הכדורגל העולמי מתקרב לעידן חדש. פ.ס.ז' עוד לא הודיעה רשמית על צירופו של לאו מסי, אבל כל הסימנים מראים שזה קרוב לכך. בתחילה פורסם בצרפת כי מסי נחת בפריז, אך בהמשך התברר כי ככל הנראה הוא יגיע רק מחר כדי לחתום בקבוצה ובאזור הצהריים יוצג רשמית.
העיתונאי הבכיר פבריציו רומאני טוען כי מסי בבית עם משפחתו מכיוון שעורכי דינו ואביו חורחה עדיין עובדים על הפרטים הקטנים בעסקה, ורק כשהיא תיסגר הוא יטוס לפריז. ובינתיים, הארגנטינאי נצפה בביתו בברצלונה, כנראה בדרכו לבריכה.
8 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי. עניין של זמן עד שיוצג כשחקן פ.ס.ז'
(צילום: גטי אימג'ס)
עדיין בברצלונה
החתימה הדי צפויה בפ.ס.ז' תתרחש מספר ימים לאחר שברצלונה הכריזה כי הכוכב הארגנטינאי לא ימשיך בקבוצה. המספרים שמסי אמור להרוויח בפ.ס.ז' גדולים מאוד: 40 מיליון אירו לעונה בחוזה לשלוש שנים, ו-30 מיליון אירו מענק חתימה.
אתמול, כזכור, מסי נפרד רשמית מברצלונה במסיבת עיתונאים מרגשת בקאמפ נואו. "זה מאוד קשה בשבילי", אמר מסי כשהוא ממרר בבכי. "יש הרבה דברים לומר אחרי הרבה שנים שעברתי פה. הגשמתי כאן את חלומי והכל היה נהדר".
מסי היה וגם יישאר הכוכב הכי גדול בתולדות ברצלונה. הוא רשם 778 הופעות במדי הקבוצה, כבש 672 שערים ובישל 288 נוספים - בכל הקטגוריות הוא כמובן שיאן המועדון בכל הזמנים.
על הנייר, וכמובן שלמאמן מאוריסיו פוצ'טינו יש הרבה עבודה כדי להפוך את הנייר למציאות, פ.ס.ז' (בקרוב יחד עם מסי) יכולה להיות אחת הקבוצות המלהיבות שראינו. ברצלונה של מסי וניימאר, שיחד עם לואיס סוארס הרכיבו את שלישיית MSN, הייתה כזו. עכשיו יכולה להיווצר שלישיית MNM - מסי, ניימאר וקיליאן אמבאפה.
אוהדים בטירוף בשדה התעופה

15:40: מסי לא נחת בפריז, יגיע מחר בסוף

כעת מתברר שהפרעוש כלל לא נמצא בפריז והדיווחים לגבי נחיתתו היו שגוים. ורוניקה ברונאטי, עיתונאית ארגנטינאית שמקורבת למשפחת מסי, טוענת שההודעה הרשמית של פריז על צירוף הכוכב תצא מחר בסביבות 11 בבוקר. במקביל, פ.ס.ז' מכינה קבלת פנים למסי במגדל אייפל.

15:05: מסי נחת בפריז

לפי הדיווחים בצרפת, הפרעוש נחת בשדה התעופה והמשיך לבית המלון. לאחר מכן יעבור את הבדיקות הרפואיות, כאשר הצגתו בפ.ס.ז’ ומסיבת העיתונאים החגיגית צפויות להתקיים כבר מחר.
אוהדים ממתינים למסי ליד הפארק דה פראנס

13:00: מסי יוצג בפארק דה פראנס?

שאלת מיליון הדולר כרגע היא לא האם לאו מסי יחתום בפ.ס.ז', אלא באיזה מקום הוא יוצג? אחרי שדווח כי אופציית מגדל אייפל ירדה מהפרק, ברשתות החברתיות החלו לצוץ תמונות מחוץ לאצטדיון הביתי של הקבוצה, הפארק דה פראנס, בו נראות משאיות מגיעות ופורקות ציוד וכן מחסומים.
8 צפייה בגלריה
האוהדים מתקבצים מחוץ לשדה התעופה בפריז
האוהדים מתקבצים מחוץ לשדה התעופה בפריז
האוהדים מתקבצים מחוץ לפארק דה פראנס
(צילום: AP)

12:30: אגוארו נפצע וייעדר עד נובמבר

כאילו לא מספיק לברצלונה שאיבדה את מסי, היא תצטרך להסתדר לפחות עד נובמבר ללא קון אגוארו. החלוץ הארגנטינאי שהגיע ממנצ'סטר סיטי סובל מפציעה בשוק וייעדר כ-10 שבועות.

