"כשהתחלתי לגלות מי אני, ממש פחדתי ולא ממש הבנתי אם יש לי עתיד בכדורגל, או אם יש לי עתיד בכלל".
קווין, קשר.ית נבחרת קנדה בכדורגל, שבר.ה לא מעט תקרות זכוכית כדי להפוך, בעל כורחו.ה, לסמל ודוגמה לקהילה הטרנסג'נדרית ובכלל. זה היה קשה מאוד, ולקח זמן, אבל קווין – בלי שם משפחה, רק קווין – שתמיד שנא.ה את אור הזרקורים, הבין.ה שאין פלטפורמה טובה יותר מאשר הספורט כדי לקדם את הרעיונות והמסרים שלה.ו.
עוד על מונדיאל הנשים
ביום שישי נקבע תקדים, כשקווין (27) פתח.ה בהרכב של קנדה במונדיאל הנשים שמתקיים בימים אלו באוסטרליה ובניו־זילנד, במשחקה הראשון בשלב הבתים מול ניגריה (0:0). התוצאה הסופית של האלופה האולימפית אמנם הייתה מאכזבת, אבל ההיסטוריה שעליה חתום.ה קווין חשובה הרבה יותר. הקשר.ית הפך.ה לטרנסג'נדר והא־בינארי הראשון.ה בהיסטוריה שמשחק.ת במונדיאל. לפני שנתיים קווין עשה.תה דבר דומה וזכה.תה להיות הטרנסג'נדר והא־בינארי הראשון.ה שמתחרה באולימפיאדה - וזה הסתיים, כאמור, בזכייה בטורניר הכדורגל ההוא ובמדליית זהב אולימפית.
4 צפייה בגלריה
קווין
קווין
קווין ומדליית הזהב האולימפית
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
קווין
קווין
רשם.ה היסטוריה מול ניגריה. קווין בפעולה
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)

כדורגל מעל הכל

"זה קשה מאוד כשאת.ה לא רואה אנשים כמוך בתקשורת או אפילו לידך או במקצוע שלך. אני שחקן.ית כדורגל ואני לא רואה עוד אנשים כמוני", אמר.ה קווין בראיון שהעניק.ה ל־BBC לפני כשלוש שנים, מעט אחרי שיצא.ה רשמית מהארון כטרנסג'נדר.
כאן חשוב להסביר: קווין קיבל.ה אישור להמשיך ולייצג את נבחרת הנשים של קנדה, מאחר שהמין הביולוגי שלו.ה, לפחות זה שנולד.ה איתו, הוא נקבה. עוד כילדה, קווין שאל.ה את עצמו.ה שאלות על המגדר והזהות המינית שלו.ה. היציאה מהארון, בפוסט ארוך באינסטגרם, שמה סוף לשנים רבות שבהן קווין "חי.ה חיים כפולים", כדבריו.ה.
קווין נולד.ה כרבקה קווין בטורונטו ללינדה וביל - שניהם ספורטאים לשעבר, כך שהיה ברור שהבת שלהם, שגדל.ה עם שלוש אחיות, תלך לכיוון דומה. "ההורים שלי רשמו אותי לחוגי בלט, ג'אז והיפ־הופ ושנאתי את זה", נזכר.ה קווין בריאיון שהעניק.ה לעיתון המקומי "טורונטו". "ואז היה קצת הוקי קרח, אבל תמיד אהבתי כדורגל יותר מכל. זה תמיד היה מספר 1 עבורי". ועדיין, קווין עסק.ה בכל ענף ספורט שרק יכל.ה - כדורגל, שחייה, הוקי ואפילו סקי, כולם במסגרת תחרותית. זה הגיע למצב שכתלמיד.ת תיכון קווין כיכב.ה בנבחרות הכדורגל, הכדורסל, הכדורעף והאתלטיקה יחד.
4 צפייה בגלריה
קווין
קווין
קיבל.ה אישור להמשיך ולייצג את נבחרת הנשים. קווין
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
משם המעבר לאוניברסיטת דיוק היוקרתית היה צפוי, וגם שם קווין בלט.ה. שם גם הייתה האינטראקציה הראשונה של קווין עם הקהילה הטרנסית, ובאותה נקודה "באמת הבנתי מי אני". "אנחנו חיים בעולם שהוא כל כך בינארי ותמיד נאמר לי, מאז שהייתי צעיר.ה, איך אני צריך.ה להתנהג, איך אני צריך.ה להציג את עצמי ואיך אני צריך.ה להיות, וכל מה שסטה מכך היה בעצם שגוי", קווין הוסיף.ה.

