמיד צריך להיות מעל כל שחקן. צריך לתת הרבה כבוד למועדון, אני חושב שלכל מי שפה, במסע המשחקים ביפן, יש את הכבוד הזה", אמר אסנסיו.

החוזה שלא הוארך והאולטימטום מפריז

כזכור, אמבאפה הודיע לקבוצתו כבר בחודש שעבר כי הוא לא מתכוון לממש את האופציה ולחתום על הארכת החוזה, מה שכנראה יוביל לעזיבתו את המועדון אחרי חמש שנים. בשישי האחרון פ.ס.ז' אף "הענישה אותו" כשהותירה אותו מחוץ לסגל של למחנה האימונים ביפן.
נשיא פ.ס.ז', נאסר אל-חלאיפי, נשאל על כך שוב ושוב לאחרונה ואמר בתקיפות: "העמדה שלי מאוד ברורה. אני לא רוצה לחזור על זה בכל פעם: אם קיליאן רוצה להישאר, אנחנו רוצים שהוא יישאר פה, אבל לשם כך הוא צריך לחתום על חוזה חדש".
3 צפייה בגלריה
אל-חלאיפי ואמבאפה בימים אחרים
אל-חלאיפי ואמבאפה בימים אחרים
אל-חלאיפי ואמבאפה בימים אחרים
(צילום: רויטרס)
יש לציין כי לאחרונה אוהדי הבלאנקוס דרשו מנשיא ריאל, פלורנטינו פרס, שיחתים את אמבאפה ובתגובה לכך השיב: "כן, אבל לא השנה".
אמבאפה עבר לפריז סן ז'רמן ממונאקו בקיץ 2017 ובמשך שש שנים במועדון כבש 212 שערים ב-260 הופעות. הוא הוביל את הקבוצה לחמש אליפויות צרפת, שלושה גביעים והופעה אחת בגמר ליגת האלופות (אז הפסידה לבאיירן מינכן ב-2020).