התקלות בבואינג לא מפסיקות: כיסוי של מנוע במטוס מדגם 737-800 של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס נפל במהלך המראה מנמל התעופה בדנוור, ופגע בכנף המטוס. המטוס הסתובב ונחת בשלום בנמל התעופה שממנו המריא. רשות התעופה הפדרלית פתחה בחקירה.
(תיעוד נפילת כיסוי המנוע)

התקרית אירעה אתמול בבוקר, שעון מקומי, בעוד במטוס היו 135 נוסעים ושישה אנשי צוות. המטוס הספיק לטפס לגובה של 3,140 מטר לפני שהסתובב ונחת 25 דקות לאחר ההמראה. הנוסעים הועברו למטוס אחר שהטיס אותם ליעדם.
המטוס שבו אירעה התקלה נכנס לשירות ב-2015, ובחברת התעופה האמריקנית לא מסרו מתי מנוע המטוס עבר לאחרונה טיפול. ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים מתוך המטוס שתיעדו את התנתקות הכיסוי.
ומזווית נוספת

בחודש שעבר הודיע מנכ"ל חברת בואינג, דיוויד קלהון, כי יעזוב את תפקידו בסוף 2024 כחלק מטלטלת הנהלה רחבה בעקבות משבר הבטיחות והתדמית החמור שעוברת החברה. עוד דיווחה החברה כי יו"ר בואינג, לארי קלנר, לא יעמוד לבחירה מחדש וסטן דיל, ראש חטיבת המטוסים המסחריים, עזב באופן מיידי.
הזעזוע הגורף הגיע לאחר שדלת חירום של בואינג מקס 9, שלא הייתה מחוברת היטב, נקרעה באמצע טיסת אלסקה איירליינס ב-5 בינואר. התקרית הכניסה את החברה למשבר גדול, רק חמש שנים לאחר התרסקויות שני מטוסי מקס 8 ב-2018 וב-2019, שבהן נהרגו כמעט 350 אנשים. כל הבעיות האלה הובילו להפסדים מצטברים של יותר מ-31 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
המטוס עם החור במקום שהיה בו פעם חלון
המטוס עם החור במקום שהיה בו פעם חלון
המטוס עם החור במקום שהייתה פעם דלת
(Instagram/@strawberrvy via REUTERS)
ב-4 במרץ, מטוס בואינג 737 שהמריא מיוסטון והיה בדרכו בטיסת פנים לפורט מאיירס עם 167 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו אחרי שמנוע אחד מתוך שניים החל לבעור במהלך הטיסה. המטוס הצליח לנחות בבטחה.
ב-7 במרץ אירעה תקרית נוספת במטוס יונייטד, הפעם במטוס בואינג 777 ועליו 123 נוסעים ו-14 אנשי צוות. בעת ההמראה מסן פרנסיסקו בדרך לאוסקה שביפן ניתק אחד מגלגלי המטוס וצנח אל הקרקע. הגלגל, שמשקלו 120 קילוגרם, נחת על רכב ומעך אותו לגמרי, וגרם נזק כבד לרכב נוסף, אולם במזל לא פגע בבני אדם על הקרקע.
ב-8 במרץ החליק בואינג 737 מקס מתקדם של יונייטד בעת הנחיתה וסיים את התנועה שלו על המסלול בבוץ, נוטה על צידו, בשדה התעופה ביוסטון, טקסס. לפי הדיווחים, הנחיתה עברה בשלום, אולם בשלב הבלימה המטוס היה כנראה מהיר מדי ולא הצליח לעצור, מה שגרם להחלקה המסוכנת אל מחוץ למסלול. הנוסעים חולצו בשלום.
כמו כן, בחודש שעבר 50 בני אדם נפצעו או נזקקו לטיפול בעקבות "בעיה טכנית" שגרמה ל"תנועה חזקה" במטוס בואינג 787 שהגיע לנחיתה באוקלנד בטיסה מסידני, אוסטרליה. המטוס נחת בשלום, אבל 13 בני אדם פונו לבית החולים.
ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי בואינג המליצה לחברות התעופה שמשתמשות במטוסי דרימליינר 787 לבדוק את כיסוי הבטיחות של הכפתורים במושבים שנמצאים בתא הטייס. לפי העיתון האמריקני, בואינג המליצה לחברות לעשות זאת אחרי שהתברר שהתקלה בטיסה השבוע נגרמה כשדיילת הגישה ארוחה לטייסים – ולחצה בטעות על כפתור באחד הכיסאות בקוקפיט.
גורמים אמריקניים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מבלי להתכוון נגעה הדיילת בכפתור שהיה בגב הכיסא. אותו כפתור אמור להיות מכוסה ואין סיבה ללחוץ עליו עם הטייס יושב במקומו. בעקבות הלחיצה על הכפתור הכיסא זז ממקומו - "דחף" את הטייס לעבר לוח הבקרה, ולאחר מכן המטוס החל לצלול מטה. בואינג מסרה לחברות התעופה כי בבדיקת התחזוקה הקרובה שלהן במטוסי הדרימליינר 787 היא ממליצה להן לבדוק את הכפתורים במושבים בקוקפיט.