לאחר שבית הדין המשמעתי של פיפ"א פתח בהליכים משמעתיים נגד לואיס רובילאס, נשיא ההתאחדות הספרדית, בספרד מדווחים כי מחר (שישי) הוא יתפטר מתפקידו. זאת בעקבות הנשיקה שנתן לכוכבת הנבחרת הספרדית, ג'ני הרמוסו, על הפודיום בגמר גביע העולם בכדורגל נשים. האירוע, שהתרחש בעת ששחקניות אלופת העולם עלו על הבמה לקבלת מדליות הזהב, רגע לפני הנפה, עורר תגובות נזעמות בספרד וברחבי העולם. הרמוסו עצמה אמרה כי אסור שמקרים שכאלה יעברו "ללא ענישה".
מפיפ"א נמסר היום: "פיפ"א חוזרת על מחויבותה הבלתי מעורערת לכבד את היושרה של כל המעורבים, ומגנה בכל תוקף התנהגות הפוכה מכך". לפי ההודעה רוביאלס הפר סעיפים בקוד ההתנהגותי של פיפ"א, כאשר פרט לנשיקה הוא גם נתפס אוחז באשכיו בזמן שהוא חוגג את הניצחון בסיום כשלצידו ביציע מלכת ספרד.
2 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
הסערה לא שוככת. רוביאלס
(צילום: EPA)
לאחר האירוע, עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה במשפט בודד את מה שכולם ידעו מראש: "לא נהניתי מזה". אפילו ראש ממשלת פדרו סאנצ'ס ספרד הגיב לאירוע: "אי אפשר לקבל את מה שרוביאלס עשה. גם ההתנצלות שנאמרה לא מספיקה, ויצטרכו להיעשות צעדים נוספים בנושא כדי להבהיר מה שראינו. הנבחרת עשתה כל מה שהיא יכולה כדי לנצח, אבל יש התנהגויות שאנחנו לא יכולים לקבל, ועל כן אנחנו רואים שיש עוד דרך לעשות בשוויון בין גברים ונשים".
אתמול הגיעה גם סערה חדשה. תמונות מסיום גמר המונדיאל, שפורסמו על-ידי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, מראות את רוביאלס מניף את אתנאה דל קסטילו על כתפו, כשהוא מחייך והיא די המומה מהמחזה.
2 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
רוביאלס מניף את דל קסטילו
(צילום: DAVID GRAY / AFP)
ואם זה לא מספיק, תמרה ראמוס, שעבדה תחת רוביאלס כשזה שימש כיו"ר ארגון השחקנים בספרד, סיפרה כי עברה השפלות על-ידו כבר לפני עשור. "אני לא מופתעת מפיצוץ כל הפרשה האחרונה", אמרה ראמוס והוסיפה: "אני עברתי השפלות על בסיס יומי. פעם אחת הוא שאל אותי: מה צבע התחתונים שלי? הוא היה אובססיבי".
שלשום כבר שחרר נשיא ההתאחדות התנצלות רשמית, שלא הרשימה אף אחד. "אנחנו עדים למאורע היסטורי, אחד הימים המאושרים בתולדות הכדורגל הספרדי", אמר. "אבל היה גם אירוע שאני צריך להתנצל עליו, בגלל כל מה שקרה בין שחקנית לביני. יש בינינו יחסים מצוינים, כמו גם עם השחקניות האחרות, ואני ככל הנראה טעיתי. - אני צריך להודות בזה. ברגע של סערת רגשות, ללא כל כוונה רעה ובתום לב מוחלט, קרה מה שקרה. מבחינתי זה היה מאוד ספונטני, אני חוזר - לא הייתה כוונה רעה מאיזשהו צד".
פורסם לראשונה: 15:29, 24.08.23