אלופת העולם לנשים, ארה"ב, הגיעה לטורניר באוסטרליה וניו זילנד כפייבוריטית הגדולה לזכות בפעם השלישית ברציפות בתואר. רק שעד כה היא לא מספקת את הסחורה. היום (שלישי) האמריקאיות שרדו דרמה גדולה, סיימו ב-0:0 מול פורטוגל ועלו בקושי לשמינית הגמר מהמקום השני בבית 5.
עוד על מונדיאל הנשים
עד כמה הנבחרת הזו מאכזבת עד כה? ארה"ב, תקשיבו טוב, השיגה 5 נקודות - הכמות הנמוכה ביותר שצברה אי פעם בשלב הבתים, כולל אפילו בטורניר ב-1991, אז הוענקו רק שתי נקודות לניצחון. היא הייתה אף קרובה להדחה היום, כאשר שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית השנייה, אנה קאפטה הפורטוגלית (בהופעת הבכורה של הנבחרת בטורניר) נותרה לבדה ברחבה ובעטה לקורה.
3 צפייה בגלריה
ראפינו מנסה לנחם את סילבה
ראפינו מנסה לנחם את סילבה
ראפינו מנסה לנחם את סילבה
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
הציוץ של נבחרת ארה"ב בסיום
ניצחון פורטוגלי היה מדיח את ארה"ב ומעלה את הנבחרת האירופאית לשמינית מהמקום השני. בארה"ב ידעו להיות יצירתיים ובסיום המשחק צייצו בחשבון הטוויטר שלהם: "תברכו את הקורה".
"רצינו קודם כל לעלות לשלב הבא", אמרה בסיום אחת מכוכבות נבחרת ארה"ב, אלכס מורגן. "הבנות נתנו הכל. פשוט לא הצלחנו להכניס את הכדור לרשת. בדקות האחרונות לא ממש שיחקנו, התמקדנו בלהשיג את התוצאה ולהמשיך הלאה".
3 צפייה בגלריה
נבחרת הולנד
נבחרת הולנד
טיול קליל. שחקניות נבחרת הולנד
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
3 צפייה בגלריה
קטיה סנואייס
קטיה סנואייס
מגיע לה לחגוג. סנואייס
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
בעקבות התיקו, ארה"ב תפגוש כעת את שבדיה, שהבטיחה את ראשות בית 7 ובינתיים היא עם מאזן מושלם אחרי שני מחזורים. השתיים, אגב, יתמודדו זו מול זה מונדיאל שישי ברציפות ובפעם השביעית בסך הכל - שיא כל הזמנים באליפות.
מי שטיילה בקלות לראשות הבית היא הולנד, שדרסה 0:7 את וייטנאם ודורגה ראשונה עם 7 נקודות מ-9 אפשריות. ליקה מרטינס (8), קטיה סנואייס (11), אסמי ברוטס (18) וג'יל רוד (23) כבשו רביעייה תוך רבע שעה. דניאל ואן דה דונק המשיכה במטווח (45) וברוטס (57) ורוד (83) השלימו צמדים.
בבית 4, לורן ג'יימס, אחות של ריס ג'יימס, כיכבה עם צמד ושלושה בישולים ב-1:6 של אנגליה על סין – מספר השערים הרב ביותר שכבשה קבוצה באליפות העולם לנשים. אליסיה רוסו, קלואי קלי, לורן המפ ורייצ'ל דיילי הוסיפו לכבוש לאנגליות שיפגשו בשמינית הגמר את ניגריה (שני, 10:30). וואנג שוואנג כבשה את שער הניחומים לסין.
במשחק המקביל, ניצחה דנמרק את האיטי 0:2 (הארדר 21', ניילסן 90') והיא תפגוש בשמינית הגמר את המארחת אוסטרליה (שני, 14:30).
פורסם לראשונה: 12:26, 01.08.23