אין כדורגלן גדול יותר בעולם מלאו מסי ואין כנראה מותג סדרת גיבורי-על מוכר יותר ממארוול. כשהשניים נפגשים - ועוד בארץ האפשריות הבלתי מוגבלות - כנראה שהכל יכול לקרות.
זה התחיל לפני קצת פחות משבועיים. בזמן שהוא כבש את אחד משני שעריו בניצחון הגדול של אינטר מיאמי - 1:4 על אטלנטה יונייטד בגביע הליגות בארה"ב, מסי החליט לחגוג בצורה קצת משונה. כך זה לפחות נראה מהצד.
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
גיבור-על, ולא רק על כר הדשא. מסי
(צילום: Nathan Ray Seebeck-USA TODAY Sports)
הרי כולם - בטח חובבי הכדורגל - מכירים את הריטואל של הסופרסטאר הארגנטינאי אחרי שער - והיו לא מעט כאלה בקריירה. סימון עם שתי הידיים לשמיים, כאילו הוא מודה לבורא עולם. והנה, דווקא בארה"ב - בקבוצה חדשה, בליגה שרק החלה להכיר אותו - הוא מחליט לעשות משהו אחר. שונה. סימון יד מוזר לכיוון משפחתו ביציע.

ההסכם ששינה את התמונה

רק שאצל מסי אין מסתורין, אין צורך בתעלומה. אשתו של "הפרעוש", אנטונלה, הייתה הראשונה להסביר למה התכוון בעלה. היא הופתעה שאף אחד לא הבין מראש. אחרי שריקת הסיום היא העלתה לחשבון האינסטגרם המתוחזק (ורווי העוקבים) שלה תמונה של מסי עם מדבקה של תור (אותו גילם בקולנוע באמנות כריס המסוורת'). את הנשק האהוב על אל הרעם, פטיש הקרב שלו, מיולניר, כולם מכירים. השניים מחוברים וגם אם הוא רחוק, מספיקה תנועה אחת עם היד כדי לקרוא לו חזרה. תנועה שמסי חיקה ודאג להראות אותה למצלמות שעוקבות אחרי כל תזוזה שלו. גם אחרי שער.
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי במחווה ל"פנתר השחור", ביום חמישי האחרון מול אורלנדו
(צילום: Hector Vivas / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ביום חמישי האחרון מסי המשיך מאיפה שהפסיק. הוא כבש עוד צמד, סידר לאינטר מיאמי ניצחון שלישי ברציפות, הפעם 1:3 על אורלנדו סיטי וכן, גם סיפק חגיגה חדשה - הפעם לאף אחד לא היה ספק מאיפה היא מוכרת לו. הכוכב שילב את ידיו על החזה בצורת איקס. כדי לחקות את קריאות "Wakanda Forever" של הפנתר השחור, עוד דמות אייקונית של מארוול, שאותו גילם צ'דוויק בוזמן המנוח, שהלך לעולמו לפני כשלוש שנים.
חגיגות ספונטניות? ניסיון לשמח את הילדים (ויש לו שלושה כאלה)? רצון לשנות הרגלים ישנים? אולי, אבל זו בהחלט לא הסיבה העיקרית. סביר להניח שמסי עשה זאת כדי למשוך תשומת לב לשותפות המסחרית עליה חתמה לאחרונה ה-MLS. ליגת הכדורגל האמריקאית אישרה ביוני האחרון הסכם שיתוף פעולה עם חברת ההלבשה אדידס ומארוול. על הפרקט: כדור בעיצוב חדש (שכבר נחשף במשחק כוכבי הליגה מול ארסנל בחודש שעבר) וסט בגדים עם דמויות של סדרת הנוקמים. "שיתוף הפעולה בין הליגה לאדידס ומארוול לוכד את הרוח הייחודית והסביבה המגוונת שמאחדת את הכדורגל", נאמר בהודעת ה-MLS מיד לאחר ההסכם.
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הכל בסוף סובב סביב כסף. מסי
(צילום: Hector Vivas / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
השאלה הנוספת שנשאלת: האם מבחינת מסי חגיגת השער תפגע לו בספונסרים שונים? אז זהו, בדיוק ההיפך. אולי חשבתם שזה יהיה יוצא דופן שגם חגיגות שער יהיו חלק מעסקת אימוץ, אבל כמו שהבנתם הגעתו של "הפרעוש" לארה"ב היא הכל חוץ מרגילה.
מכיוון שמסי מקבל רווחים כספיים מאפל ומאדידס, כחלק מהעסקה שלו עם אינטר מיאמי, זה היה הגיוני עבורו לדחוף את השותפות של ה-MLS עם מארוול. "הכל סובב בסוף סביב כסף וחסויות", התייחסו בארה"ב לחגיגות השונות. "הוא הגדול בכל הזמנים, ולא רק על המגרש. גם ברעיונות שלו איך לשלב עסקים וכיף על כר הדשא".
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
בסופו של דבר גם הילדים של מסי מאושרים
(צילום: Hector Vivas/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
שלא נדבר על החולצות שנמכרות כמו לחמניות חמות
(צילום: GIORGIO VIERA / AFP)
רק שמסתבר, כך לפחות גילו בספרד, שמסי כבר חגג בצורה דומה פעם אחת בעבר, ועוד ב-2021 במדי ברצלונה. כשמסי כבש את שערו ה-700 בקריירה שלו, הוא גם חגג אותו בצורה מיוחדת. זה קרה מול אתלטיקו מדריד בקאמפ נואו, פנדל לרשת יאן אובלאק שקבע 1:2 לבארסה.
לאחר הגול, מסי הביט לאחת המצלמות ועשה את התנועה שמוכרת מתאנוס, הנבל מסדרת סרטי הנוקמים. הסרט של מארוול, כך מסתבר, הוא אחד האהובים על ילדיו של מסי, ואחרי החגיגות השונות בארה"ב - כולם מחכים לפרק החדש והשלישי בסדרה: גיבור-העל מסי.

