10. הקרב על החרמון: "הם נישלו את כולם מהאתר. אפילו את הילדים שלהם"

הסיפור על אודות מאחורי הקלעים של אתר הסקי היחיד בישראל עורר, כצפוי, עניין, בקרב הגולשים. במשך עשרות שנים מנהלות את אתר החרמון 32 משפחות ממושב נווה אטי"ב ונהנות מהזכות להתפרנס ממנו, תמורת תשלום זעום למדינה. אפילו בנים ממשיכים לא מורשים לקחת חלק בחגיגת הרווחים, ומשפחות חדשות שמנסות להתקבל למושב נתקלות בהגבלות קשוחות מצד הוותיקים. "החרמון שייך למשפחות המייסדים", הם אומרים, "הקמנו את האתר בזיעת אפנו ו-50 שנה אכלנו פה דרעק". לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
אתר החרמון
(צילום: shutterstock)

9. מידברן 2021: השארנו את הציניות בבית וחגגנו את החופש המוחלט

"זה המקום שבו אתה יכול להיות מי שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה, בלי שיפוט, בלי ביקורת, להיות בחגיגה מוחלטת עם אנשים זרים, החיים פה לא צפויים". אסף קמר יצא בחודש אוקטובר לאירוע הצבעוני במדבר וחזר עם תקווה בלב: "מתחת לנוצות ולמשקפי האבק המסוגננים מסתתרת תנועה חברתית אותנטית ועשירה בערכים של ילדי הפרחים". לכתבה המלאה – הקליקו.

8. גל ביטולים ודחיות של טיסות לחו"ל: "למעשה, השמיים נסגרו"

בחודש דצמבר גל האומיקרון תפס תאוצה והעולם החל להיצבע שוב באדום. "הישראלים מבינים שבקרוב יוחלט ככל הנראה על סגירת נתב"ג בעקבות התפשטות האומיקרון, ומנסים להציל את כספם", כתבנו אז בכותרת המשנה של הכתבה שעוררה עניין רב בקרב הגולשים. מאז הגיעו ימים יפים יותר, אך אין לדעת מה צופן לנו העתיד. לכתבה המלאה – הקליקו.

7. גם טייסת וגם דוגמנית: "חושבים שאני דיילת"

הכירו את קימברלי דה קלופ מבלגיה, רק בת 27, בזמן פרסום הכתבה בחודש ינואר, וכבר הספיקה לעשות קריירה מכובדת כטייסת ובמקביל לצבור תאוצה ברשתות החברתיות, ולשלב בין חיי התעופה ובין קידום מוצרים של חברות גדולות. בעמוד האינסטגרם שלה – 737pilotgirl – היא משתפת בפני 123 אלף עוקביה בתמונות מתא הטייס ומיעדים מרהיבים שבהם היא מבקרת. לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
הטייסת והדוגמנית, קים דה קלופ
הטייסת והדוגמנית, קים דה קלופ
הטייסת והדוגמנית, קים דה קלופ
(מתוך עמוד האינסטגרם 737pilotgirl)

6. אתרי קמפינג מומלצים ליד נחלים

מחורשת טל ופלגי המים שמקורם בנחל דן, דרך מתחם "אינדי פארק" בתעלת הירדן המזרחית ועד לפארק אשכול על גדות נחל בשור – בחג סוכות פרסמנו את פרויקט הקמפינג הגדול, והכתבה שהכי עניינה את הגולשים אז הייתה סקירה של אתרים מומלצים ליד נחלים בישראל. אם פספסתם בזמן אמת, אתם מוזמנים לקרוא אותה כעת.
5 צפייה בגלריה
אוהלים בגן לאומי מעיין חרוד
אוהלים בגן לאומי מעיין חרוד
אוהלים בגן לאומי מעיין חרוד
(צילום: אבי בהרי)

