מונס דאבור יכול להיות מרוצה. לא רק מהניצחון של קבוצתו שבאב אל-אהלי במוקדמות ליגת האלופות של אסיה, אלא גם מהעובדה שכבש אתמול (שלישי) שער בכורה ב-0:3 על אל-ויחדאת הירדנית.
המשחק עורר בשבוע האחרון לא מעט אמוציות. דאבור הרי ייצג בשנים האחרונות את נבחרת ישראל, משחק בקבוצה בכירה בעולם הערבי ועוד פגש יריבה מירדן. זה לא הסתדר להרבה אנשים. בעיקר לירדנים. אתמול החלוץ דיבר על כר הדשא וכבש את השלישי של קבוצתו, שממתינה כעת לאל-נאסר של כריסטיאנו רונאלדו בקרב ישיר ביום שלישי הבא בריאד על כרטיס לליגת האלופות של אסיה.
1 צפייה בגלריה
דאבור
דאבור
ניצחון חשוב. דאבור
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
צפו בשער של דאבור
כבר לפני שבוע דווח כי באל-ויחדאת מעמאן, המזוהה עם העם הפלסטיני, שוקלים להחרים את המשחק. הסיבה, כאמור, ידועה לכולם ונאמרת בפה מלא: דאבור שחקן ישראלי, וצריך להחרים אותו. הקבוצה הירדנית נוסדה תחת חסות אונר"א ב-1956 במחנה פליטים פלסטיני, ובעלת הזדהות ידועה עם הסוגיה הפלסטינית. בעקבות ההגרלה נשמעו קריאות רבות שפנו להנהלת המועדון הירדני לסרב לקיים את המשחק.
בסופו של דבר, אל-ויחדאת עלתה לשחק ולא ממש היוותה יריבה לקבוצה מהאמירויות. וכן, היו לא מעט תגובות ברשת בעקבות השער של דאבור והניצחון על הקבוצה הירדנית. רובן תומכות. אחד הגולשים צייץ: "השחקן מונס דאבור הוא פלסטיני, כל הכבוד לו שניצח את אל-ויחדאת והבקיע נגדם גול".
החיבוק שנתפס בעין המצלמה
לצד קריאות התמיכה בדאבור הביקורות נגדו לא פסקו. באחד הציוצים בטוויטר נכתב "אין דבר כזה ישראלי ממוצא פלסטיני. מונס דאבור מבחינתי הוא כמו מישהו שמשרת בצבא ובמשטרה. בחייכם בלי מכבסת מילים". אחרי השער של דאבור, אחד הגולשים כתב: "אל-ויחדאת הפסידו ברגע שהחליטו לשחק משחק כזה".
והייתה גם תמונה שהכתה גלים, בה נראה דאבור מחובק עם אחד השחקנים של הקבוצה הירדנית. גם פה, חלק תמכו וחלק הביעו ביקורת רמה על העובדה ששחקן ירדני בכלל "מוכן להתחבק עם שחקן ישראלי".