להבין את הזהות

ההצטיינות סידרה לקווין את המקום השלישי בדראפט 2018 של ליגת הנשים האמריקאית, כשוושינגטון ספיריט הכריזה על שמו.ה. אחרי תקופה קצרה בליגה הצרפתית, במדי פריז FC, ועוד עונת השאלה בליגה השוודית, קווין חתם.ה באו־אל ריין.
לשמחתו.ה, בקבוצה משחקת אחת השחקניות הטובות בהיסטוריה וגם פעילה ידועה למען זכויות הקהילה הגאה, מייגן ראפינו. החלוצה האגדית ונבחרת ארה"ב פגשו את קנדה וקווין בחצי גמר הטורניר האולימפי האחרון, כשהאחרונות המשיכו כאמור כל הדרך לזכייה בזהב, והאמריקאיות סיימו עם הארד. "קווין נמצא.ת על הדשא כדי לעשות את העבודה שלו.ה ולשחק בענף האהוב עליו.ה, ולזכות בהכרה על כך", אמרה ראפינו בריאיון ל"אינסיידר", ואז שלחה מסר תקיף למחוקקים במדינתה: "אתם מנסים לדבר בשמם של הרבה אנשים שלא מרגישים כמוכם ולא מוכנים שיאיימו עליהם. זה די מגניב שקווין ואני משחקות יחד בשנים האחרונות ואני יכולה לראות את השינוי שלו.ה. לראות מישהו שפשוט חי חיים מלאים בדרך שהוא רוצה".
4 צפייה בגלריה
ראפינו
ראפינו
"מגניב שקווין ואני משחקות יחד". ראפינו
(צילום: Phil Walter/Getty Images)
"באמת לא אהבתי להרגיש כאילו יש ניתוק בין שני הצדדים בחיי", סיפר.ה קווין. "לכן רציתי לחיות בצורה אותנטית. אני חושב.ת שלהבליט את עצמך זה דבר ענק וזה משהו שעוזר לי כשניסיתי להבין את הזהות שלי. אני רוצה להעביר את זה הלאה ואז, בתקווה שאנשים אחרים ייצאו מהארון גם כן, אם הם מספיק בטוחים לעשות זאת. וזו המטרה שלי - ליצור סביבה בטוחה עבורם לעשות זאת".
להקת קווין שרה על יציאה לחופשי ושחרור מהשקרים, וכל אלו מגדירים את המסע של קווין, הקנדי.ת, לא הלהקה, בדרך לכבוש עוד פסגה ולקבוע עוד ועוד תקדימים בספורט ובחברה. "אני מקווה שאנשים ילכו בעקבותיי ושהמעשים שלי יפתחו את הדלת לספורטאים טרנסים נוספים שיזכו לקבל ייצוג ולהתחרות ללא הגבלות", אמר.ה ל־BBC. אין ספק שזכייה עם קנדה במונדיאל תעניק לכך תוקף נוסף ותסייע לקווין ולקהילה הטרנסית במאבקה להשגת שוויון זכויות מלא. כדי שזה יקרה, האלופה האולימפית צריכה להתעורר לקראת צמד המשחקים שנותרו לה בשלב הבתים - היום (15.00) מול אירלנד ונגד המארחת אוסטרליה.