לא בטוח אם אחרי הניצחון על מנצ'סטר סיטי במגן הקהילה (1:3), לפני כשנה, האמינו אוהדי ליברפול שהם ישייטו לאליפות השנייה בעידן יורגן קלופ. דבר אחד בטוח, הם בטח לא העריכו שהם יחוו עונת נפילה, הרחק מהמאבק על הפסגה, שרק בזכות שליש אחרון סביר הסתיימה עם המקום החמישי והכרטיס לליגה האירופית. והס מלהזכיר את התבוסות לנאפולי (4:1) וריאל מדריד (5:2) בליגת האלופות.
אל הקיץ הזה הגיעה הקבוצה עם הרבה סימני שאלה לגבי "מה הלאה", והאם 2022/23 הייתה מעידה חד פעמית או תחילתו של מסע חדש של האדומים בגלות שבין מקומות 4-8. ההחתמה אתמול (ראשון) של דומיניק סובוסלאי ההונגרי הציתה מחדש את התקווה באנפילד, שאולי בכל זאת תוכל אחת הקבוצות הכי מעוטרות באנגליה לשמור על המעמד אותו השיגה מחדש ובהרבה זיעה בין הענקיות של האי הבריטי. קלופ שמע את הקולות, לא נשאר אדיש ומיהר להוריד אמש את הלחץ מהכתפיים של הקשר ההתקפי בן ה-22.
2 צפייה בגלריה
סובוסלאי במדי לייפציג
סובוסלאי במדי לייפציג
סובוסלאי במדי לייפציג
(צילום: Odd ANDERSEN / AFP)
"אני לא חושב שתג המחיר ששילמנו על דומיניק אמור לייצר עליו לחץ", הבהיר המנג'ר הגרמני על השחקן שאמור לפתור את אחת העמדות הכי בעיתיות של הקבוצה בעונה שחלפה. "הוא עדיין שחקן צעיר מאוד. יש לו כל כך הרבה דרך לעשות ולהתפתח, וזה אומר שזה דורש מכולנו להיות סבלניים יותר, ולתת לו את הזמן והמרחב כדי לאפשר לו למצוא את המקום בקבוצה שלנו".
סובוסלאי הוצג אמש בליברפול אחרי שזאת שילמה את סעיף השחרור שלו מר.ב לייפציג – 60 מיליון פאונד. תג מחיר שהבהיר שגם אם מדובר בשחקן שנמצא בתחילת שנות העשרים, הוא מיועד להיות ההווה של המייטירדס, לא שום דבר שאמור להבשיל לטווח הארוך.
2 צפייה בגלריה
אלכסיס מק אליסטר
אלכסיס מק אליסטר
הספתח של הקיץ באנפליד. מק אליסטר
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
הרכישה של ההונגרי הגדילה את ההוצאות של ליברפול הקיץ לכדי 100 מיליון פאונד, כאשר קדמה לה עסקת אלכסיס מק אליסטר, שהצטרף מברייטון תמורת 45 מיליון ליש"ט. סובוסלאי גם קיבל את הספרה 8 שמעידה מצד אחד על החלק שלו בפאזל הקרוב של הסגל האדום, ומצד שני, מעלה חשש שמא גודל הציפיות יכזיבו כמו במקרה של האחרון שלבש ממש את אותה החולצה, ושוחרר הקיץ בקול ענות חלושה – נייבי קייטה, שהגיע גם כן מלייפציג, תמורת 45 מיליון פאונד.
השחקן עצמו הסביר מדוע הוא דרש את המספר היוקרתי: "יש לי קעוקע של ציטוט של סטיבן ג'רארד (השמונה האגדי של ליברפול) שתרגמתי להונגרית: 'כישרון הוא ברכה אלוהית, אך ללא רצון וענווה מדהימים, הוא חסר ערך'".

קבלת החלטות טובה ומודעות טקטית

הוא יכול לשחק במרכז השדה אבל את רוב זמנו בבונדסליגה הוא העביר דווקא באגף. הוא הגיע בינואר 2021 ללייפציג אחרי שנרכש מרד בול זלצבורג ב-22 מיליון אירו. בשנתיים וחצי שעברו מאז הוא הבקיע 20 שערים ובישל 22 ב-91 הופעות. גם שורת התארים לא נותרה מיותמת כשזכה פעמיים בגביע הגרמני ואפילו כבש ב-0:2 בגמר האחרון, נגד פרנקפורט.
"בוקר טוב"
עוד לפני הוא כבש 42 שערים ורשם 45 בישולים ב-125 משחקים עבור הקבוצה בה רשם את הפריצה הגדולה שלו – רד בול זלצבורג וקבוצת המילואים שלה, ליפרינג. אבל סובוסלאי לא מסתפק רק בהצלחה במועדונים הבכירים בהם הוא משחק. יש לו שבעה שערים ב-32 הופעות שרשם בנבחרת הלאומית, שהוא גם הקפטן שלה כבר בגילו הצעיר, כשאת היורו ב-2021 הוא החמיץ לצערו בשל פציעה.
"אני ממש מתרגש כבר לראות אותו בליברפול, הוא נראה כמו שחקן נהדר עבור יורגן קלופ", אמר העיתונאי ההונגרי ארון ארניוסי. "קצב העבודה והאנרגיה שלו צריכים להפוך אותו לשחקן מצוין ואני יכול לראות אותו מזין את מוחמד סלאח בכדורים נהדרים. הוא תוספת ורענון נחמד לאזור האמצע. הוא יכול להוביל את הכדור וגם לחלק אותו ברמה גבוהה מאוד ועם קור רוח יוצא דופן. אין ספק שזה הופך אותו לתוספת טובה לדעתי לליברפול, במיוחד עם קבלת ההחלטות הטובה שלו והמודעות הטקטית".
בשיחה עם האתר הרשמי של ליברפול, קלופ לא רק ניסה להוריד את הלחץ מהרכש החדש אלא הבהיר שיש גם למה לצפות: "הוא עשה כמה צעדים גדולים יחסית לגילו - מעבר ללייפציג, ההצלחה בבונדסליגה, ההשתלבות בנבחרת הונגריה שהוא גם הפך לקפטן שלה. וכל זה בגיל צעיר להפליא".
"מבחינתי מדובר באלמנטים חיוביים באישיות שלו וזה עוד לפני שחשבנו על התכונות שלו ככדורגלן. אני לא אגיד עליהן יותר מדי בשלב זה, אלא שהם בהחלט מהסוג שיביא הרבה הנאה וגם יעזור לנו להשיג תוצאות טובות".