המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (רביעי) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:10: אחרי שספג לאחרונה ביקורת קשה מבית, על כך שהוא לא מביע את עמדתו בנוגע לתגובת ישראל על המתקפה הרצחנית של חמאס על יישובי הדרום, מוחמד סלאח - כוכבה הגדול ליברפול ונבחרת מצרים - שבר שתיקה.
5 צפייה בגלריה
סלאח
סלאח
שבר שתיקה. סלאח
(צילום: AP Photo/Rui Vieira)
בפוסט מצולם שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, אמר, בין השאר: "כל החיים קדושים. חייבים לאפשר סיוע הומניטרי לעזה מיד. אני קורא למנהיגי העולם להתערב כדי למנוע טבח של בני אדם תמימים".
21:00: ההתאחדות האלג'יראית הודיעה כי תשבית את כל הפעילות שלה בעקבות הרצון שלה "לתת כבוד לקורבנות התקיפה הציונית ברצועת עזה".
5 צפייה בגלריה
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
19:40: הנהלת באיירן מינכן ערכה פגישה נוסייר מזראווי בשל הפוסטים שהעלה לרשתות החברתיות השבוע. כזכור, מזראווי ציטט את הפסוק מהקוראן "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם" והעלה לסטורי שלו באינסטגרם תכנים אנטי-ישראלים נוספים. מאוחר יותר פרסם סוג של התנצלות ואמר שהוא "נגד כל סוג של אלימות". אולם באיירן מינכן הודיעה כי בכל זאת הוא יזומן לפגישת בירור.
16:40: מכבי ת"א תעלה הערב (21:30) לפרקט בוולנסיה - לראשונה מאז פרוץ המלחמה - ותעשה זאת עם גופיות שחורות. בנוסף, השחקנים והצוות המקצועי יענדו סרטים שחורים.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
מעל הגופיות השחורות, מכבי תעלה לחימום ולטקס הצגת השחקנים עם חולצות ועליהן הכיתוב: #BringThemHomeNow. זאת, כחלק מהקמפיין להחזרת החטופים והשבויים בעזה באופן מיידי.
14:25: מינהלת הליגה הודיעה כי משחקי המחזור השלישי בליגת העל בכדורסל יידחו: "עקב המצב הביטחוני, משחקי מחזור 3 שאמורים היו להתקיים החל מסוף השבוע הקרוב, בין התאריכים 20-23 באוקטובר, לא יתקיימו כמתוכנן ונדחים בשלב זה".
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
המחזור השלישי בליגת העל בכדורסל נדחה. תמיר בלאט מול יובל זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
13:50: הפועל ת"א הודיעה כי אחד האוהדים המפורסמים של הקבוצה, עומר חרמש, הוא בין הנרצחים במתקפת הטרור של חמאס על העוטף. חרמש, שגר בכפר עזה, נהג להגיב באופן קבוע על כתבות ב-ynet שעסקו באדומים. "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב המום וכואב את מותו", ספדו לו בחשבון הרשמי של הקבוצה בטוויטר.
12:05: משחק ליגת האלופות של הפועל ירושלים נגד גלאטסראיי נדחה ל-1 בנובמבר, כשטרם הוחלט היכן יתקיים המשחק. בשל הודעת האזהרה מטעם המל"ל, אפשרות האירוח בטורקיה ירדה מהפרק. מחזיקת הגביע שוקלת לקיים את ההתמודדות ביוון, שם מתקיימים אימונים הקבוצה בעקבות המצב הביטחוני. משחקה של הפועל חולון נגד טלקום בון נדחה ל-14 בנובמבר.
9:34: המל"ל פרסם אזהרה חמורה ודרש מישראלים לצאת באופן מיידי מטורקיה, בעקבות ידיעות לסכנה מיידית שנשקפת מצד גורמי טרור. שחקני אנטליהספור, רמזי ספורי ושגיב יחזקאל, שוקלים את צעדיהם ושוחחו בעניין עם ראשי הקבוצה. השניים צפויים לקבל החלטה בהמשך היום.
9:06: מינהלת הליגות הודיעה כי גם המחזור השמיני בליגת העל והעשירי בליגה הלאומית בכדורגל יידחו בעקבות המצב הביטחוני: "פרטים נוספים ומועדים חדשים ייקבעו בהמשך בהתאם להתפתחויות, הנחיות כוחות הביטחון והערכות המצב".
7:08: לאחר שבאופ"א נכנעו ללחצים והחליטו על קיום דקת דומייה לזכר הנרצחים הישראלים במתקפת הטרור של חמאס לפני 11 ימים, באנגליה עסקו בהרחבה בהפרעות מצד חלק מהאוהדים במהלך אותה דקה במשחק בין החבורה של גארת' סאות'גייט לבין איטליה (1:3 לאנגלים).
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אנגליה בדקה הדומייה לזכר הנרצחים בישראל
שחקני נבחרת אנגליה בדקה הדומייה לזכר הנרצחים בישראל
שחקני נבחרת אנגליה בדקה הדומייה לזכר הנרצחים בישראל
(Naomi Baker/Getty Images)
חלק מהנוכחים בקהל הגיב בקריאות בוז, אחרים צעקו "שחררו את פלסטין" וססמאות דומות, מה שגרר תגובה של גלגול עיניים מצד הבלם האנגלי ג'ון סטונס. "האוהדים לא מסוגלים לשמור על שקט", נכתב בתקשורת האנגלית. "סטונס מגלגל עיניים ומניד את ראשו כלא מאמין".
6:30: התמיכה שהביע קארים בנזמה בעזה ממשיכה לעורר סערה בצרפת. לאחר שחברת הפרלמנט הצרפתי יצאה נגד החלוץ, גם שר הפנים, ז'רלד דרמנין, העביר עליו ביקורת ואף האשים אותו ב"קשרים מפוקפקים עם האחים המוסלמים, שדוגלים בג'יהאד". לידיעה המלאה
פורסם לראשונה: 08:26, 18.10.23