12:20: "מסי ינחת בפריז בשעות הקרובות"

אחרי שדווח שלאו מסי יחתום כבר היום בפריז סן ז'רמן, אך לא יוצג במגדל אייפל כמתוכנן, התקשורת בצרפת טוענת כי הארגנטיני ינחת בסביבות השעה 14:30 בשדה התעופה לה בורז'ה בעיר הבירה. אבטחה כבדה כבר נמצאת במקום.
הדיווח על נחיתת מסי בפריז

11:26: "מסי יוצג כבר היום בפריז"

רשת הטלוויזיה הצרפתית קנאל+ מפרסמת כי לאו מסי יוצג עוד היום בפ.ס.ז', אך לא לצד מגדל אייפל כפי שתכננו במועדון מבעוד מועד. השאלה הגדולה: מתי הארגנטינאי ינחת בבירת צרפת?

7:40: ראמוס פיתה את מסי?

לא רק בספרד או בצרפת, גם בארגנטינה, איך לא, עוקבים באדיקות אחרי המעבר הצפוי של מסי לפ.ס.ז'. במולדתו של מסי מדווחים כי לא רק ניימאר מנסה לקדם את העסקה, אלא גם הרכש החדש של הקבוצה - ועד לא מזמן יריבו הגדול - סרחיו ראמוס.
8 צפייה בגלריה
לאו מסי מול סרחיו ראמוס
לאו מסי מול סרחיו ראמוס
פעם הם עוד היו יריבים. ראמוס ומסי
(צילום: AP)

6:50: מסי נפרד מסוארס

בזמן שאוהדי פ.ס.ז' היו בטוחים שמסי נוחת בנמל התעופה בעיר הבירה הספרדית בשעות הערב, ובסוף נמסר למאות מהם שהגיעו למקום שזה לא יקרה, הוא בכלל חגג עם חבריו הקרובים ביותר. אשתו, אנטונלה, העלתה סטורי לאינסטגרם בו מופיעים בעלה והיא יחד עם לואיס סוארס ואשתו, פפה קוסטה, איש הסוד של הפרעוש בברצלונה, ועוד כמה חברים. כמובן שגם הכלב המשפחתי הענק "האלק" היה בתמונה.
8 צפייה בגלריה
הסטורי שהעלתה אשתו של מסי עם הסוארסים וחברים נוספים
הסטורי שהעלתה אשתו של מסי עם הסוארסים וחברים נוספים
הסטורי שהעלתה אשתו של מסי עם הסוארסים וחברים נוספים
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של אשתו של מסי)

6:24: פיקה: "כואב כשהשחקן הכי טוב בהיסטוריה עוזב אותך"

במקביל לעזיבה של מסי, ברצלונה זכתה אתמול בגביע גאמפר אחרי ניצחון משכנע 0:3 על יובנטוס משערים של הרכש החדש, ממפיס דפאי, מרטין בריית'ווייט וריקי פוץ'. מי שדאג לסגור חשבונות עם האחראיים מבחינתו לכך שמסי לא נשאר בבארסה הוא ג'רארד פיקה.
"ההנהלה הקודמת לא הייתה טובה, ועכשיו אנחנו נענשים על כך. אבל ההיסטוריה מראה שנתגבר", אמר פיקה בסיום ההתמודדות. "זה קשה מאוד וגם כואב כשהשחקן הכי טוב בהיסטוריה עוזב אותך, אבל בסוף זה יעבור. החיים ממשיכים, והאוהדים ירצו לשוב לאצטדיון. מול יובנטוס נתנו להם סיבה לכך. הקבוצה צריכה להסתגל לעזיבה שלו. יש לנו כישרון בסגל".

6:00: התקשורת בקטאלוניה בהלם

בתקשורת הספרדית והצרפתית היו עסוקים כמובן במסי, והשערים בעיתונים אמרו הכל. ב"ספורט" הקטלאני נכתב: "כולנו בוכים איתך, לאו" - כשהתמונה שלו ממסיבת העיתונאים האחרונה בבארסה מרוחה על השער. ב"ל'אקיפ" הצרפתי הראו את מגדל אייפל והמטס השנתי ביום הבסטיליה, כשמסי הודבק על השער והכיתוב היה: "פריז ראויה למסי".
8 צפייה בגלריה
השער של "ל'אקיפ" הבוקר
השער של "ל'אקיפ" הבוקר
"פריז ראויה למסי". השער של "ל'אקיפ" הבוקר
(צילום מסך)
8 צפייה בגלריה
השער של "ספורט" הבוקר
השער של "ספורט" הבוקר
השער של "ספורט" הבוקר
(צילום מסך)
בליגה הצרפתית מחכים כבר להגעתו של הכוכב הגדול. "זה יוצא דופן עבור הליגה שלנו", אמר מאמן מץ, פרדריק אנטונטי. "אבל עבור רומנטיקן כמוני, מסי היה צריך לסיים את הקריירה בברצלונה". אפילו מאמן היריבה הגדולה מארסיי, חורחה סמפאולי, אהב את הצירוף הקרוב של הארגנטיני לפ.ס.ז': "זה נהדר עבור צרפת, מסי הוא השחקן הטוב בעולם. גם אם הוא הולך למועדון אחר שהוא לא מארסיי, זה יהיה טוב. כולם יצפו עכשיו בליגה ובמאבק האליפות. זה ייתן מוטיבציה לכל הקבוצות שישחקו נגד פריז סן ז'רמן".
פורסם לראשונה: 06:45, 09.08.21