אחת ההחתמות המרעישות של השנים האחרונות בכדורגל העולמי הושלמה אתמול (רביעי), כשלאו מסי הודיע כי יעבור לשחק באינטר מיאמי, אחרי שנתיים בפ.ס.ז', ובכך אמר לא לחזרה רומנטית לברצלונה. לאחר מכן הוא העניק ריאיון לעיתונים הקטלאנים "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו" על מנת להסביר את הצעד המפתיע.
"רציתי מאוד לחזור לברצלונה, היה לי את החלום הזה", אמר השחקן שהבקיע הכי הרבה שערים בחמש הליגות הבכירות. "אבל אחרי מה שקרה לפני שנתיים כשעזבתי, לא רציתי להיות באותה סיטואציה שוב, להשאיר את העתיד שלי בידיים של אחרים. רציתי לקבל בעצמי את ההחלטות שלי מתוך מחשבה על עצמי ועל המשפחה שלי.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי במעמד הפרידה מברצלונה לפני שנתיים
(צילום: גטי אימג'ס)
“שמעתי שהליגה נתנה אור ירוק לתכנית של בארסה, אבל האמת היא שהיו הרבה מאוד דברים חסרים על מנת שהחזרה שלי תהיה אפשרית. לא רציתי להיות אחראי לכך שהקבוצה תצטרך למכור שחקנים או לקצץ במשכורות. כבר האשימו אותי בהרבה דברים שקריים במהלך הקריירה שלי בברצלונה, וקצת התעייפתי.
"סביר להניח שהיו אנשים במועדון שלא רצו שאחזור, כמו שקרה כשעזבתי. בטוח יש חלק בהנהלה שחושב שחזרה שלי לא נכונה למועדון. יש קצת תחושה של פצע פתוח, כי לא זכיתי להיפרד מהקהל כמו שהגיע לי וכמו ששחקנים אחרים זכו לעשות. הציגו אותי בתור הרע בסיפור, ולא אהבתי את זה כי זה לא היה המצב. הייתי רוצה מתישהו להיפרד באמת, בצורה שאני מרגיש".
5 צפייה בגלריה
לאו מסי חוגג
לאו מסי חוגג
"הייתי רוצה להיות כאן שוב". לאו מסי חוגג בימיו בברצלונה
(צילום: AP)
על האפשרות לחזור לברצלונה בעתיד בתפקיד מקצועי: "ברור שהייתי רוצה להיות קרוב למועדון. אני הולך לגור בברצלונה. זה אחד הדברים שמאוד ברורים לי לאשתי. אני לא יודע מתי אבל אני מקווה שיום אחד אוכל לתרום משהו למועדון ולעזור לו, כי זה מועדון שאני אוהב, כמו שתמיד אמרתי. אני מעריך את האהבה ששקיבלתי פה מאנשים במהלך הקריירה שלי, והייתי רוצה להיות כאן שוב".
על הדיווחים שסרחיו בוסקטס וג'ורדי אלבה יחברו אליו: "זה היה שקר, שאמרו שאני הולך לאותו מועדון עם ג'ורדי אלבה ובוסקטס. לא, אף פעם לא הסכמנו להצטרף לאותו מועדון. אני קיבלתי את ההחלטה שלי להצטרף למיאמי ואני לא יודע מה הם הולכים לעשות".
5 צפייה בגלריה
בוסקטס (מימין) ואלבה
בוסקטס (מימין) ואלבה
"אף פעם לא הסכמנו להצטרף לאותו מועדון". בוסקטס (מימין) ואלבה
(צילום: EPA/Enric Fontcuberta)
"אם כסף היה העניין - הייתי חותם בסעודיה. ההחלטה שלי קשורה לדברים אחרים", אמר השחקן שעל פי הדיווחים חתם על חוזה לארבע שנים במיאמי, במסגרתו הוא צפוי להרוויח כ-50 מיליון יורו לשנה. הוא כמובן גם ירוויח הון מהסכמי חסות שונים שהובטחו לו עם חברות ענקיות כמו אדידס ואפל שמעורבות במהלך. מעבר לכך, גורמים במיאמי חשפו כי חלק מההצעה למסי כוללת קבלת אחוזי בעלות במועדון אחרי שיפרוש, וישנן הערכות כי יקבל גם מניות בשתי החברות, בשווי עצום.
על השנתיים בפ.ס.ז': "אני מסיים בתחושות מעורבות. האמת היא שהשנה הראשונה הייתה קשה עבורי, בגלל סיבות שונות. בשנה השנייה, בששת החודשים הראשונים הרגשתי ממש טוב, אבל המונדיאל פגע בהרבה קבוצות. קיוויתי שהעונה תסתיים אחרת, אלה היו שנתיים קשות עבורי, אבל הן מאחוריי".
