הניסיון להביא את כוכב הכדורגל הגדול בעולם (גם אם הוא נמצא בשלהי הקריירה שלו), לאינטר מיאמי, לא היה פשוט בכלל. עוד לפני שלאו מסי הצטרף לקבוצת התחתית מה-MLS, הוא היה צריך לדחות הצעה סופר אטרקטיבית מאל-הילאל הסעודית (על פי דיווחים בגובה של 300 מיליון אירו), צעד שאולי רמז על אתגר נוסף שדירבן את ה"פרעוש".
העקיצה מצד ה'נמסיס' וכוכב אל-נאסר, כריסטיאנו רונאלדו ("הליגה הסעודית אטרקטיבית יותר מה-MLS"), חשפה עוד טפח במאבק שמתנהל לנו מול העיניים, אולי בעוד פרק במאבק הענקים. את התמונה הגדולה סיפק המיליארדר חורחה מאס, האיש החזק באינטר מיאמי, שעומד מאחורי החוזה שהביא את מסי למדינת פלורידה המיוזעת.
5 צפייה בגלריה
חורחה מאס
חורחה מאס
יש לו חלום. מאס
(צילום: EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH)
5 צפייה בגלריה
הרבה יותר מרק כדורגל. משמאל, לצד מסי
הרבה יותר מרק כדורגל. משמאל, לצד מסי
הרבה יותר מרק כדורגל. משמאל, לצד מסי
(רויטרס)
למאס, מנהל בנייה בן 60, יש חלום - להפוך את עסקי הכדורגל האמריקאי (לא פוטבול, אלא סוקר) לרווחי הרבה יותר. החתמת מסי (בנוסף לחבירה לארגון כמו 'אפל') אמורה להיות המפץ הגדול, כשהשחקן הצטרף על בסיס עסקה שמבוססת לא רק על כסף מזומן אלא גם על חלוקת הכנסות ומניות. את הדיווידנד הראשון הוא קטף בלילה בין שישי לשבת - עם שער בלתי נשכח של "הפרעוש" בבעיטה חופשית בדקה ה-94 - במשחק הבכורה שלו במדים הוורדים ב-1:2 על קרוס אסול. שער שעלה לראש כל אתרי הספורט בעולם. כן, אפילו בארה"ב. שער בו חזו ביציעים אפילו לברון ג'יימס, סרינה וויליאמס וקים קרדשיאן.
על פי החזון של מאס, הכוכב אמור למשוך מיליונים של מנויים חדשים לשירת הסטרימינג של אפל טי.וי, ואחריו יבואו שחקנים מובילים נוספים לליגה הבכירה בארה"ב (או מזדקנים כמו ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס). אם מאס ואינטר מיאמי ירוויחו יותר ממכירת כרטיסים ומרצ'נדייז, שאר הליגה תהנה מהפירות של אפקט מסי.
5 צפייה בגלריה
אוהדי אינטר מיאמי עפ כרזה בדמותו של לאו מסי
אוהדי אינטר מיאמי עפ כרזה בדמותו של לאו מסי
האוהדים בארה"ב פתאום משתגעים על סוקר
(Megan Briggs/Getty Images)
"יש לי שאיפות גבוהות מאוד לגבי אינטר מיאמי והליגה", אמר מאס לאחר שאלפי אוהדים עמדו בגשם וחיכו לראות את מסי בועט לראשונה במדים החדשים, אפילו כשמדובר בהחתמה של שחקן, שלמרות העבר המפואר שלו בברצלונה, מגיע למיאמי בגיל 36. "הוא מגיע למדינה שרעבה לכדורגל. הוא יכול לשנות את הענף, פשוטו כמשמעו".
חוזה הבסיס של מסי עם אינטר מיאמי (עד 2025), כולל שכר של 20 מיליון דולר בעונה, אבל אחרי בונוסים ומענקי פרישה, הוא גם יכול להגיע ל-60 מיליון דולר. זאת כאשר מסי יקבל מניות בקבוצה. יש לו גם עסקה עם אדידס והסדר ייחודי עם אפל טי.וי. ההערכה היא שמסי יצליח להביא כשני מיליון חשבונות חשדים בחודש, במשך כשנה וחצי.
5 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
שינה את התפיסה. מסי, רגע אחרי שער הבכורה בארה"ב
(צילום: Ehrmann/Getty Images)
אפל טי.וי חתמה על הסכם של 2.5 מיליארד דולר ל-10 שנים עם ה-MLS כשאחת הסדרות הפופולאריות ביותר היא 'טד לאסו' (דרמה בכיכובו של ג'ייסון סודייקיס על מאמן פוטבול שנקרא לאמן קבוצה כדורגל אנגלית) שמעוררת עוד יותר את האהבה של האמריקאים לכדורגל האירופי. "המוטו שלי הוא תמיד אותו הדבר", הסביר לאחרונה מאס בראיון ל"האתלטיק". "אם אני רוצה משהו, הוא יקרה".

האב הקובני וההון האמריקאי

מאס, בנו של מהגר קובני, חורחה מאס קאנוסה, שהיה חלק מתנועה להפלת פידל קסטרו. ההון של המשפחה מוערך בכ-9.1 מיליארד דולר, חלקם מתעשיית הסיבים האופטיים. אבל הסיפור כמובן הוליוודי.
5 צפייה בגלריה
מראדונה ופידל קסטרו
מראדונה ופידל קסטרו
ממראדונה עד מסי. פידל קסטרו גם נכנס לתמונה
(צילום: AP)
"צ'רץ' אנד טאוור" הייתה חברה שבנה אביו ב-10 אצבעותיו "בחלק האחורי של טנדר שחופר תעלות עבור חברת טלפון" - כפי שמאס נוהג לספר - וצמחה ל-MasTec - חברת Fortune 400 שהרוויחה 9.8 מיליארד דולר רק ב-2022.
לאחר ניסיון כושל לרכוש את מיאמי מרלינס מליגת הבייסבול לפני מספר שנים, הוא רכש את החלק של שותפיו של דייויד בקהאם באינטר מיאמי, שם משפחתו מחזיקה כעת ב-80% מהקבוצה.
מאס רואה במסי משנה משחק, ומעריך ששוויה של הקבוצה עשוי להגיע לכ-1.5 מיליארד דולר בתוך שנה. בקרוב גם תחל הבנייה באצטדיון "פארק החירות" החדש של אינטר מיאמי, שיכיל עד 25,000 מושבים.
האם הפרויקט היומרני אכן יממש את ייעודו? קשה לומר. נכון לעכשיו הדאגה הגדולה של מסי היא הרבה יותר בסיסית - למצוא מסגרות לשלושת ילדיו, כשמיאמי הפכה מזמן לאטרקציה עבור מתעשרים אמריקאים, ופעולה פשוטה כמו מציאת בית ספר פרטי ראוי היא כמעט בלתי אפשרית. כמו תמיד, תסמכו על מסי.