אובמיאנג ואולאדיפו תחילה

ללא קשר למסי וה-MLS, חובבי הכדורגל האירופי יודעים שיש עוד שחקן שנהג לחגוג לא פעם את שעריו במחווה לבוזמן ו"הפנתר השחור". החלוץ הגבוני, פייר אמריק אובמיאנג, שזכור בעיקר משנותיו היפות בדורטמונד וארסנל.
7 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג חוגג
פייר אמריק אובמיאנג חוגג
אובמיאנג העלה לראשונה את המחווה ל"פנתר השחור" במגרשי הכדורגל
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
אולאדיפו והמסכה בתחרות ההטבעות באולסטאר 2018
אולאדיפו והמסכה בתחרות ההטבעות באולסטאר 2018
אולאדיפו והמסכה בתחרות ההטבעות באולסטאר 2018
(צילום: AP)
הפעם הראשונה התרחשה כבר במרץ 2019, כשארסנל ביצה מהפך והפכה פיגור 3:1 מהמשחק הראשון מול ראן בשמינית גמר הליגה האירופית עם 0:3 קליל באמירויות. אובמיאנג כבש צמד ואחרי השער השני חשף מסיכה שחורה, אותה לבש על פניו. "הייתי צריך מסיכה שתייצג אותי וזו מסיכת הפנתר השחור. בגבון, שחקני הנבחרת נחשבים לפנתרים", הסביר אז.
באוגוסט 2020, בזמן משחק מגן הקהילה מול ליברפול, החלוץ שוב כבש שער והפעם סימן את תנועת האיקס המזוהה עם "הפנתר השחור". אז זו הייתה מחווה לבוזמן, שהלך לעולמו. כשבוזמן עוד היה חי, ואף נכח בתחרות ההטבעות של אולסטאר ה-NBA ב-2018, הוא ראה עוד מחווה לדמות שגילם. ויקטור אולאדיפו נכשל בניסיונותיו לבצע הטבעה אחורית מבלי להסתכל על הטבעת. רק שלאחר מכן הוא הפתיע במחווה לסרט "הפנתר השחור". כוכב אינדיאנה לקח מהשחקן הראשי בסרט, שישב כאמור באולם, מסכה של גיבור העל וחבש אותה. אלא שהדאנק שלו לא היה מרשים במיוחד. זה לא הפריע לקהל להשתגע משמחה.
פורסם לראשונה: 08:51, 05.08.23