5 צפייה בגלריה
מסי
מסי
"מסיים בתחושות מעורבות". מסי
(צילום: Jean-Christophe Verhaegen / AFP)
במהלך השנים הפנומן הארגנטינאי הביע את רצונו לסיים את הקריירה בארה"ב, ואינטר מיאמי רדפה אחריו לא מעט זמן עד שהשיגה אותו. בפלורידה בכלל ומיאמי בפרט שיעור גבוה מאוד של דוברי ספרדית, עובדה שבוודאי תסייע לו להתאקלם במהירות בעיר.
אגב, מסי לא יהיה אלוף העולם היחיד שמשחק ב-MLS. כוכב אטלנטה יונייטד תיאגו אלמדה היה בסגל נבחרת ארגנטינה למונדיאל בקטאר ואף שותף לשבע דקות ב-0:2 על פולין בשלב הבתים - והפך בסיום הטורניר לשחקן ה-MLS הפעיל הראשון אי פעם שזוכה בגביע העולם.
עוד לפני החתימה, כשהחלו להתגבר השמועות על התקדמות במגעים בין מסי לבין הקבוצה האמריקאית, בארה"ב נכנסו לטירוף. כך, למשל, נחטפו כל הכרטיסים למשחק של אינטר מיאמי ב-26 באוגוסט בניו-יורק מול רד-בולס, קבוצה שמחירי הכרטיסים למשחקיה נעים בין 10 ל-20 דולר. כעת הם נמכרים בספסרות ב-1,000 דולר לכרטיס, ולא מן הנמנע שהמחירים ימשיכו לטפס - גם בשאר משחקיה של מיאמי.

הפרויקט האמריקאי של דייויד בקהאם

במהלך השנים ארה"ב משכה אליה לא מעט סופרסטארים: מפלה ועד זלאטן איברהימוביץ'. אבל כעת מדובר בסיפור שונה לגמרי. מסי אמנם בן 36, אבל עדיין מצוי בכושר מצוין ומגיע אחרי שהוביל את ארגנטינה לזכייה במונדיאל. העניין בליגה האמריקאית צפוי לנסוק לגבהים חדשים בזכותו. הכוכב הארגנטינאי מגיע לארה"ב אחרי שנתיים לא מוצלחות בפריז סן ז'רמן מבחינה קבוצתית, השילוב בינו לבין ניימאר וקיליאן אמבאפה לא התרומם והקבוצה לא זכתה בליגת האלופות, שהייתה המטרה העיקרית שלה. למעשה, היא הודחה פעמיים ברציפות בשלב שמינית הגמר. הסיפור בנבחרת הוא כאמור שונה לחלוטין: בדצמבר האחרון מסי הוביל את ארגנטינה לזכייה ראשונה במונדיאל מאז 1986.
ארה"ב תארח את המונדיאל ב-2026 יחד עם קנדה ומקסיקו, והכדורגל כבר לא נחשב לענף שולי במדינה. לאחרונה אפל טי וי חתמה עם ה-MLS על חוזה לזכויות שידור בסך 2.5 מיליארד דולר לעשר שנים (כאמור, אפל הייתה שותפה לחלק מהמו"מ להבאתו של מסי). במונדיאל האחרון ארה"ב אף הפתיעה והעפילה לשמינית הגמר.
5 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם בעלים אינטר מיאמי
דייויד בקהאם בעלים אינטר מיאמי
מחזיק במניות במועדון. בקהאם
(AP Photo/Lynne Sladky)
אינטר מיאמי הצטרפה ל-MLS רק ב-2018 והנשיא שלה הוא כדורגלן העבר האגדי בקהאם, שמחזיק במניות במועדון יחד עם אנשי עסקים נוספים. על המגרש היא לא זוכה להצלחה רבה ונמצאת במקום האחרון במזרח עם 16 נקודות בלבד אחרי 15 משחקים. בגביע, היא עלתה הלילה לחצי הגמר לאחר שניצחה 0:1 את ברמינגהאם מליגת ה-USL. השם הבולט ביותר בסגל שלה הוא החלוץ מוונצואלה ג'וזף מרטינס בן ה-30, הוא הצטרף בחלון העברות האחרון מאטלנטה וכבש 106 שערים ב-158 משחקים ב-MLS (מקום 11 בתולדות הליגה).
לאחרונה פיטרה מיאמי את המאמן האנגלי פיל נוויל ובסגל שלה אין כוכבים מוכרים. היא אף הוענשה על ידי הליגה כי עברה על החוקים הפיננסיים שלה. לפי הדיווחים, טאטה מרטינו, מאמן ארגנטינה וברצלונה לשעבר, מאוד קרוב להתמנות למאמן החדש של הקבוצה.
למיאמי יש תוכניות גדולות לבנות אצטדיון בשווי מיליארד דולר בעיר, אבל בינתיים משחקת באצטדיון שמכיל 18,000 מקומות בלבד.