קארים בנזמה היה אמור להיות אחד הכוכבים הגדולים של נבחרת צרפת במונדיאל האחרון בקטאר, אבל פציעה מרגיזה, ממש לפני משחק הפתיחה של הטריקולור בגביע העולמי, מנעה ממנו להשתתף בטורניר.
בנזמה אפילו לא נשאר לעודד את חבריו לסגל בקטאר, אלא טס חזרה לצרפת ובכלי התקשורת טענו כי מדובר בסכסוך שקיים עם המאמן דידייה דשאן וכי מערכת היחסים ביניהם "הרוסה". לפי הדיווחים אז, דשאן לחץ שהשחקן יעזוב את המחנה הצרפתי ולא יישאר. נשיא המדינה, עמנואל מקרון, רצה להביא את בנזמה לצפות בגמר מול ארגנטינה, אבל בנזמה סירב. והנה, ביממה האחרונה אותו קרע בין השחקן למאמנו הוצג לראווה לעיני כל עוקביו של בנזמה ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
בנזמה ודשאן
בנזמה ודשאן
הסכסוך לא נפתר. בנזמה ודשאן
(צילום: AP)
ראשון היה זה דשאן, שהתראיין ל"לה פריזיאן" ושיתף במה שקרה עם החלוץ לפני ובמהלך הטורניר, ובעיקר מדוע עזב את המחנה הצרפתי: "קארים כעס כי המונדיאל הזה היה חשוב לו מאוד. הוא אמר לי שהוא 'מרגיש כמו מת'. היינו ביחד כ-20 דקות, דיברנו וכשעזבתי אמרתי לו: 'אל תמהר'. כשהתעוררתי למחרת, הבנתי שהוא איננו. זו ההחלטה שלו, הוא לא יגיד לך אחרת. אני מבין ומכבד את זה".
לשאלה מדוע לא ניסה לשתף אותו בשלבים המאוחרים, אחרי שכבר נראה כי החלים מהפציעה, ענה דשאן: "אתה באמת חושב שזה אפשרי שהוא ישחק בחצי גמר גביע העולם, עם כל האינטנסיביות הזו? קארים עצמו אמר לי שהוא לא היה מוכן. לא היו בעיות בין קארים לשאר השחקנים ואף אחד לא שמח מכך שהוא עזב".
3 צפייה בגלריה
הפוסט של קארים בנזמה
הפוסט של קארים בנזמה
"איך הוא מעז": הפוסט שהעלה בנזמה
(צילום: מתוך האינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
הפוסט של קארים בנזמה
הפוסט של קארים בנזמה
"ליצן": בנזמה ממשיך לעקוץ את דשאן
(צילום: מתוך האינסטגרם)
יממה לאחר ההפסד של צרפת לארגנטינה בגמר המונדיאל הנוכחי, בנזמה הודיע במפתיע כי הוא פורש מהמדים הלאומיים. "התקשרתי אליו. הייתה לנו שיחה ארוכה", סיפר דשאן. "התקשרתי אליו שוב לאחרונה כדי לברר את מצבו, אבל הוא אישר כי החליט סופית לסיים את הקריירה הבינלאומית שלו. אל תשאל אותי על הטיעונים שלו. הכל תלוי בו".
בנזמה, נשך שפתיים ולאחר מכן הגיב, כצפוי, בחשבון האינסטגרם המתוחזק שלו. הכוכב פרסם את אחד מציטוטיו של דשאן בסטורי שלו וכתב: "אבל איך הוא מעז?". הוא גם הוסיף אימוג'י של ליצן וכתב: "שקרים", "דידייה, לילה טוב".