5. פרויקט צילום מיוחד: כך נראו ימי הקיץ בחופי עזה - ובחופי תל אביב

עודד בלילטי וחליל חאמרה, שני צלמי סוכנות הידיעות AP, צילמו במשך חודשים את חופי הים – כל אחד בצד שלו של הגבול. כשהם מתקשרים זה עם זה באמצעות הזום, מצאו השניים קווי דמיון מרגשים בין התמונות שצולמו במרחק של כ-70 קילומטרים בלבד. "עמדתי עם הרגליים במי הים של תל אביב, חאליל עמד עם רגליו במים של חוף עזה, אלה אותם המים". לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
החוף בעזה
החוף בעזה
החוף בעזה
(צילום: AP, Khalil Hamra)

4. דרמה באוויר: הקברניט התמוטט, טייס שהיה במקרה במטוס סייע בנחיתה

רגעים מורטי עצבים נרשמו בחודש דצמבר בטיסה שגרתית מקנדה לארצות הברית לאחר שהקברניט חש ברע ופונה מתא הטייס. "יש רופא במטוס?" – שאלו הדיילים במערכת הכריזה בזמן שהטייס הוצא מהקוקפיט. על מה שקרה בהמשך תוכלו לקרוא בכתבה המלאה.

3. כביש 10 ייפתח במיוחד לרגל תופעת "הסנה הבוער" בהר כרכום

בחודש דצמבר התבשרנו כי לראשונה זה עשור כביש 10 ייפתח במיוחד לתנועת כלי רכב אזרחיים ביום הקצר בשנה (21 בדצמבר) כדי לאפשר לקהל הרחב להגיע ולצפות באחת התופעות המרתקות והמסקרנות ביותר בארץ – תופעת "הסנה הבוער" בהר כרכום. מאז מתקפת הטרור על האוטובוס שהיה בדרכו לאילת ב-2011, רובו של הכביש העובר בצמוד לגבול מצרים היה סגור לתנועת אזרחים ושימש רק את כוחות הביטחון. הכתבה על אודות פתיחת הכביש עוררה עניין רב בקרב גולשי ynet. כמובן שנסענו בעצמנו לראות את "הסנה הבוער", ואם פספסתם אתם מוזמנים לקרוא על כך בכתבה הזאת.
5 צפייה בגלריה
המונים צופים בסנה הבוער בשעה 12:00
המונים צופים בסנה הבוער בשעה 12:00
המונים צופים בסנה הבוער בשעה 12:00
(צילום: גלעד כרמלי)

2. הגל הרביעי מכה באירופה: לאן אפשר לטוס עכשיו?

כתבה מתגלגלת שפורסמה לראשונה בסוף חודש ספטמבר, ועודכנה כמעט על בסיס יומי במהלך החודשים שלאחר מכן, עוררה, שלא במפתיע, עניין רב בקרוב הגולשים. מה צריך לעשות לפני היציאה לחו"ל, מה צריך לעשות לפני החזרה לארץ, ומה צריך להציג כאשר נוחתים באיטליה? אלה הן רק חלק קטן מהשאלות שהעסיקו אותנו במהלך מגפת הקורונה. שימו לב – המידע בכתבה אינו עדכני כיום.

1. תיעוד נדיר בצבע: כך נראתה ארץ ישראל לפני כ-100 שנה


את הכתבה הנצפית ביותר בשנה העברית החולפת פרסמנו כבר בערב ראש השנה. וינסטון צ'רצ'יל מבקר בישראל ב-1921, מאורעות תרפ"ט שפרצו ב-1929, הכותל, נהר הירדן והחיים עצמם שפשוט התנהלו להם במרוצת המחצית הראשונה של המאה ה-20 – אוסף צילומים נדיר, שנצבע בטכנולוגיה מיוחדת והגיע לידי ynet, סיפק הצצה ממגנטת אל העבר. אתם מוזמנים לשוב אל אותה כתבה ולחזור אל התמונות והסיפור המרתק שמאחוריהן.