תקרית הנשיקה - בה היה מעורב נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס - לא יורדת מסדר היום במדינה והגיעה לפתחם של שרים בממשלה. חלקם דורש ביממה האחרונה את התפטרותו המיידית של רוביאלס בטענה כי "תקף אישה".
כזכור, בסרטון וידאו, רגע לאחר הגמר ועל דוכן המדליות, נראה רוביאלס מחבק כל אחת משחקניות נבחרת ספרד (שזכתה לראשונה בהיסטוריה במונדיאל הנשים), אבל את הכוכבת ג'ניפר הרמוסו, משום מה, הוא תפס בראשה ונישק בפה באגרסיביות. זה לא הצטלם טוב, לא נראה טוב וגרר, כצפוי, ביקורת חריפה. לאחר מכן, בחדר ההלבשה, עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה במשפט בודד את מה שכולם ידעו מראש: "לא נהניתי מזה".
3 צפייה בגלריה
רוביאלס
רוביאלס
רוביאלס במהלך חלוקת המדליות אחרי הגמר
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
מ"מ ראש ממשלת ספרד, יולנדה דיאס, אמרה: "אנחנו ממשיכים לדרוש את התפטרותו של רוביאלס, שהטריד ותקף אישה. התירוצים שלו חסרי תועלת. השחקניות הראו לנו הרבה דברים על שוויון, לא רק בספורט ובכדורגל, אלא בכלל בחיים. הן הראו לנו שיש עוד הרבה מה לעשות במדינה שלנו, שיש עוד דרך ארוכה כדי להגיע לשם".
השרה לשוויון מגדרי, אירן מונטרו, אמרה: "נשיקה ללא הסכמה היא סוג של אלימות מינית שכל הנשים סובלות מדי יום, שהייתה עד כה בלתי נראית ושאיננו יכולים לנרמל אותה". טור דעה בעיתון הנמכר ביותר בספרד "אל פאיס", אתמול - בבוקר הזכייה - נשא את הכותרת: "ג'ני לא אהבה את הנשיקה - וגם אנחנו לא" - ותיאר אותה כ"חדירה לפרטיות ותוקפנות".
3 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
בעין הסערה. רוביאלס
(צילום: EPA)
אגב, רוביאלס לא עצר שם. מאוחר יותר, הופיע בחדר ההלבשה של הנבחרת כשזרועו סביב הכוכבת הגדולה. הוא הבטיח לשחקניות טיול לאיביזה, ואמר להן שהוא "יתחתן עם הרמוסו". כשנשאל באחת מתחנות הרדיו בספרד על הנשיקה והסערה שנוצרה כתוצאה מכך, הוא אמר: "יש אידיוטים בכל מקום. כששני אנשים מפגינים חיבה קלה, אנחנו לא יכולים להתייחס לכל שטות".
3 צפייה בגלריה
הרמוסו וגביע העולם במהלך חגיגות הנבחרת
הרמוסו וגביע העולם במהלך חגיגות הנבחרת
הרמוסו וגביע העולם במהלך חגיגות הנבחרת
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
אתמול בערב כבר שחרר התנצלות רשמית: "אנחנו עדים למאורע היסטורי, אחד הימים המאושרים בתולדות הכדורגל הספרדי. אבל היה גם אירוע שאני צריך להתנצל עליו, בגלל כל מה שקרה בין שחקנית לביני. יש בינינו יחסים מצוינים, כמו גם עם השחקניות האחרות, ואני ככל הנראה טעיתי - אני צריך להודות בזה. ברגע של סערת רגשות, ללא כל כוונה רעה ובתום לב מוחלט, קרה מה שקרה. מבחינתי זה היה מאוד ספונטני, אני חוזר - לא הייתה כוונה רעה מאיזשהו צד".