כצפוי, מספר רב של דגלי פלסטין הונפו הערב (רביעי) במשחק הביתי של סלטיק במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים בליגת האלופות נגד אתלטיקו מדריד. כשעה לפני המשחק כבר הגיעו האוהדים לאצטדיון והכינו תפאורה המדמה את דגל פלסטין באיצטדיון.
אוהדי אלופת סקוטלנד, שידועים כאנטי-ישראלים, קראו עוד לפני המשחק לשאר הקהל להגיע עם דגלי פלסטין לאצטדיון. עוד ביום בו חמאס טבח באלפי ישראלים, אוהדי סלטיק עוררו סערה כשהניפו דגלי פלסטין ושלטים מתריסים. הירוקים הניפו דגלי פלסטין גם במשחק הליגה ביום ראשון מול הארטס (בו ניצחה קבוצתם 0:2).
5 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק עם דגלי פלסטין
אוהדי סלטיק עם דגלי פלסטין
אוהדי סלטיק עם דגלי פלסטין
(JASON CAIRNDUFF/Reuters)
במועדון גינו לפני שבועיים את הנפת דגלי פלסטין ושלטים שהביעו תמיכה בחמאס, מה שעורר את זעמם של ארגון האולטראס "הבריגדה הירוקה". מעבר להזדהות עם הפלסטינים, נרשמו מספר תקריות עם אוהדי הקבוצה, שכללה בין השאר התפרעות לפני המשחק נגד לאציו. בשל כך, אסרה הנהלת הקבוצה על חברי הארגון להיכנס לתחומי האצטדיון מספר שעות לפני המשחק נגד הקולצ'ונרוס.
"נחלק מאות דגלי פלסטין מחוץ לאצטדיון", נאמר בהודעת ארגון האוהדים לפני המשחק. "אנחנו מכבדים את זכויותיהם של האוהדים שלא רוצים להשתתף בפעולה הזו, אבל מבקשים את אותו היחס לאוהדים שכן רוצים לעשות את זה".
"ב-2016 הופעל לחץ על אוהדי סלטיק שלא להניף דגלי פלסטין. אחרי המשחק קיבלנו איומים, אבל אנחנו גאים בקשר שלנו עם פלסטין שמייצג את האתוס של סלטיק", הוסיפו בארגון.
5 צפייה בגלריה
מיצג פרו פלסטיני של אוהדי סלטיק
מיצג פרו פלסטיני של אוהדי סלטיק
הגיעו כשעה לפני המשחק והכינו את התפאורה
(צילום: EPA/ROBERT PERRY)
5 צפייה בגלריה
אוהדת סלטיק עם דגלי פלסטין
אוהדת סלטיק עם דגלי פלסטין
"נחלק מאות דגלי פלסטין מחוץ לאצטדיון"
(JASON CAIRNDUFF/Reuters)
5 צפייה בגלריה
אוהד סלטיק עם דגלי פלסטין
אוהד סלטיק עם דגלי פלסטין
"גאים בקשר שלנו עם פלסטין"
(ANDY BUCHANAN / AFP)
הקהל של סלטיק ידוע ככזה שלא מהסס להתערב בעניינים פוליטיים ובסכסוך הישראלי-פלסטיני. דגלי פלסטין מונפים לא מעט לאורך השנים במגרשה הביתי, בעיקר אחרי תקריות פוליטיות. וזאת למרות ששיחקו בשורותיה כדורגלנים ישראלים לאורך השנים, כולל ליאל עבדה שמשתייך לסגל הקבוצה.

ההתמודדות של הכדורגלנים הישראלים

שלושה ימים לאחר הנפת השלטים שהביעו תמיכה במעשי הזעוות של חמאס, עבדה כתב: "אני לא יכול לתאר לכם מה עובר לי בגוף כרגע. אלפי הודעות, תגובות והמון רעש. לקח לי יומיים-שלושה לעכל מה קורה באמת. התעוררנו לאחד הבקרים הקשים שידעה המדינה. המצב שאני נמצא בו כרגע לא פשוט. אני רוצה להגיד לכם תודה מכל הלב על התמיכה והאהבה שאתם נותנים לי ברשתות החברתיות. זה לא מובן מאליו בימים כאלו. הלב שלי עם המשפחות שאיבדו את היקרים להם. אוהב אתכם ונקווה לימים שקטים יותר".
5 צפייה בגלריה
עבדה
עבדה
האוהדים של סלטיק ידועים בתור אנטי-ישראלים, זאת למרות מספר כדורגלנים מישראל ששיחקו ועודם משחקים בקבוצה. עבדה
(צילום: Steve Welsh/Getty Images)
עוד באותה שבת שחקנה הישראלי של סלטיק בעבר, ניר ביטון, שהעביר תשע שנים במועדון, לא נשאר אדיש לשלטים של האוהדים וכתב להם שהם עברו "שטיפת מוח". לאחר מהם העלה סטורי נוסף בו כתב: "זהו אחד הימים הכי קשים בהיסטוריה של ישראל. אני מהעם שאנשים בו נרצחים, נטבחים ונחטפים בבתיהם. לראות אוהדים מעודדים את הרצח של העם שלי, זה לא מקובל בשום אופן. סבלנו הרבה במהלך ההיסטוריה, אבל תמיד קמנו. ב-70 שנה, בנינו את אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם. לעולם לא ניכנע לשום סוג של טרור".
לפני מספר ימים, התייחס מאמן סלטיק, ברנדן רוג'רס, לליאל עבדה ולסערה שנוצרה סביבו:"ליאל יודע שכולנו תומכים בו, הוא דיבר עם ראשי המועדון וגורמים נוספים ויודע שיש לו את התמיכה שלנו - גם של האוהדים. זו תקופה טראומטית, אבל הבהרתי לו שכולנו בסלטיק תומכים בו".